23 mei 2025, 01:35:37

nieuwe valkparkiet?

Gestart door Anita1, 3 maart 2004, 01:02:43

« vorige - volgende »

Anita1

hallo allemaal.ik ben vandaag cio verloren.hij lag vandaag dood in de kooi.cio was een jonge valk nog van maar 2 jaar oud. ???hij was mijn maatje.mijn kinderen zijn uit huis door hun handicap.daarom was cio alles voor mij...ik ben er kapot van.waarschijnlijk door latexmuurverf.door alle drukte vergeten hem boven te zetten.ik vergeef mezelf dit nooit.cio was zeer tam.het was een lupino.mooi klein.en zooo lief.nooit schreeuwen.ik had m vanaf 5 weken toevallig van een dierenwinkel.hij zag er niet uit!!! daarom nam ik hem.hij was de hele dag op mijn schouder.ging mee in bad.onder de dekens.alles kon ik met hem.ging mee op vakantie.kortom...een geweldige vogel.en nu..dikke tranen huil ik.ik heb jullie site gekeken.natuurlijk kan ik cio noooooooit vervangen.maar ik mis het vogel geluid.alles..huil de hele dag.dit is pas de eerste dag...pfff.wat raden jullie aan? een nieuwe vogel? wel een valk.maar zeker geen lupino.dat herrinnert mij te veel aan cio.en tja..ik weet niet wat ik verder moet zeggen.ik ben stuk.een stukje van mij is dood.met cio.groeten anita1

suus

Hoi Anita,
Jemig wat zielig zeg, vind het echt heel rot voor je.
Maar ik denk de keus wel of niet een nieuwe vogel en wanneer je dat dan eventueel doet, geheel aan jou ligt. Er zijn heel veel mooie mutaties, buiten de lutino om dus dat moet het punt niet zijn.
Heel veel sterkte met het verlies
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

3 maart 2004, 03:11:27 #2 Last Edit: 3 maart 2004, 03:12:21 by Angelique
Hoi Anita,

Wat erg zeg.
Ik heb het verhaal hier gelezen.

Ik wens je heel erg veel sterkte toe.
en misschien is het leuk om een verhaal te schrijven met evt, een paar foto's dat hij op de site bij in memoriam komt te staan.

groetjes Lique

Cobie

Hallo Anita.

Allereerst veel sterkte om het verlies van je valkje te verwerken.  Ook ik weet wat het is om een maatje te moeten missen. Misschien is het een goed idee om een nieuw valkje te nemen. Het kan Cio niet vervangen, maar er is dan wel weer een nieuw valkje die jou aandacht en liefde nodig heeft.
Ook omdat je schrijft dat je kinderen de deur uit zijn. Verdriet moet slijten en nooit zal je cio vergeten. Heel veel sterkte en laat nog èèns horen wat je hebt gedaan.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

Hoi Anita,

Heel erg wat er gebeurd is en je kan Cio nooit vervangen natuurlijk.
Maar ik zou zeker een andere nemen dat kan het verdriet toch wel verzachten.
Neem wel een jonge die zijn het makkelijkste tam te krijgen.
Er zijn mutaties zat dus je kan er makkelijk een vinden met een andere kleur dan Cio.
Veel sterkte.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Anita,

Sterkte met het verlies van Cio.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

3 maart 2004, 10:55:14 #6 Last Edit: 3 maart 2004, 10:58:32 by Speedy
Hoi Anita,

Ook ik wens je hierbj nogmaals veel sterkte met het verlies van Cio.
Misschien dat je via deze site een ander lievertje kan overnemen.
Ik lees net, dat bij Karin (Kazoo) een valkparkietje is geannuleerd, misschien dat je met haar overeen kan komen om Keiko over te nemen?
Het is maar een idee hoor, want natuurlijk moeten beide partijen overeen stemmen.
En er zijn er weer een hoop kleintjes geboren, wie weet zit daar iets tussen, je hebt in ieder geval de tijd om erover na te denken.

Succes ermee,
   Trudie

hier de link over keiko
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=aankoop;action=display;num=1078274140;start=0

Rika

hai iedereen ,
erg fijn dat jullie haar anita hielp . daar vond ik geweldig van jullie .
Jullie zijn echt ''wamte '' mensen !!

Nogmaals Bedankt !!!

Anita1

:) hallo allemaal.tjee wat een reacties.ik ben er zo blij mee.dit verzacht het natuurlijk wel iets.ook leuk ,want jullie weten natuurlijk waar ik het over heb.ik denk aan die keiko...mmm is ook een lupino he? of niet?.is dat een mannetje of vrouwtje?.pff wil alles weten .ook interesse in die jonkies.wat trudie al schrijft naar mij.ben gelijk verkocht als ik ze zie..alsmede mijn man william.hij wou gisteren al wel 10x een nieuwe voor mij kopen.hij zag al mijn tranen.heb een moeilijke nacht gehad.kan cio niet uit beeld krijgen.maar dit van jullie verzacht het zeker wat.ik ben jullie heeeeel dankbaar.allemaal een dikke kus van mij .anita uit arnhem

Suzanne

Hoi Anita,

Wat ontzettend naar zeg. Vind het heel rot voor je, en kan me goed voorstellen dat je er veel verdriet van hebt. Ik zou als ik jou was op den duur zeker aan een nieuwe vogel beginnen. Ook al kan die nooit Cio vervangen, het helpt je wel bij het verwerken van je verdriet.

Sterkte

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Cybergirlie

Hoi Anita,

Echt heel erg zeg voor je en ook voor Cio wat er gebeurd is.
Ik weet precies wat je voelt als je een maatje verliest heb ik ook meegemaakt ik was er ook best kapot van,maar door een nieuw valkje te nemen kwam ik er wel wat gemakkelijker overheen.Je zult hem nooit vergeten dat is altijd heb ik ook.
In iedergeval mijn advies is neem gewoon een nieuw vriendje in huis dat zal je zeker goed doen,maar ja het is natuurlijk een beslissing die je zelf moet nemen.
Heel veel sterkte verder.

Groetjes Cybergirlie

Paul

Hoi Anita,

Ik zou niet te gehaast een valkje zomaar ergens in een winkel kopen want die krijg je heel slecht tam soms omdat ze vaak al te oud zijn.
Dan kan het soms maanden duren voor ze een beetje tam zijn en het kost heel veel tijd.
Er zijn zat kwekers die snel valkjes te koop hebben.
Ik ben nu ook met een nestje bezig maar heb nog geen eitjes maar die zitten er wel aan te komen.
Angelique heeft ook eitjes nu en ook snel jongen.
Dus kan je soms beter even wachten tot je een jonge valkje kan kopen wat al zo goed als tam is.
Ook op marktplaats worden vaak jonge en tamme valkjes aangeboden.
Als je geen Lutino valkje wilt hebben is er zat keus hoor meestal zijn het juist geen Lutino's die worden aangeboden maar wildkleur en gepareld die komen vaker voor.

Groetjes, Paul

Anita1

hallo lieve paul
ik zal zeer zeker niet naar een dieren winkel gaan voor een valkje.echtttt niet!!! ik wil graag een goede,en zonder handel.het liefst zo ik er natuurlijk vandaag weer een willen.maar ja ik heb dan ook erg veel verdriet om cio.ik ga het hier zeker goed in de gaten houden.en zal eens vragen of er iemand is die jonge valken hebben.dank je voor je reactie.groeten anita

Paul

Hoi Anita,

Er zijn zat trouwe leden van de site die ook valkjes kweken en die ze dan ook verkopen.
Momenteel zijn er ook een paar met jongen het ligt er natuurlijk alleen aan hoever je ervoor wilt rijden.
Maar je kan bij dagboeken lezen wie er een nestje heeft en dan kan je er altijd even een mailtje of een reactie op het forum aan wagen.
Maar beter is om op je gemak er een uit te zoeken dan snel eentje te nemen waar je later spijt van krijgt.
Bij de vaste forumbezoekers kan je er rustig eentje nemen de meeste hier weten hoe ze een valkje moeten grootbrengen met of zonder hulp van de ouder vogels :-)
Bij een vreemde zou je opgelicht kunnen worden maar wij zijn hier een soort familie en die proberen alles zo eerlijk mogelijk te doen en ik heb in de vaste leden hier alle vertrouwen :-)

Groetjes, Paul