16 juni 2024, 07:23:02

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Het ligt eraan hoe lang er op een ei gebroed is of je het nog kan weghalen. Wanneer er duidelijk adertjes inzitten dan kan het niet meer. maar als dat niet het geval is kan je het ei weghalen en na een week weer terug leggen. Kan gewoon op een handdoek op kamertemperatuur.Zo heb ik de eitjes die nu bij paul zijn ook goed gehouden en het zijn twee gezonde valkjes zoals je misschien wel gezien hebt.

Groeten, Lin

p.s. wat een lieve foto, ik ben nu ook verliefd!!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Dus daarvoor wel ? Ik hoop dat Paul of iemand anders die het weet op mijn berichtje bij kweken reageerd, we zullen zien  ;D

Ja, mooi is ze hè ?   :-* Ik kan bijna niet wachten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne


Rianne

Citaat van: kazoo op 15 mei 2005, 21:41:17

Wat bedoel je Rianne, met dat je het geslacht van Tinco niet weet ? Het maakt toch niet uit wat voor geslacht je valkje heeft als je er een liefje bij wilt nemen ?

Groetjes, Karin.


Ik wil graag een koppel, zoals Linda al zei. Alleen hebben we echt geen idee wat Tinco nou eigenlijk is dus het zal nog wel even duren voor ik een 2e valkje neem. :)

Valerie

Dat is een mooi popje zeg! Hoe oud is ze nu?



Karin

Hoi Valerie : Eh, 3 weken of zo  ;D Haha, precies weet ik het niet, maar ik heb het wel ergens staan hoor. Ze is inderdaad heel mooi :-*

Hoi Rianne : ja, dat had ik inmiddels begrepen  ;D en dan maar hopen dat je van het nieuwe jong wel het geslacht weet  ;D , anders wordt het nog lastig. Maare... een beetje spanning is toch erg leuk ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

Jammer van het eitje maar tis niet anders.
De natuur is soms erg hard  :'(
Maar WAUW zeg wat een mooi popje is dat zeg.
Vooral dat kuifje daar wordt je meteen verliefd op  ;D

Groetjes,

Natas en Joepie

Gerda

Hoi Karin,

Ja wat een prachtig popje, mooie tekening zeg!!
Dat wordt vechten om haar!!!

Dinsdag komt bij mij ook een nieuw popje, dat komt uit het eitje dat Paul had meegenomen bij Lin. Ze heeft ook nog een broertje. Prachtige valkjes zijn het geworden hoor!! Dus wat dat betreft is eitjes wegleggen geen bezwaar ;)

Groetjes Gerda

Marije

Aaaaah, wat een droppie! :-*
Echt een geweldige kuif, zo'n leuk kroontje! ;D
groetjes,
Marije, P&S

Karin

Dank jullie wel allemaal ! Ik kijk er al erg naar uit. Helemaal omdat ik haar voorlopig in de huiskamer ga houden, ben benieuwd hoe dat gaat  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gonnie

Hoi Karin

ja,ja een prachtvalkje , die kuif ,geweldig ze heeft een hele mooie kleur , veel plezier met haar binnen.

Groetjes Gonnie




Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

20 mei 2005, 02:44:39 #297 Last Edit: 20 mei 2005, 02:49:13 by kazoo
Weer fototijd  ;D Ik doe het steeds minder vaak, want zoveel veranderen ze toch niet en het is behoorlijk wat werk  ::)

Joy is vandaag 35 dagen. Ik verbaas me er steeds over hoe mooi ze is ! Ik heb al een aantal aanvragen voor cinnamon bont, dus dat heb ik maar even stop gezet, want Dazzle en Chico mogen nog maar 1 nest van me hierna. En de kans dat er meer dan 3 cinnamon bontjes in zitten is wel heel erg klein  ;D Ze heeft vandaag netjes haar papje op. Ze is nog wel steeds wat druk, maar ik ga haar van de week bij de ouders weghalen in de hoop dat ze wat rustiger wordt. Krijgt ze 2 maal daags handvoeding.





Duncan is vandaag 30 dagen. Nog drukker dan Joy  ;D, maar wel een grotere kroelerd, want als Duncan eenmaal bij me zit zie je hem / haar wegdromen  ;D Ook hij heeft keurig zijn papje op. De ouders voeren nog redelijk, maar ik denk dat dat binnenkort over is, omdat Dazzle weer een ei gaat leggen. Ik hoop dat ik hem nu snel genoeg weg kan halen en hij niet weer geplet wordt  ::)





Met de jongen van Dimple en Magic gaat het hartstikke goed ! Het zijn echt topouders ! Dat had ik echt niet verwacht het eerste nest. De jongen zijn ontzettend lief en kroelerig. Ik had ze vanavond na de pap alle vier bij me zitten en echt... dat werkt geweldig tegen stress of wat dan ook ! Yoga ? Nergens voor nodig, neem deze vier bij je en laat ze weg dromen  ;D

Twister is vandaag 32 dagen en hij / zij zat vanavond zelfs in mijn nek  ;D Hij heeft netjes zijn papje op vanavond, maar zijn kropje was al aardig vol van paps en mams, haantje de voorste misschien ?  ;D





Splinter is ook 32 dagen en hij zat heerlijk ontspannen op mijn nagels te knabbelen  ;D Hij is de beste papeter  ;D Meestal krijgen ze maar 3 cc maar hij slurpt het zo naar binnen en kijkt me aan : waar blijft de rest ?  ;D Verder maakt hij smakgeluidjes als hij me ziet, hij zegt nog net geen "mjammjam"  ;D Beide zijn ze vanmiddag uit het blok geweest, maar ze zijn zelf weer teruggekropen. Je ziet duidelijk op deze foto dat Splinter de meest gele is.





En Elvis... is echt mijn favorietje hoor ! Mocht er toch een cinnamon pareltje overblijven hou ik deze lekker zelf  ;) Maar goed, het is eigelijk de bedoeling dat ook zij weg gaat. Ik zeg steeds automatisch zij, maar het kan natuurlijk net zo goed een mannetje zijn, maar ik gok een popje  ;D Elvis is nu 30 dagen en vanavond zat ze ook ineens buiten het blok. Omdat ik ze toch net pap wilde gaan geven deed ik mijn vinger voor haar en zei "kom maar" en tot mijn verbazing stapte ze op mijn vinger alsof het de normaalste zaak van de wereld was ! Ongelovelijk, zo'n relaxed nest heb ik nog nooit gehad. Normaal als ze net uit het blok zijn schikken ze zich dood als ik dat doe en vallen ze meteen naar beneden...  Maar deze niet hoor  :-* Snel een foto gemaakt als bewijs  ;D



Moest mijn hand er ver weg doen, want de macrolens zat erop  ;D Elvis heeft mooie zachte parels, net als haar papa had. Ook heeft ze een echte "baard"  ;D De veren rond haar snavel staan naar voren.





En dan de laatste, het kleine eigenwijze ding Jefke, nu 27 dagen oud. Die is ook zóóóó leuk  ;) Wat zou netjes stil zitten, ik ga gewoon aan de wandel.



En wil je een foto van mijn kop maken ? Nou, eerst even op mijn nagel bijten hoor  ;D



Nou, dat was de fotosesie weer voor vandaag, ik hoop dat jullie het weer mooie foto's vonden !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Mooie foto's?! Ze zijn prachtig.
Wat een lievers en het zijn echte fotomodellen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

gonnie

Hoi Karin

Jaaaaaaa, inderdaad schitterend , jij weet wat wij willen zien jij hebt het begrepen ,ene wat de yoga betreft ben , ik het helemaal met je eens , niet nodig als je zulke lieverds om je heen hebt .

Groetjes Gonnie