16 juni 2024, 06:58:55

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb vanmiddag Joy apart gezet. Ze zat in het broedblok en ik dacht : die pak ik wel even.... Nou, mooi mis ! Gillen en bijten wat ze deed ! Van schik laat ik, sukkel, Joy los en die schiet natuurlijk de hele kamer door. Ze bleef zitten aan de achterkant van de volière van Jazzy en Dizzy en ik kon haar gelukkig makkelijk pakken met een doekje. Ze zit nu in een vrij kleine kooi, maar het is maar tijdelijk. In het begin werd ze helemaal gek, hing op haar kop in de kooi enz. Ik heb een dekentjes over de achter en zijkanten gedaan zodat ze lekker rustig zit. Vanavond stapte ze toch zomaar op mijn vinger ! Dat had ik niet verwacht, maar het was donker en dan zijn ze natuurlijk veel makkelijker  ;D Ze heeft netjes haar papje op. Was maar 8 cc , maar ze had vanmiddag van paps een flinke volle krop gekregen. Morgen zal ze het met brood, zaad  en trosgierst moeten doen, maar dan heeft ze goed honger als ik thuis kom uit mijn werk om 3 uur en zal ze hopelijk makkelijk en goed de pap eten. Ze is nu 5 1/2 week dus dat moet lukken. 

Duncan zit nog even bij paps en mams, maar die gaat van de week ook apart. Duncan at ook netjes het papje op en.... mijn hart smolt... hij / zij ging zomaar op mijn nagel knabbelen ! Het gaat de goede kant op.

Het is wel de bedoeling dat ze met zijn tweetjes naar één baasje gaan, maar omdat ze zo druk zijn heb ik haar vandaag een mail gestuurd met het voorstel om toch eventueel nu maar 1 jong te nemen en dan uit het volgende nest nog een jong. Het zou natuurlijk wel jammer zijn, want ze hebben zich erg verheugd op de jongen en ik zou dan voor een jong nog een adres moeten vinden, maar het zou misschien wel beter voor de valkjes zijn. Nou, ik kijk wel wat ze besluiten. Als ze toch beide tegelijk willen weten ze dat ze flink hun best moeten doen om ze toch goed tam te krijgen.

Met het nest van Dimple en Magic gaat het prima, Jefke zit nog steeds in het blok, de andere 3 komen er overdag uit en kruipen soms weer terug.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

 ;D hoi karin,
ik zie het voor me hoe hij ontsnapt.
heb ik ook al eens gehad.
maar die van mij zijn erg tam,maar als ze dat vliegen door hebben..hahaa
dan is er dolle pret hiero
de 1e gaat vandaag weg al..
dus dan heb ik er nog 8.de lutino kan ook al weg.
je hebt het er ook maar duk mee zie ik.maar niks is zo leuk he?
gr anita

Lin

Hey,

apart he dat sommige valkjes opeens minder tam zijn dan de anderen. ik heb het nu met het oudste uit het nest die is helemaal niet supertam. Zo raar is dat. nog even bij jou en dan kunnen ze dus al weg. Wat jammer dat de nieuwe eigenaren niet zoveel tijd hebben. Ja dan kan je inderdaad maar beter op een valkje richten en die gewoon supertam maken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ze hebben wel tijd hoor, en als ze nou alle 2 goed tam waren zijn er geen problemen, maar dit zijn gewoon 2 heksjes  ;D Ze willen dolgraag Joy hebben en zien het als een uitdaging, dus er komt waarschijnlijk een jong bij uit één van de volgende nestjes. Dan hebben ze nu 3 maanden de tijd om zich op Joy te richten. Nu moet ik alleen nog een nieuw baasje vinden voor Duncan, maar dat gaat vast wel lukken  ;D Die ga ik van de week verder met de hand groot brengen, zo maken we er nog wat van  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

TJEE  :o zeg wat een verhaal met Joy zeg.
Haha ik had dit wel willen filmen..............schitterend  ;D
Ik hoop echt voor je en ook voor de valkjes dat de eigenaar ze alsnog alle 2 wilt hebben.
Maar tis net wat je zegt..............wat wil de eigenaar.

Groetjes

Natas en Joepie de poepie

Karin

Het is meer op mijn advies hoor  ;D Als ik niks gezegt had hadden ze ze allebei genomen, maar dat is mijn werkwijze niet. Het gaat mij erom dat het voor de valkjes het beste is en dat is denk ik toch eerst één nemen, die goed tam maken en dan nummer 2 erbij. Ze nemen er waarschijnlijk één uit het volgende nest van Dimple en Magic, die zijn veel makkelijker en dat  zal prima gaan !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb gisteren via advertenties op marktplaats en speurders diverse reacties gehad op de 2 cinnamon geparelde jongen. Ik heb nu iemand die ze allebei wil, maar ik wacht even op nog wat reacties terug van andere, omdat die eerder gereageerd hadden. Die hadden al een valkje en wilde er één bij, dat vind ik natuurlijk ook heel leuk. Ik heb nu dus ook nog een bontje die een goed tehuis zoekt. Ik zet nog even geen advertenties, wie weet is er iemand hier die er interesse in heeft of iemand die op de pareltjes reageerde. Ik ga hem / haar vanaf morgen apart zetten en verder met de hand groot brengen. Het is dan bijna 5 weken oud. Ik kom alleen wat kooien tekort nu  ;D dus moet ik een beetje gaan schuiven. Het bontje, Duncan genoemd door degene waar hij eerst naar toe zou gaan, heeft vandaag zelfs even lekker geknuffeld met me ! Joy had dus een slechte invloed op hem. Hij is meteen een stuk rustiger nu Joy apart zit. Joy voeren was wel een ramp. Overdag pakken lukt bijna niet. Nou ja, ze eet al trosgierst en knabbelt aan het brood. Ze heeft vandaag 15 cc pap op en daar moet ze het dan maar mee doen. Ik ga haar niet dwingen, want dat  werkt alleen maar averechts. Zodra ze op zaadjes gaat knabbelen mag ze naar haar nieuwe baasjes die vol enthousiasme zitten te wachten, gelukkig. Ze weten dat het een pittig ding is dus ze gaan zich er helemaal op storten en ik ben er van overtuigd dat dit helemaal gaat lukken !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

 ;D hoi karin,
heel goed dat je rustig afwacht met de laatste bonte,
weet je wat het ook is.ineens komt er iemand die dolgraag een valkje wilt..
en dan heb jij er 1.
mooier kan dan niet.ik moet nu steeds afwijzen,omdat alles verkocht is.
omdat er ook bijna geen kwekers in arnhem zijn.
maar afwijzen en zeggen dat je niks hebt is ook niet alles.
soms wil ik wel een voorraadje hahahaaa.
je hebt echt schattige valkjes.vind ze allemaal lief.
groetjess anita  :D

Karin

Je kunt toch met wachtlijsten werken Anita ? Ik doe dat ook. Heb er ook nog een paar op staan, maar dan voor een andere mutatie. Vind ik toch altijd een prettig idee. Meestal ben ik ze al kwijt voor het ei gelegt is  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gonnie

Hoi Karin

bij jou gaat gelukkig alles prima , leuk is dat zo`n kleintje van 5 weken , daar kan ik nu gelukkig over mee praten . kleine Indy wil helemaal geen pap meer eten alleen maar zaad , en dat met bijna 6 weken .

Groetjes Gonnie




Karin

25 mei 2005, 16:44:42 #325 Last Edit: 25 mei 2005, 16:48:08 by kazoo
Niet allemaal supermooi foto´s deze keer, maar er stond een instelling anders van de digicam en dat zag ik pas toen ik de valkjes weer terug gedaan had  ;D Een paar zijn dus een beetje donker, ik heb ze wel wat bewerkt maar als ik het nog meer deed werden ze helemaal lelijk  ::)

Dit is de kleine deugniet Joy. Ze zat op mijn hand die ik zover mogelijk vooruit stak  ;D Ze was gisteren al ontsnapt, dus ik was heel voorzichtig ermee. Ze krijgt nu 1 x per dag wat pap. Zodra ze goed zaadjes eet mag ze naar haar nieuwe baasjes die al vol ongeduld zitten te wachten  ;D Ze is zóóó mooi, daar verbaas ik me iedere dag weer over :



Duncan gaat dus niet mee met Joy, dat is beter voor beide. Ik ga Duncan vanavond ook apart zetten, moet alleen nog ff de kooi vinden  ;D En anders zet ik hem even in de vakantiekooi, maar die is wel vrij groot. Hier zit hij nog in de kooi bij papachico en mamadazzle :



Dit is Twister, zo´n moppie, als ik hem in het mandje zet gaat hij snel op de rand zitten om lekker om zich heen te kijken  ;D



Ook Splinter is helemaal te gek. Hij blijft rustig op het touw zitten terwijl ik hem maar blijf fotograferen  ;D



Elvis heeft gisteren flink gevlogen. Wat ? Ik terug in de kooi ? Ben je gek  ;D Ze heeft echt haar vleugeltjes ontdekt. Maar gelukkig laat ze zich makkelijk pakken.



En dan kleine Jefke, die is vandaag door pa en ma " uit het blok gezet ", want die vonden het tijd voor de verbouwing  ;D



Dat waren de foto´s weer voor vandaag. Mochten er nog mensen een jong zoeken, ik heb nog 2 cinnamon geparelde over en waarschijnlijk het gewone bontje. Ik heb wel wat reacties gehad van mensen met interesse, maar nog niets 100 % gereserveerd. Gisteren hebben ze van de dierenarts de gezondheidsverklaring gehad, dus ook dat is geregeld  ;D Van de week gaan de jongen van Dimple apart ( behalve Jefke nog ff niet ) en worden dan ontwormd. Als ze minimaal een week goed zelf eten mogen ze naar hun nieuwe baasjes, over ca. 2 weken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

He wat een gave close ups heb je gemaakt. Zijn niet niet mislukt hoor, daar ben ik de laatste tijd beter in. Maar je zal vast wel een thuis kunnen vinden. Gaaf joh die fotos kan je mooi dat bonte zien.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 ;D ;D ;D mislukte foto's?? waar?
ze zijn juist prachtig zo dichtbij!
wat een mooie koppie's allemaal die 1e bonte vind ik ook erg mooi.en die witmasker ook.
je vind vast goede eigenaars.knuff anita  :D

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

hihi,nou als dat mislukte foto's zijn,ik teken ervoor hoor hoe jij dat voor elkaar krijgt
Echt plaatjes :-*