16 juni 2024, 05:51:14

Hoeveel geluid maken valkparkieten

Gestart door Judith86, 29 januari 2016, 20:52:42

« vorige - volgende »

Judith86

Ik heb een algemene gedragsvraag over valkparkieten (ik heb zelf geen valkparkieten).
Ik vraag me af hoeveel geluid ze maken. Gaan ze de hele dag door? En is dat dan zingen of kwetteren? Reageren ze op alle geluiden die in huis te horen zijn?
Kunnen jullie mij hier een voorstelling van geven? :)
(Het gaat dan om 2 valkparkieten bij elkaar in een huis, ik weet niet of dat nog verschil maakt qua geluid met of je ze alleen houdt, maar dat zal ik sowieso niet doen)
Bedankt

carco

Ze kunnen best veel herrie produceren.
Maar het ligt er ook aan wat je daar onder verstaat. Nee het gaat niet de hele dag door. Normaal gesproken hebben ze in de ochtend en in de avond hun momenten.
Zou dan geen 2 mannen nemen omdat die elkaar nogal eens willen overstemmen.
Ze kunnen op de radio of tv reageren, maar hoeft niet. Ik denk ook wel dat het per vogel verschillend is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Judith86

Bedankt voor je reactie.

Goed om te weten over 2 mannetjes bij elkaar. Is er verschil tussen 2 vrouwtjes of een mannetje en een vrouwtje?
Is er überhaupt verschil tussen een mannetje en een vrouwtje? Zingt de een meer dan de ander bijvoorbeeld?

carco

2 Poppen kunnen prima samen, en een man en een pop ook.
Mijn voorkeur gaat zelf altijd uit naar ''gewoon'' een koppel omdat dit het natuurlijkste is.
Qua gedrag voor tam maken/zijn ,maakt het geslacht niet uit.
Ik vind zelf poppen wat zachtaardiger. Mannen daarentegen kan je leren fluiten en poppen doen dit over het algemeen niet.

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hellangellus

mijn mannetje fluit s'morgens en s'avonds ( vooral schemer ) heel veel, combinatie tussen rapalje totoro en adams family  ;D en als hij indruk op zijn zus wil maken dan ook. Maar hij kan ook krijsen als een mager speenvarken. Dit doet hij niet de hele dag hoor. Maar als we hier lawaai hebben in huis ( twee puberkids) dan probeert hij wel te overstemmen. Zijn zusje kan ook een aardig mondje krijsen. Maar ze kirt meer.

Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Karincody

Ik heb een pop en een mannetje
Het mannetje is geweldig leuk om tehoren
Doet dit niet de hele dag door.
Als hij de sleutel in het slot hoort als we thuiskomen begint hij als een soort van begroeten
Hij maakt ook indruk op het popje.
Het popje maakt heel weinig geluid,af en toe eventjes

Judith86

Dat lijkt me leuk aan mannetjes dat ze fluiten en imiteren. Een mannetje en een pop klinkt wel als een leuke combinatie.

Is de hoeveelheid geluid te vergelijken met dat van grasparkieten of heel anders? 
Ik vind iig het geluid van valkparkieten op de een of andere manier veel leuker/prettiger.

Karincody

Weet je wat je kan doen?
Even op youtube kijken
Dan fluitende valkparkiet intypen en dan krijg je hele leuke filmpjes te zien

Judith86

30 januari 2016, 18:20:38 #8 Last Edit: 30 januari 2016, 18:43:43 by Judith86
Ja dat heb ik al vaker gedaan   :D Ik word heel blij vh geluid van valkparkieten haha. En leuk hoe sommigen deuntjes zingen.
Maar daar zie je maar stukjes en was benieuwd hoe het gedurende de dag gaat, en wel fijn om te weten dat dus mannetjes vooral zingen en niet de popjes.

Judith86

30 januari 2016, 18:23:10 #9 Last Edit: 30 januari 2016, 18:51:21 by Judith86
(Ik kende iemand die twee grasparkieten los in zijn huis had vliegen en kan me herinneren dat ik knettergek werd van die vogeltjes, en dat ik blij was als ze 's avonds gingen slapen). Maar bij valkparkieten heb ik dat helemaal niet volgens mij.. vind het juist leuk.

Judith86

Nog een berichtje..: wij hebben vroeger toen ik klein was een valkparkiet gehad (helaas maar een en in een kooitje), ik was heel jong, hij kwam uit het huis van mijn moeder van vroeger. Altijd als ik de valkparkieten hoor in de dierenwinkel bijvoorbeeld, denk ik van ooit ga ik ze als huisdier houden, en dan 2 en zoveel mogelijk los in huis. Word van dat geluid juist wel altijd blij. Maar toch even nadenken aan de hand van mijn ervaring met de grasparkieten of het een goed idee is  :D

Karincody

Het is echt heel anders dan een grasparkiet
Die kwetteren wel de hele dag

Judith86


Judith86


Judith86

Ja zeker ik weet genoeg zo, bedankt  :)