16 mei 2025, 09:54:26

Rode vlek op zijn rug.

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 20 maart 2004, 17:00:11

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey hallo iedereen!

Ik heb een nieuw valkje van mijn vriend gekregen en het is een wat oudere man. Volgens mij heeft hij al eerder een nestje gehad, want hij heeft "sproeten"op zijn kop. Maar hij heeft ook een rood/oranje vlek op zijn rug, tussen zijn vleugels. Heeft dit ook te maken met het broeden?  :-/

Owja...hij heet latino, this een bonte man..en groot dat die is..niet te geloven! Super lange en volle staart..maar bijten kan die wel..ben ik hem nu aan ut afleren..gaat wel lukken.

Dikke kus Jaimy en haar 8 valkjes

Stijn dc

hoi

ik weet niet hoe dat vlekje daar komt, maar het kan volgens mij geen kwaad. Ik hoop dat je hem dat bijten nog kan afleren. Mss wordt ie nog wel eens papa bij jouw ;)

SDC:D

Jaimy_en_Viggo

Hey Stijn,

Ja, dat hoop ik ook...tis echt een schoonheid..zo groot..ik zet hem bij Charlie..dat is ook een grote pop..een lutino..dus wordt vast een mooie combi.. :P

Groetjes Jaimy  :D

Paul

Hoi Jaimy,

Dat vlekje zegt niks over het broeden hoor maar dat kan een schoonheidsfoutje zijn.
Ook als ze veel karotheen binnen krijgen door bepaald voer kan er wel eens een plekje ergens ontstaan van oranje veertjes.
Leuk dat je er weer eentje bij hebt :-)

Groetjes, Paul

Raikiri

karotheen?....... heb echt geen verstand van hoor.... :-[

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy & The Dragoon famely

Cheers, Quynh & Raikiri~

Stijn dc

hoi

carotheen bevind zich veel in gele vruchten zoals  worteltjes ed. dit kan zich overzettten op de veren.

Raikiri

nou.... grappig... gaat dat dan wel weg? :-[

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Lique

20 maart 2004, 23:16:44 #7 Last Edit: 20 maart 2004, 23:17:15 by Angelique

Dit is Phoebe, Hij heeft ook deze vlekken.
De vlekken zijn niet weg gegaan, het worden er alleen maar meer bij hem, lijkt wel

Raikiri

oh.... Leuk zeg!

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Jaimy_en_Viggo

Tja, wat het dan zal zijn... :-/ Maakt niet uit..staat wel schattig eigenlijk.. :P Zal binnenkort een foto plaatsen van mijn nieuwe mooie aanwinst!

Groetjes!!

Paul

Hoi Lique,

Geef je hem veel wortels of paprika's  te eten  :D
Ik heb er ook een die had van die oranje veertjes ineens maar die zijn later wel weer weggetrokken dus het kan denk ik nog verschillen soms.

Groetjes, Paul

Lique

CitaatHoi Lique,

Geef je hem veel wortels of paprika's  te eten  :D
Ik heb er ook een die had van die oranje veertjes ineens maar die zijn later wel weer weggetrokken dus het kan denk ik nog verschillen soms.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Nee, ze krijgen eigenlijk nooit paprika, en wortel zelden.
heel teovallig hebben ze nu weer een stuk wortel waar ze zich op kunnen uitleven.
Maar dit gebeurt niet veel.
mijn vermoeden is, dat er ook caroteen in bladgroente en eivoer zit.
Dit weet ik niet zeker. Bladgroente krijgen ze wel regelmatig, en eivoer hebben ze ook altijd tot hun beschikking.

De oranje vlekken krijgen de valken hier pas, zodra ze gaan broeden. Kan door het licht komen ofzo, of omdat ze dan juist meer eivoer eten.
ik moet nog steeds gaan uitzoeken hoe dat precies allemaal zit.
Want ze krijgen het pas, met het broeden.

Paul

Hoi Lique,

Het kan door een soort hormoon komen dat ze het dan krijgen misschien.
Hier is het me toen ook opgevallen nadat ze gebroed hadden maar een paar maanden later was het gewoon weer weg.
caroteen zit ook in zaad zelfs alleen in wortel en paprika zit veel meer.
Valkjes hebben het niet echt veel nodig want met weinig krijgen ze al oranje wangen en dan schijnt het caroteen uit het zaad al voldoende te zijn.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

bij mij had mijn wildkleur man ook van die oranje vlekjes gekregen toen hij zijn twee nestjes had. Dus mss heeft het wel iets met het kweken of met de hormonen te maken.

Lique

Ja, met kweken heeft het zowiezo iets, want ze krijgen het hier juist, als ze gaan beginnen.
En bij Phoebe is het zo erg, dat zijn masker bijna helemaal vol met sproeten zit.
Ook op zijn vleugels heeft hij oranje vlekken.
Maar ik vind hem mooi, en hij heeft het toch niet door, als hij in een spiegel kijkt hahah.

groetjes lique