Algemeen > Andere vragen

WAARSCHUWING!!! Tefal anti aanbak laag

<< < (4/8) > >>

Peter:
Hallo allemaal,

Deze twee topics hadden hetzelfde onderwerp en daarom samengevoegd.

Groetjes,
Peter

Peter:
Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag een naar emailtje:
Ik wil mensen waarschuwen. Afgelopen kerst zijn wij onder het gourmetten 2 grasparkietjes verloren. Wat blijkt: bij verhitting van de pannetjes komt er teflon (de anti-aanbaklaag) in de lucht. Vogels zijn hier zeer gevoelig voor. Het leidt tot longbloedingen en ze sterven snel. Als je gaat gourmetten, vogel(s) dus de kamer uit!
Ik weet niet of dit al bij jullie bekend is, maar een waarschuwing te veel schaadt niet.

Vriendelijke groet,
Bas Brittijn

Groetjes,
Peter

Paul:
Hoi Peter,

Wat naar dat er toch bij iemand wat fout gegaan is met gourmetten :-(
Behalve de Tefal dampen is ook de vetlucht heel erg slecht en zeker met die dikke walmen ook dodelijk.
DUs of het nou de Tefal geweest is of de dampen van het vet weet je nooit zeker maar beide zijn slecht.
Dat Tefal komt voornamelijk vrij met oververhitting en dat gebeurd minder snel op een electrisch Gourmetstel.
Hadden die mensen maar een paar weken eerder op het forum deze topic gelezen dan hadden ze maatregelen kunnen nemen.

Groetjes, Paul

Andrea:
Hallo,

Als ik heb gegourmet heb, ben ik altijd mega benauwt, dus dat lijkt me helemaal niet lekker voor de vogels. Gelukkig wist ik al van mijn moeder dat de dampen ook heel giftig zijn voor vogels. Ik heb zelf pas vogels sinds twee jaar. Maar als je dat niet van te voren weet en je vogels worden hierdoor ziek of zelfs dood gaan, da's echt wrang.
Ook dit jaar heb ik ze boven op mijn slaapkamer gezet in de kleine kooi. Dat leek ze helemaal niks, alleen boven. Maar voor hun welzijn wel het beste.

Groetjes Andrea

Peter:
Hallo allemaal,

Ik heb contact met Tafel gehad, en dit kwam eruit:

Mijn vraag aan tefal:
Beste,

Mijn vraag is of tefal gevaarlijk kan zijn voor mijn vogels? Ik heb veel op het internet gelezen dat men moet oppassen met tefal produkten als men vogels in huis heeft. Mijn vraag is dus in het kort: Loopt mijn parkiet risco als ik een tafel produkt gebruik?

Antwoord van Tefal:
Geachte heer,

Wij raden u af om vogels in de keuken te plaatsen. Bij het gebruik van een TEFAL pan met een anti-aanbaklaag kunnen stoffen vrijkomen die voor de longen van vogels gevoelig kunnen zijn.

Hartelijk dank voor uw bericht.
Hierbij sturen wij u de tekst die u mag gebruiken:

Deze tekst staat op de gebruiksaanwijzing van onze pannen. Dit staat aan de binnenkant van de kartonnen omslag die bij aankoop om onze pannen zit. Het is namelijk niet de anti-aanbaklaag waarvoor vogels gevoelig kunnen zijn, maar de rook of bakwalmen die ontstaat bij oververhitting bij bijvoorbeeld bakken en braden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge´nformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Groupe SEB Nederland BV
Krups - Rowenta - Tefal

Ik zal dit ook op de website plaatsen.

Groetjes,
Peter

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version