16 juni 2024, 02:05:47

ow, ze is toch nie ziek??

Gestart door giovanni, 7 april 2004, 22:11:05

« vorige - volgende »

giovanni

Citaatwoow een spuitje, om haar uit de lijden te verlossen?

ja, dit was om uit haar lijden te verlossen  :-/ Heb nu wel de kooi en alles erin en de ruimte waar de kooi in stond, gepoetst en verlucht. Zodat er de mogelijke overblijfselen van de ziekte weg zouden zijn. Kuifke ziet er nog altijd kerngezond uit, is heel levendig en doet normaal.

Annouschka, we hebben wel een tijdje gediscussieerd bij de DA hoor, voor ie dat zei.
En de nieuwe heet Moka, en zij toont wél een gezonde indruk. Hopelijk wordt het wel wat nu.

grtjs

Paul

Hoi Gio,

Ik denk dat die dierenarts totaal geen verstand heeft van vogels hoor daar zou ik echt nooit meer heengaan.
Het is altijd makkelijk om te zeggen het gaat slecht en geef hem maar een spuitje.
Die dierenarts is wat mij betreft gewoon een moordenaar en het valkje had best geholpen kunnen worden denk ik zoals Lique al zei met antibiotica.
En een nageltje missen is geheel niet erg dat komt zo vaak voor, ze kunnen zelfs met 1 pootje zichzelf nog goed redden.
Maar hopenlijk gaat het met je nieuwe valkje wel veel beter nu.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

mag ik eens vragen welke dierenarts het was en weet je toevallig wat Tara eigenlijk voor ziekte had?

Groetjes
Annouschka

giovanni

neej, ik weet niet welke ziekte ze had, de DA zei gwn dat ze er erg aan toe was. En ik ken die DA niet, het was iem waarvan dat men vader zei dat het een goede was. Mss toch niet zo'n goede...
En nee Paul, ik denk ook niet dat ik daar ooit nog naar toe ga. maar je denkt natuurlijk wel altijd van de DA gaat het wel beter weten dan ik zekers... dusjah, ik kon hem moeilijk tgspreken als ik niet eens iets van de DA-wereld ken :-/

De tijd kan jmr genoeg niet teruggedraaid worden, hè...

grtjs

Stijn dc

hoi

wat jammer dat ze het niet heeft gehaald. Mss beter dat ze nu niet meer hoeft te lijden, en mss had die DA toch gelijk, je weet het niet, dat is het probleem. Zoek nu maar steun bij kuifje en bij ne nieuwe valkje: moka.

SDC

Annouschka

Hoi,

ja, ik zou er ook nooit meer naartoe gaan hoor, ga de volgende keer naar een DA die er wel wat van kent bv degene die Tara aanbeveelt of de mijne.

Het was toch toevallig niet Dedeyn Stefaan in Kortrijk he?

Groetjes
Annouschka

giovanni

nee, we reden nie richting kortrijk ze, kweenie in wa dat juist was ze. Khem heel den tijd gekeken naar TARA toen ze in het doosje zat:)

Tara

Was het in Izegem? Op een open plaats, waar de kerk staat? Ik ben daar nog geweest, vond 'm ook niet goed, ik had 'm al eens eerder ontmoet toen hij zijn broer moest komen helpen en toen liet hij mijn Falko gewoon sterven ... Hij stond te kijken ... En ik ben er nog eens geweest met Plukkie geloof ik dat het was .. Veel werd ik ook niet geholpen .. (Toen was het zijn vrouw)

Groetjes, Tara

giovanni

neej, ook niet denkek. En ik het kan een vervanger geweest zijnn ook hoor, dat de echte DA weg op vakantie was. Ik kende deze DA niet, dusjah, kan het ook neit zeggen hè :-/

grtjs

Inger m

Hoi Giovanni,
Is vervelend wat er is gebeurd!
Maar is beetje lastig om gelijk te zeggen dat de DA dat niet had moeten doen, zo te lezen was je vogel al doodziek (donkere ontlasting en heel mager) en in dit stadium is het vaak moeilijk er nog wat aan te doen. Ten eerste zou je moeten testen wat er aan de hand is, voordat je eigenlijk iets kan doen en dat duurt weer even. Daarnaast kan het zijn dat de evt. ziekteverwekker al zoveel schade heeft aangericht dat er moeilijk meer wat aan te doen was. Ws was ze al ziek toen je haar kocht, maar door de verhuizing en daardoor stress kan ze extra verzwakt raken, waardoor een ziekteverwekker hard kan toeslaan. Dus ws dacht de DA dat het voor deze vogel al te laat was en daar kun je achteraf idd niet meer over oordelen...

Sterkte en succes met je nieuwe vogel!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

Jah, TARA was 100% zeker al ziek van voor ik ze kocht hoor! ik had ze in het totaal (bijna) 2dagen, dusjah, een valkje kan denkek niet zo snel zo ziek graken hoor.
En jah, zoals ik al zei, wie ben ik om de DA tg te spreken, als hij zegt dat het zo is, kan ik niet zeggen dat het anders kan, hè. Je denkt altijd van de DA weet het wel beter :-/

grtjs

Raikiri

ja....... somber zeg........... ouders zijn ook zeer lastig...... heb ook zo'n probleem met ouders.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

giovanni

We hebbendan allebei een exemplaar 'ouderwetse' ouders :D
Dat is nog van vroeger dat ze dit mee hebben, hè. Geen medelijden en al... zoals ook vroeger kippen of konijnen geslacht werden in huiselijke kringen :-/

grtjs

VaLKPaRKieTJe

Hey Giovanni,

Jeetje wat erg, ik lees het nu pas.
Ik had nog zo gehoopt dat het goed zou komen, er gaan er al zoveel dood de laatste week.
Heel veel sterkte met het verlies van Tara, en hopelijk kan Moka je een beetje opfleuren.

Veel sterkte Gio,

Groetjes, Mariette

Raikiri

ja........ hoe ouderwets kunnen ze zijn.....

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~