16 juni 2024, 05:04:20

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Ach Karin, die laatste foto  :'(  ik kreeg er gewoon even een brok van in mijn keel, wat ontzettend lief.  :)

Groetjes van Caroline   :D

PS. de andere foto's waren ook schetig hoor, maar die ene......om te  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Ik wilde hetzelfde typen als caroline, maar dat is ook weer zo wat :P Maar het is wel zo...Jeeetje :-*

Karin

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Oooh die laatste foto! :-* Echt super gewoon! :)
Maar wat heeft jong 1 al een geel hoofdje, of hebben alle cinnamon geparelde jonkies dat?

Karin

In principe krijgen ze dat bij dit nest allemaal als ze ook cinnamon hebben. De één alleen wat meer dan de ander.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Ik ben even afwezig geweest hier. wat heb ik allemaal gemist?  ;D Kan je een korte samenvating geven? Ik zie dat je nu jongen hebt. Wat mooi dat cinnamon. dat wil ik ook later kweken. Mooie handtekening heb je gemaakt! Heb je al een huisje gevonden voor de kleintjes?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Hoi Lin,

Nog niet alle jongen zijn gereserveerd. Ik ben wel nog met 2 mensen bezig, maar die hebben nog geen besluit genomen. Een wacht waarschijnlijk op een witmaskertje van Dimple en Magic. Dus mochten er nog mensen zijn die een lief pareltje zoeken....  ;D Ik plaats ze alleen niet bij mensen waar ze alleen blijven zitten, en dat is helaas bij 3 mensen die interesse hadden het geval. Wilde persé maar 1 valkje, daar worden ze niet gelukkig van naar mijn  mening. Het liefst met een soortgenootje ( nu of in de toekomst ) of desnoods met een grasparkietje of iets soortgelijks. Maar ik heb nog ruim een maand en 2 of 3 hebben er zeker een baasje  ;D Gaat dus wel lukken. Jazzy en Dizzy hebben nu dus 5 jongen. De rest is bezig met nestjes ( of niet.... ) , maar dat krijgen jullie pas te horen als er donsjes geboren zijn  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Nee dat is inderdaad niet leuk een valkje alleen. Maar als ej kijkt hoeveel mensen dat denken en uiteindelijk toch een 2e nemen dan zijn het er best veel. Maar zo te lezen komt het wel goed. Hoeveel koppels heb je nu met een broedblok?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ja, maar ik vraag het ze specifiek hoor. En nee, dan willen ze er absoluut maar één, ook in de toekomst omdat het anders te vol wordt  ??? Of dat ze er van overtuigd zijn dat ze anders niet meer tam blijven, ondanks mijn uitleg. Nou, dan jammer, maar dan zoek ik verder naar iemand die er wel meer hebben of willen hebben. Ik vind als je een huisdier neemt je eerst goed moet nadenken hoe dat beestje gelukkig wordt ( hoeveel konijnen en cavia's zitten er wel niet alleen terwijl die ook met zijn tweetje horen ) en dan pas wat je er zelf beter van wordt. Maar dat is mijn mening hoor, er zijn genoeg kwekers die ze wel helemaal alleen plaatsten en dat moet ieder voor zich weten. Dan kunnen die mensen daar een valkje kopen. Maar zolang het mij nog lukt ze heel gelukkig te plaatsten met een vriendje nu of in de toekomst dan doe ik dat  ;D Voel ik me zelf ook veel prettiger bij   ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hai Karin,

Tja ik moet zeggen heb je dagboek echt een tijdje niet meer gevolgd, dus het gaat nu weer hoogtijd worden hoor.
Ik moet zeggen heb me rot gelachen om je jongen valkjes met kerstmutsjes op.
Echt SCHITTERND en heel leuk gedaan hoor.
Want als ik jou dagboek bekijken dan wordt ik al verliefd op al die mooie foto's.........maar das voor mij al oud nieuws he  ;)
Maar ik ben het niet met je eens hoor, over 1 valkje houden.
Ik heb ook ruim 1 jaar lang 1 valkje alleen gehad.
Dit ging hartstikke goed en hij was echt een mensenvriend aan het worden.
Nu heb ik sinds 1 maand een 2e valkje erbij en dit gaat prima.
Maar ik vind raar dat jij valkjes niet weg doen aan mensen die alleen maar 1 valkje houden  ???
Het is gewoon met veel mazzel dat ik er een 2e bij mocht anders had Joepie ook alleen gezeten hoor.
Maar dit is mijn mening hoor...........

Groetjes,

Natas

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
wat groeien ze lekker zeg,worden het weer van die joekels net als dazzle jr? ;D
wel een scheetje hoor dat ene valkje in je hand,die is helemaal op zijn/haar gemak zo te zien.
ben benieuwd hoe het gedrag gaat worden,kun je daar al een beetje aan merken wat het geslacht is als ze zo jong zijn of is dat echt nog niet te zien?
bij honden is het natuurlijk vaak zo dat degene die veel drinken en altijd vooraan staan behoorlijk dominant kunnen worden maar ja ik weet natuurlijk niet hoe dat bij vogeltjes is.
ben wel nieuwsgierig hoor  ;)

groetjes eefje

Karin

Tja Natas, zo ieder zijn eigen mening hè ?  ;D Maar je hebt er uiteindelijk toch ook een valkje bij genomen omdat het voor je valkje leuker is ? En zolang het mij lukt ze samen ( of in de toekomst ) met een valkje ( of een grasje of iets dergelijks ) te plaatsen en mij dit een goed gevoel geeft en ik heel happy ben met de nieuwe baasjes blijf ik het zo doen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nee Eefje, nog geen idee  ;D Als de kuifjes goed doorkomen en dan in combinatie met het karakter kan ik een gokje gaan wagen  ;D Het zijn altijd hele flinke jongen wat dit koppel heeft, ze groeien als.... valkparkietjes  ;D Kool groeit een stuk langzamer denk ik  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb geduld........ik moet wel  ;D
dazzle is bij ons de grootste en dikste van allemaal terwijl die het aktiefst is maar die eet gewoon zoveel maar ja wat wil je als je zo'n grote buik hebt om te vullen :P
lekker hoor,ik hou wel van een beetje flinke vogel.
ben heel benieuwd hoe ze over 4weekjes zijn 8)

groetjes eefje