19 mei 2025, 15:07:39

enorme ontlasting

Gestart door RobG, 25 november 2004, 00:41:47

« vorige - volgende »

RobG

Hoi, mijn valkjes hebben hun eerste legsel, nu is het zo sinds mijn pop aan de broed is heeft ze grotere onlasting dan normaal. Is het zo dat ze wacht totdat ze het niet meer kan ophouden, want het is soms wel heel erg groot in verhouding met wat ze normaal poepen. Mijn valkjes hadden een legsel met 4 eieren waarvan er 1 kapot is gegaan. De andere drie zijn inmiddels uitgekomen en ben in het bezit van 3 pluizige babyvalkjes.

Lique

Hoi,

Wat een leuke foto zeg :)
Dat de ontlasting veel groter is, tijdens het broeden/ jonge jongen is heel normaal. Ze komen bijna niet van het nest, en sparen alle ontlasting op.
Als ze dan van het nest zijn laten ze het vallen.
Dit kan ook erg stinken.

groetjes lique

RobG

Dank je voor de snelle reaktie Lique, je moet ze alledrie eens in het blok zien ;D !

Paul

Hoi Rob,

Wat leuk dat je nu van die pluisjes hebt zitten :-)
Maar het gaat echt heel snel voor je het weet zijn het geen pluisjes meer maar echte valkjes :-)
Ik schrok eerst ook van die ontlasting het leken wel meeuwen zoveel lieten ze vallen.
Hier valt het heel erg op omdat ze vaak losvliegen en ze laten dan die fledders buiten de kooi vallen als ze los gaan.
Succes met je nestje misschien kan je ook wat leuke foto's op de site plaatsen hier :-)

Groetjes, Paul

RobG

Ik probeer om ze zoveel mogelijk te observeren en daar waar mogelijk een fotootje te maken, ook ben ik bezig een soort van dagboekje bij te houden met, niet van iedere dag, hoe de ouders en jongen zich verhouden. Dit om de volgende keer goed voorbereid te zijn. Dit doe ik al vanaf het moment dat het eerste ei gelegd was. Natuurlijk heb ik ook naslagwerk gehaald bij de dierenwinkel ( Adri van Kooten ), maar heb altijd wel het gevoel dat daar niet alles in staat ( of teveel ). Tuurlijk is het ontzettend spannend voor je als jouw valkjes jongen hebben, vooral als het hun eerste legsel is. Maar ik zal proberen om wat fotootjes toe te sturen.

Paul

Hoi Rob,

Ik een boekje staan wel veel dingen maar in de praktijk kan het heel anders lopen.
Ik heb hier ook heel vershillende problemen gehad in de nestjes en soms gaat het gewoon echt perfect.
Dus als je bepaalde problemen hebt kan je dat altijd op het forum vragen daar zitten veel mensen die al vaak nestjes gehad hebben en ook veel hebben meegemaakt.

Groetjes, Paul