Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Anita1

in dit geval positief bevonden dat het de pgg ziekte is.helaas
ik wens je alle sterkte toe anous..en hou ons op de hoogte als je kunt.och arm.veel liefs anita :-/

Annouschka

hoi,

nee, het is de papegaaienziekte.  Ze zullen het waarschijnlijk al allemaal hebben.  Ik moet 6 weken behandelen met doxyclycine en hopen op het beste.

groetjes
Annouschka

Anita1

 ::) ik vind 6 weken echt wel lang zeg.heb ik nog niet eerder gehoord.
wel 3 weken.
maar wat een goede da heb jij zeg! zooo snel zeg! in ieder geval kan je nu sneller beginnen.sterte en knuff anita

Irene

hoi anous,
dus toch de ppg ziekte? :-/ s.h.i.t. zeg!!!! wel fjn dat het zo snel bekend is en dat je dus iets aan kunt gan doen nu. Hopelijk knappen al je valkjes er van op!
sterkte!
goetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


robentru

Hoi Annouschka,
getver wat erg dat jouw valkjes nu ook de papegaaienziekte hebben. Wel goed om te weten (en een pluim voor die DA die je zo snel uitsluitsel heeft kunnen geven) dan kun je nu starten met de behandeling.
We zullen voor je duimen en sterkte ermee.
Maar hoe kan het toch zijn dat er nu op verschillende plaatsen zo'n uitbraak van de papegaaienziekte is? Snap er echt niets van.
Groetjes Trudy en Rob.

suus

Hoi Anouschka,
Jemig meid wat een ellende zeg....
Ik denk dat 6 weken ook lang is, maar je kunt altijd voorstellen om halverwege (dus op 3weken) om een test te doen!!
Maar wel fijn dat er een da redelijk dicht bij zit die ook verstand van valkjes heeft!!
Heel veel succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Annouschka

Hoi,

ben nu al even bekomen, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de steun.  Ik ben blij dat ik het weet.  Ik ga hen zeker allemaal nog eens laten testen binnen een paar weken.

Ik zie jullie vanavond wel weer, moet nu gaan werken. BAH!!!

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,
Op de bijsluiter van de doxyclycine staat dat je het vier weken moet geven.
Ook is de dosering heel belangrijk die is voor kleinere vogels de helft.
Ik weet niet of je zakjes met poeder hebt gekregen daar staat dat in elk geval op.
Als je er op tijd bij bent met papagaaienziekte is er niks aan de hand dan knappen ze bijna altijd weer op.
Maar het is altijd verschrikkelijk als je valkjes ziek zijn.
Ik hoop dat ze snel opknappen.

Groetjes, Paul

vanta


hoi allemaal er wordt toch verwacht dat ik reageer maar

ik had annous al aan de telefoon gehad :-[

gelukkig zijn die van mij pas getest in de voilliere en ik heb het godzijdank niet

solo is nog bij mij teruggeweest en ik moet nu wel mijn valkjes en pennant die binnen zitten laten testen.

even voor de duidelijkheid wat de da bij annous gedaan heeft is een sneltest veel da kunnen dat al zelf en bij twijfel wordt het dan alsnog verstuurd naar utrecht

die 6 weken antibiotica is wel lang maar kan geen kwaad en inderdaad als je er snel bij bent hoeft het niet dodelijk te zijn voor de valkjes wat heeeeeel belangrijk is voor annous
ik ben alleen opgelucht dat ik in de voilliere niets heb...

het lijkt inderdaad wel een explosie maar iedereen zet zijn vogeltjes lekker buiten en duiven zijn grote aandoeners hiervan wees daar ook op berekend bij ons ligt er op de voilliere dan ook doorzichtige bescherming :-[

ik zal zeker met annous in contact blijven maar doe dat graag persoonlijk telefonisch en zal haar verder helpen waar ik kan

ik zal morgen mijn binnen valken en pennant laten testen en dan zie ik wel

lieve annous ik denk met heel mijn hart aan je en ik bel je vanavond weer

heeeel veeel knuffels van mij en kop op
tineke

boezempje

hai tineke

kop op meis
veel sterkten ermee jij kunt er ook niet aan doen dat die :censuur ziekten bestaat en dat je het vrij snel kunt krijgen

gr esther

Rika

heb net gelezen ....
wat is ERG toestand helemaal van papegaaiziekte.
die steeds erger geworden .
BALEN>  ik hoop van hartelijk dat jij anouska vlakjes gaat beter worden als de rest van leden ...

Duimen ....

Anita1

ik ben wel blij dat je reageer ja tineke.ik maakte me ook al zorgen om jou.moet je toch niet aan denken he?
vervelend dat je die andere nu ook moet laten testen.maar jij was toch bij anous op bezoek geweest? of zij bij jou? want toen solo ziek was ,en jij haar in huis had,is toch al lang geleden he? of kan dat dan ook nog?
ik ben heel blij dat het in je voliere allemaal goed is!
wat bedoel je met duiven..zover snap ik het.maar met afdekken? bedoel je een dak op de voliere??
die heb ik welhij is helemaal gesloten en tegen 2 muren aan.
bedoel je dat tineke? want je wordt er wel ff naar van zo he? iedereen heeft er last van.is dit zomers ook erger?
en hoe kan solo heb hebben? want die zit toch binnen he?
kan je dat zo maar krijgen? gr anita

vanta

chlamidia kunnen ze op diverse manieren krijgen

het kan zelfs via de mens heb ik vernomen via de lucht maar ook valken kunnen dragers zijn als een valk buiten staat met zijn kooi en er valt duivenpoep op de kooi is dat ook een kans van verspreiding

aangezien ik pas geopereerd ben komt de da bij mij thuis voor het ophalen van de ontlasting van de valkjes en pennant binnenshuis.

maar voor de zekerheid ben ik al gestart met de antibiotica heb ik gelukkig in huis als je goed wilt behandelen moet je toch 4 tot 6 weken doorgaan..

het is dus niet per definitie dat de valkjes doodgaan .

vaak wordt heel heftig gerageerd maar je kunt het vergelijken met een virus.

wat de meesten niet weten is dat je zelf ook besmet kunt zijn
als je al chlamidia hebt bij je vogels en je bent zelf snel veel aan het hoesten is het verstandig om contact met je huisarts op te nemen en te melden dat je vogels met chlamidia hebt

hopelijk zeg ik het allemaal goed nu want ik wil niemand kwetsen

groetjes tineke

Anita1

nou is het me wat meer duidelijk.hoe het kan enz.
ik zal voortaan een handoek bij jippie en boyke op de kooi leggen.ivm die duivenpoep.want er zijn best veel duiven buiten.
toch wel handig om te weten.
ik wist dat n.l niet,en ik denk velen niet.
daarom hebben we hier weer van geleerd.
goed dat de da bij je thuis komt tineke.erg fijn voor je.hopelijk valt het mee bij jou.
ik heb ook standaard ab in huis.
kan altijd makkelijk zijn.nou hopelijk blijft hier hierbij.want het is nu wel echt heel erg met de pgg ziekte.ik wens jullie beiden veel sterkte.knuff anita

vanta

nou helaas is bij mij ook chlamydia vastgesteld mijn valkjes binnen en het babypennantje en zoals het er nu uitziet ook de voilliere omdat we daar steeds naar binnen gaan  :-[ :'(
voor de zekerheid heeft hij daar nu ontlasting etc meegenomen maar ik moet er gewoon nu al vanuit gaan dat het zo is :'(

de test vorige keer gaf ons geluk maar nu niet :-[

vermoedelijk hebben we de bacterie vanuit een dierenzaak megenomen zowel annous en wij zijn daar geweest en de dieren zaten er daar niet zo florisant bij  >:(

nog even een correctie ik bedoelde geen virus maar bacterie sorry voor de verwarring

er isn og een antibiotica die goed resultaten geeft en dat is
vibramycine

groetjes tineke