16 april 2024, 10:28:08

jullie discus vissen

Gestart door roderick, 23 december 2002, 16:44:46

« vorige - volgende »

roderick

hallo ik las dat jullie ook aquarium houden, Ik doe het zelf ook al 4 jaar en heb al veel bakken gehad nu krijg ik een nieuwe 130x50x50 daarin komen, 20 kardinaal tetraas, koppeltje ramirezie, 5 maanvissen, koppeltje Reitzigi (Appisto) en 8 bijlzalmpjes, 2 ancistrussen. Kan ik daar een koppel duscussen bij doen?? ik heb al vaken zitten denken om er discussen in te doen maat aangezien het turf om de week vervangen moet worden word het wel wat duur. En zijn deze waterwaarden lastig te krijgen mijn ph is altijd 7 de rest weet ik effe niet meer. Wat kan ik het beste doen en passen de discussen wel bij de andere vissen. IK weet dat dit een valkparkieten forum is, maar is het mischien niet leuk om ook on onderwerpje op het forum te maken over het aquarium. ik weet niet of meer mensen dat leuk vinden???

roderick

En welke vissen zou ik er niet ik moeten doen. Ik zelf vind het niet mooi als er veel verschillende soorten in zitten, en het zijn er al best veel

Lique

23 december 2002, 17:19:27 #2 Last Edit: 23 december 2002, 17:20:13 by Angelique

Beste Roderick,

Als je aan discusvissen begint, moet je er wel het een en ander over weten, wij zijn hier flink bij in de fout gegaan  :(. We wisten er nog niet voldoende van af. Hierdoor zijn er meerdere discussen dood gegaan :-[. Als je besluit om ze toch te nemen, laat je dan heel goed voorlichten door een kweker.
Ons advies, als je andere cicliden in de bak hebt, neem dan geen discussen. Wij hebben daardoor al onze andere vissen weg moeten doen. We houden alleen discussen en klein levendbarenden. Die komen uit dezelfde streek. Daar moet je ook rekening mee houden.
Je kan ook boeken kopen, die veel informatie bevatten.
Maar let erop, een discus is erg duur, en meestal moet je ze met meerdere aanschaffen. In onderhoud zijn ze ook duur.
De bak moet je 1 x per week zeker goed schoonmaken, het voer kost ook een vermogen en medicijnen ook.
Ik hoop dat je je goed gaat orienteren over dit onderwerp ;).

Succes ;)
Groetjes @ngelique
[/glow]