23 mei 2024, 12:13:29

Mooi weer!

Gestart door marianca., 7 juni 2004, 01:50:00

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

heb een vraagje.Het is ontzettend mooi en warm weer(glij van mijn stoel hier op de zolder :D :D).Kunnen de kleine valkjes van Peppie en sammie eigenlijk al naar buiten of betekent dit teveel stress :-/.Het hoe en wat met de vogels buiten zetten weet ik wel maar ik weet niet of hun al mogen.Ze zitten nu 2 dagen in de kooi en alles verloopt naar wens,zijn heel goed gewend en kwebbelen ook al :D.Maar ik wil natuurlijk niet dat ze nu in een andere omgeveing stress krijgen of ziek worden.

Groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Volgens mij kun je ze als het buiten warm is rustig buiten neezetten pas alleen op met tocht en niet in de felle zon.
Stress zullen ze niet snel krijgen ze zijn zo aan mensen gewend dat dat niet snel stress opleverd als je ze buiten neerzet.
Jongen vogels krijgen volgens mij ook veel minder stress dan oudere.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Bedankt voor het reageren,ben je toch een goeierd he :).
Nou,dan zal ik ze morgen eens lekker buiten zetten. ;).Met de zon let ik ook altijd op,legde toen de vogels kooien hadden met geen dakje erop altijd handdoeken erboven ;).Deed zelfs nog,zal ik morgen ook trouwens doen,een kant van de kooi afdekken met een doek...zo hebben ze dan helemaal geen last van wind wat door de kooi jaagt.De andere valken kunnen jammer genoeg niet naar buiten,ja,sita en kokkie wel maar zal ik maar niet doen met het broedblok eraan :D.De andere kooien gaan niet door de deur,jammer.Maar ik zet ze morgen lekker voor het open raam en de kooi van shania,tyler,chanel en speedy voor de opendeur..hebben ze toch het gevoel dat ze buiten zijn..en ja,ik let op met tocht :D :D.
Je moest dat vroegers zien in Nederland als mijn vogels naar buiten gingen...helemaal ingepakt :D :D.Mijn man zag je gewoon denken....is het de Noordpool hier :D :D.Nu doe ik het minder maar let goed op ;).

groetjes
marianca