Waarschuwing voor dierenliefhebbers!!!

Gestart door Speedy, 28 mei 2004, 00:00:51

« vorige - volgende »

Speedy

Ik kreeg dit mailtje van iemand.
Er kan inderdaad iets van waarheid inzitten, omdat ik altijd naar dieren rescue kijk op tv en dit ook een keer aan de hand was met een hond, maar die had het in grotere hoeveelheden binnen gekregen.

Lees het volgende:

Waarschuwing voor de gezondheid van je huisdieren
Een poosje terug had ik een buurman die zijn 5 jaar oude Duitse
Herder moest laten inslapen wegens leverfalen. De hond was helemaal gezond tot een paar weken daarvoor, daarom lieten ze een authopsy doen om te zien wat de oorzaak was. De leverfuncties waren ongelooflijk hoog, alsof de hond een of ander vergif had binnen gekregen. De hond werd altijd binnen gehouden en wanneer hij naar buiten ging was er altijd iemand bij hem, zodat het niet waarschijnlijk was dat hij iets onbekends te pakken had gekregen.

 Mijn buurman begon een zoektocht door alle voorwerpen in huis.
Toen hij de Swiffer Wetjet in zijn handen had, ontdekte hij in kleine lettertjes een waarschuwing: "kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren."
Hij belde het bedrijf om te vragen wat de samenstelling was van het schoonmaakprodukt en stond verstomd toen hij vernam dat een van de ingredienten was antivries. (feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).

Zodoende had de hond, alleen maar door te lopen over de vloer die met dit produkt was schoongemaakt en vervolgens zijn poten te likken, alsmede te eten uit zijn etensbakken die op diezelfde vloer stonden, voldoende van de oplossing binnengekregen om zijn lever te vernietigen.
Kort na de dood van de hond, stierven de twee katten van zijn huishoudster wegens leverfalen. Ook zij gebruikte Swiffer Wetjet voor snelle poetsbeurten op de vloer. Op de katten werd geen authopsie verricht, daardoor konden ze het bedrijf niet aanklagen. Maar ze hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen, zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.

 ALSTUBLIEFT VERTEL HET VERDER!

Joyce28

28 mei 2004, 00:03:49 #1 Last Edit: 28 mei 2004, 00:05:17 by Joyce28

Joyce28

nog 1

http://www.nepwaarschuwing.nl/?show=hoax&id=212

vind het goed dat je waarschuwt hoor,beter teveel dan 1x te weinig

Speedy

o?? hm nou lekker dan.... maar van dat antivries is wel waar hoor, dat is echt gif voor een dier.
Ok, sorrie voor deze blunder, maar anders moet Angelique het maar verwijderen.

Groetjes,
    Trudie

Inger m

Hoi Trudie,
Dat vind ik zeker geen blunder hoor, toen ik het net las (zonder commentaar) had ik ook zoiets van: 'dat is best gevaarlijk spul', dus goed dat je gewaarschuwd hebt.

Laat het gewoon staan, dan kunnen anderen het ook lezen en zien dat het nep is. Ik had eerlijk gezegd ook nog nooit van een HOAX gehoord.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ja, ik ken het, dat zijn zo van die vertelseltjes die niet kloppen, maar ze kunnen best realischtisch overkomen, uds geen blunder hoor.

SDC:D

Nico

hoi
waauw dat wist ik niet al :o al een geluk dat we alleen de doekjes gebruiken en alleen maar boven .
dat het giftig is voor dieren dat vertellen ze niet op de tvreclame >:(

Inger m

He Nico,
Mss moet je deze topic even goed doorlezen  ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Nico

oeps nu zie ik het ik had alleen het bovenste bericht gelezen dom dom dom vanmij :-X

Joyce28

Trudie,het is echt geen blunder van je hoor
Ik vind het juist hartstikke goed dat je een ander ervoor wilt waarschuwen.
En inderdaad antivries is dodelijk  :-/
(zag dat een paar keer op dieren op het spreekuur van sbs6 :-/ )

Dark_Fox

Ja, ik ken dit soort dingen wel
De iets onschuldiger versie is de hoax die geluk zou brengen als je m aan n minimaal aantal mensen doorstuurt, maar ongeluk als je dat niet doet. Meestal worden er ook voorbeelden gegeven. Dit is een van de vele die ik binnen heb gekregen...

Written with a pen.
 Sealed with a kiss.
If you are my friend,
Please answer this:
Are we friends
Or are we not?
You told me once
But I forgot.
So tell me now
And tell me true
So I can say....
I'm here for you.
Of all the friends
I've ever met,
You're the one
I won't forget.
And if I die
Before you do,
I'll go to heaven
And wait for you.
I'll give the angels
Back their wings
And risk the loss
Of everything,
just to prove my friendship is true
have a friend like you!


Deze e-mail brengt je geluk! Het origineel is in
Londen.
Het is al negen keer rond de wereld gezonden.
Dit is geen grap. Je zult de komende dagen een
fantastisch bericht krijgen!
Je weet maar nooit.......Met liefde is alles mogelijk!
Stuur geen geld. Stuur dit bericht door naar mensen die wel wat
geluk
kunnen gebruiken.
Hou deze brief niet voor jezelf. Het moet binnen 96 uur
doorgezonden zijn.
Een R.A.F. officier John Elliot ontving 40.000.000.
Geoff Welch verloor zijn baan vijf dagen na dit
bericht. Hij had het niet doorgestuurd. Maar hij ontving kort daarvoor wel 75.000. $

Forward dit bericht en kijk wat er gebeurd binnen 4 dagen. Bericht is begonnen in Londen en is geschreven door bisschop Saul Anthony Degas, een missionaris uit Zuid-Amerika. Sindsdien doet dit
Bericht de
ronde over de wereld.
Zend dit bericht aan 12 vrienden en bekenden en na enkele dagen
zul je
worden verrast!
Dat is pure liefde, zelfs als je niet bijgelovig bent.
Let op het volgende:
Cantonare Dias kreeg dit bericht in 1993.
Hij vroeg zijn secretaris om het door te zenden. Enkele dagen later won hij een loterij met 20.000.000 dollar.
Carl Dobbins, een kantoormedewerker, ontving dit bericht en stuurde het
niet binnen 4 dagen door.
Hij verloor zijn baan.
Toen hij de brief opnieuw vond en hem doorstuurde kreeg hij binnen een paar
dagen een betere baan. Dolan Fairchild ontving dit bericht en geloofde het niet.
Hij vernietigde het bericht en werd 9 dagen later door de
belastingdienst
gearresteerd.
Hij verloor zijn baan en zijn huis. Zijn vrouw wilde niets meer met hem te
maken hebben.
In 1997 vond een jonge vrouw in Californie een kopie van dit
bericht. Het was oud en nauwelijks leesbaar. Toch typte ze het bericht over en
verzond het. Enkele dagen later had ze een nieuwe auto. Onthoud: Stuur geen geld, maar stuur het bericht
door!
Negeer het niet, het werkt! Veel geluk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Theetje

Hoi allemaal,

Toch nog even een serieuze reactie. Vandaag was ik bij de fokker van onze kat. De fokker werd enkele weken terug geconfronteerd met een dood kitten van 9 maanden. De mensen bij wie deze kat geplaatst was waren uiteraard ontroostbaar. Na sectie op de kat bleek dat de kat was vergiftigd. Er waren bestanddelen terug te vinden die in antivries zitten. En ja de mensen gebruikten Swiffer. Toeval???
Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat de fokker van onze katten geen onnodige paniek zaait. De chemische middelen blijven aan de pootjes zitten en bij het wassen krijgt de kat het binnen.

Misschien is het onzin, misschien niet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee denk ik dan maar.

Groetjes

Theetje


Joyce28

CitaatHoi allemaal,

Toch nog even een serieuze reactie. Vandaag was ik bij de fokker van onze kat. De fokker werd enkele weken terug geconfronteerd met een dood kitten van 9 maanden. De mensen bij wie deze kat geplaatst was waren uiteraard ontroostbaar. Na sectie op de kat bleek dat de kat was vergiftigd. Er waren bestanddelen terug te vinden die in antivries zitten. En ja de mensen gebruikten Swiffer. Toeval???
Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat de fokker van onze katten geen onnodige paniek zaait. De chemische middelen blijven aan de pootjes zitten en bij het wassen krijgt de kat het binnen.

Misschien is het onzin, misschien niet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee denk ik dan maar.

Groetjes

Theetje

het kan echt niet,er zit namelijk geen antivries in de Swiffer
antivries is idd dodelijk,maar zit niet hierin

http://www.homemadesimple.com/swiffer/usenglish/products/pets_rumors_answers.shtml

Paul

Hoi,

Ik denk dat je met bijna alle schoonmaakmiddelen moet uitkijken.
Vaak zitten er stoffen in die niet goed zijn voor dieren en mensen als ze die binnen krijgen.
Sosm staat er op dat het een biologisch middel is en niet giftig.
Maar oppassen blijft altijd lijkt me.

Groetjes, Paul

Joyce28

Ja klopt Paul,

Ik weet wel dat Febreze schadelijk zou zijn voor honden,en dat heb ik ook gelijk in de prullenbak gegooid,want dat had ik in huis
Maar het hoe wat en waarom,geen idee meer,maar heb hem wel weggegooid  ;)