23 mei 2024, 04:13:43

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hahahaa, nee hoor, maar bij dit koppel hebben de popjes meestal een bredere en vollere kuif dan de mannen, maar helaas gaat dit niet altijd op, dus soms heeft een man ook een flinke kuif  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hippysuus

Ik kan echt uren kijken naar die foto's met die kleintjes. Dat moet echt ontzettend leuk zijn om ze zo samen te zien omgaan met elkaar :D

Het lijkt me echter ook veel werk! Maar wel werk waar je veel plezier van hebt natuurlijk. Doe mij ook maar zo'n mandje ;D

Rianne

Ooooh ik smelt gewoon, wat een lieverds! Wat hebben ze al een gele koppies, of lijkt dat zo? :)

Skye

Mooie foto's en mooie valkjes Karin!
Ik vind jou manier van tam maken heel interressant, met die combi van "natuurbroed/handopfok"! Ik blijf het zeker volgen en hoop dat je veel verslag zal doen over die methode!

Karin

Het is inderdaad leuk om te doen  ;D Wel erg veel werk hoor, maar goed, dat heb ik er voor over, anders zou ik er meteen mee stoppen  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marilyn

hoikes karin

jouw methode van opvoeden lijkt me ook erg interssant en als ik volgend jaar ofzo een nestje krijg zou ik het ook op deze manier willen doen  :D dus ik blijf je ook volgen hoor  ;)

groetjes marilyn

Riny

Citaat van: Karin op  7 januari 2006, 00:54:31

De ontlasting wordt dan onderzocht op eventuele bacteriën, schimmels en parasieten.
Ik denk dat ik het ook voortaan bij alle valkjes die ik eventueel aanschaf ga doen. Dat kan veel ellende voorkomen.



Hoy Karin
Betekend dat dan ook dat het betreffende valkje niet in quarantaine zou hoeven?
Groetjes Riny :D

~Natas~

Hai Karin,

Tjee zeg ben echt helemaal verliefd op jong nummer 4 zeg.
En die de 2 cinnamonnetjes zijn echt schattig.
Jaja helaas kan ik er alleen maar naar kijken, want als ik thuis begin over een 3e valkje worden ze helemaal gek.
Dus ik moet nog even wachten totdat ik zelf het huis uit ben, dan komt de rest vanzelf wel.

Groetjes,

Natas


Karin

Die methode heeft een Amerikaanse kweekster "uitgevonden". Ze schrijft ook valkparkietenboeken  ;D Helaas pakken niet heel veel Amerikanen het over. Die dwazen blijven nog steeds standaard vanaf 2 1/2 week leeftijd 100 % pappen. En dan vinden ze weer van alles uit tegen kropproblemen  ::)

Nee hoor Riny, want niet alle ziektes kun je in de ontlasting zien. Maar je kunt wel veel uitsluiten.

Lastig hè Natas, ouders  ;D Ik had vroeger allen maar 1 kat, moet je me nu zien met al mijn dieren  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

ik probeer ook al vanaf  ongeveer anderhalve week af aan in het blok om de dag een klein beetje pap te geven. dat voer ik op naar 1 keer per dag, als ze dan een week of 3 zijn leg ik trosgierst in het blok zodat ze daar alvast een beetje aan kunnen knabbelen (erg leuk om te zien) en als ze dan uitgevlogen zijn en zelf beginnen te eten haal ik ze naar binnen met nog één of twee keer handvoeren op een dag tot ze helemaal zelfstandig zijn.
(dit is meestal één weekje)
Ik vind idd dat je wel het meeste aan de ouders over moet laten zodat ze op de juiste manier worden opgevoed en sociaal worden met andere valkjes, en de ouders geven toch denk ik bepaalde zuren en dergelijke die je nooit kunt geven met handopfok.
en natuurlijk ook iedere dag kroelen :P
Bij mij werkt het ook perfect en ik zou niet anders willen.
hihihihihi

Ik denk dat dat gewoon een goede middenweg is.




Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

8 januari 2006, 18:09:27 #1270 Last Edit: 8 januari 2006, 20:58:59 by Karin
Alle jongen zijn besproken ! Ik kreeg vandaag via mijn site een mailtje van iemand die al een mannetje van 6 maanden heeft en er graag een popje bij wil. Ze wilde graag dat ik DNA ging testen. Ik ga nu dus voor het eerst DNA testen laten doen, ik ben benieuwd. Jong 2 voor Eefje en Jong 5 voor Manja. Van jong 2 had ik al heel snel het gevoel dat het een popje is, jong 5 heeft wel een mooie volle poppen kuif ( bij dit koppel hebben de dochters meestal hele mooie volle kuifjes ) maar qua karakter twijfel ik nog, net iets te lief   ;D Maar goed, ik hoop dus dat ik de 2 goede uitgezocht heb. Anders zit ik zo dadelijk met 2 mannen waarvoor ik nog een baasje voor moet vinden  ;D Maar ik moet toch minstens 1 x goed zitten toch ? Ik hoop alleen voor beide dat het inderdaad popjes zijn. Nou, daar komen de foto's weer hoor  ;D :

De mooiste van het nest, die ga ik maar zelf houden Marc  ;D ;D ;D Nee hoor, deze gaat bij Jefke wonen en heet Rikske :



klik hier

Het tweede jong, die komt dus bij Eefje en o.a. Dazzle jr te wonen, mits het een popje is  ;D Een naam heeft het nog niet. Misschien dat Eefje al iets leuks weet  ;D:



klik hier

Het derde jong, deze komt de eerste 2 maanden alleen te wonen en dan komt er een cinnamon gepareld jong van Dimple en Magic bij te wonen. Deze heet Chico en heeft prachtige langgerekte parels. Ik denk dat het een mannetje is :



klik hier

Het vierde jong komt bij een lutino valkparkietje te wonen. Ik hoop vandaag de naam te gaan weten, altijd leuker dan "jong 4"  ;D



klik hier

En dan het vijfde jong, Sunny, waar ik dus ook een DNA test voor laat doen. Als het geld van beide dames op de rekening staat ga ik meteen de veertjes uittrekken ( ach.... gelukkig borstveertjes, voelen ze niet zo ) en opsturen. Ik hoop dat snel de uitslag te hebben zodat ik nog voldoende tijd heb om een nieuw baasje te zoeken mochten het mannen zijn.



klik hier

En dan met zijn vijfen in het blok, wachtend op eten van pa en ma.... en dat terwijl ze net pap van me hebben gehad  ;D



klik hier

Ik heb ze vanmiddag ontwormd. Dit is de eerste keer dat ik het spul in de pap heb gedaan. Normaal gaat het rechtstreeks in de bek, maar dat vinden ze niet zo leuk  ;D Omdat ik ze toch laat controleren op bacteriën, schimmels en parasieten ( mengmonster van de ontlasting ) durf ik het wel aan. Mochten ze alsnog wormen hebben dan kan ik ze nog een keer ontwormen voor ze weg gaan. Maar omdat de ouders vlak voor het broedseizoen ontwormd zijn denk ik dat de kans klein is dat ze ze hebben.

Als ik trouwens één nadeel van kweken zou opnoemen dan hoef ik er niet lang over na te denken : de ontlasting van de ouders. Jeetje, net heeft een pop die op eitjes zit even heel gezellig aan het gaas gehangen en de hele boel vol gescheten ! En stinken dat dat doet !! Ontiegelijk vies en zuur. Meteen wegsoppen, anders krijg je het moeilijk weg. Alles druipt langs de tralies en een meter buiten de kooi ligt het op de vloer ! Je zou ze maar in je huiskamer naast je behangetje hebben  ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  8 januari 2006, 18:09:27
De mooiste van het nest, die ga ik maar zelf houden Marc  ;D ;D ;D Nee hoor, deze gaat bij Jefke wonen en heet Rikske :




Haha maar ik weet in Brasschaat nog een mooi valkje zitten hoor!  ;D 8)

Ehhh... maar ik weet het juiste adres nog niet :o




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Hahaha, zullen we maar eerlijk ruilen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Citaat van: Karin op  8 januari 2006, 18:09:27
Jeetje, net heeft een pop die op eitjes zit even heel gezellig aan het gaas gehangen en de hele boel vol gescheten ! En stinken dat dat doet !! Ontiegelijk vies en zuur. Meteen wegsoppen, anders krijg je het moeilijk weg. Alles druipt langs de tralies en een meter buiten de kooi ligt het op de vloer ! Je zou ze maar in je huiskamer naast je behangetje hebben ;D ;D


Hoy Karin
Altijd een fijn gevoel als je een huisje gevonden hebt voor je jonkie's.
Nu maar hopen dat het DNA onderzoekt brengt wat je ervan hoopt.

Ik heb nu 4 kweekkooien (jockkooien) binnen staan.
In een kamer waar vloerbedekking ligt.
Voor alle voorzichtigheid leg ik tochmaar novilon onder de kooien anders kan de vloerbedekking gelijk met de jonkie's de deur uit.
Groetjes Riny :D

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  8 januari 2006, 18:35:27
Hahaha, zullen we maar eerlijk ruilen  ;D

Groetjes, Karin.


OK dan  ;D ;D ;D

...en nu maar hopen dat Rikske een man is anders moet ik er "Rika" van maken ;D
Ik vind valkjes-mannen heel leuk omwille van het fantasierijke gezang (?). Ik geef hier thuis dagelijks enkele keren een fluitconcert samen met Jefke, waarbij we elkaar zoveel mogelijk proberen na te bootsen en te overtreffen met nieuwe fantasietjes  ;D

Overigens is het de bedoeling dat mijn valkje nummer 4 (het jong van Chico dat ik nog gereserveerd heb) "Fikske" gaat heten. "Rikske en Fikske" zijn een Vlaams strip-duo, een jongetje en een hondje, van rond 1970, toen ik nog maar net kleuter-af was  ;D






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -