17 augustus 2025, 16:30:04

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Irene

hoi daan;
ik had hem al op de chat gezien en nogmaals wat een plaatje; echt een lieverdje of niet?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

daan

Omdat het zo vreselijk warm is pppffffffff, en de valkjes het ook best warm hebben. Ben ik vandaag naar zo'n 2e hands kringloop winkel geweest en heb luxemflex gehaald, die ga ik aan de lange kant ophangen, zodat ze nog meer schaduw hebben. De Parasol staat ook al op, maar die is al een paar x bij de buren in de tuin beland hahahaha.
Dus ik vond dit wel een goeie oplossing.

Knuf daaan

daan

De 2 jongen die ik tam aan het maken ben zijn nu zelfstandig ze eten al zelf, ik geef ze alleen nog voor de zekerheid water met druivensuiker via de spuit. Ik heb net ff nieuwe foto;s gemaakt. Ze nu 5 weken oud en het zijn zijn zulke grove valkjes. Ze zijn al heel fors gebouwd. Dat hebben ze echt van moeders.
Dit is het wildkleurtje die gaat naar mensen in Hoofddorp.

En de grijs geparelde gaat naar Rotterdam.

En hier nog ff samen op de foto.

Ze zijn zo lief. Ik zal ze wel missen hoor.
Maar ze gaan naar goede huisjes dus das een zorg minder.
De andere grijs geparelde hou ik zelf.

Morgen zal ik weer foto's plaatsen van de kleintjes van Chico en Bailey.

Knuf daan

boezempje

hai

nou daantje het zijn echt lekkeren forsen baby :D
echt mooi zijn ze hoor.
ben benieuwd naar de anderen foto's van je.

gr esther

Joyce28

aaaah liefff :-*
Ik kan me voorstellen dat je ze gaat missen hoor

daan

En hier dan de foto's van de andere kleintjes.
Dit is de kleinste, Monster.

Dit is nr 2 de cinnamon geparelde witmasker.

En dit is de oudste de witmasker.

Schattige hé. mmmmmmmm het blijven zulke moppies hihi.
En dan had ik weer eens kattengras neer gezet en had deze 2 foto's nog ff gemaakt.
Dit is Pepsi. De echte moeder van Monster, nu is Monster gedopteerd door Bailey en Chico.

En de volgende is Zwabber.

Verders gaat alles goed. Pepper en Sisi hebben een aantal bevruchte eitjes.

Knuf daan

daan

Vanavond is weer een jonkie opgehaald die ik tam heb gemaakt. De wildkleur is opgehaald en naar zijn nieuwe baasje toe. Ik kreeg van het kindje nog een scoebidoe creatie, wel lief hoor hihihihi. Dus de grijs geparelde is nu ff alleen, wel zielig, maar die wordt volgende week maandag opgehaald. Met die 3 jongen van Bailey en Chico gaat het ook erg goed ze groeien weer als kool. En bij pepper en Sisi liggen 5 bevruchte eitjes.

Knuf daan

roaneric

Hoi Daan

Was die kindje die die wildkleur heb opgehaald toevallig Nikkie?  Ik wist dat ze een deze dagen de jonkie bij jouw gaat ophalen,  ik ben gewoon benieuwd.  :D
Groetjes
Marijke

daan

Hoi Marijke,

Ja klopt, Nikkie heeft Kuifje opgehaald, een kindje van jouw Pino hahahaha.
Jij kent hun natuurlijk.
Hoest met jou eigenlijk?
Ik had nog een mailtje gestuurd met een filmpje van Pino maar die kreeg ik retour. Dus die moet ik ff verkleinen.

groetjes daan

Mandy

Leuke foto's Daan en fijn dat je voor je valkjes een thuis hebt gevonden. :)

En ik denk dat je ondertussen al wel kan zien dat jong 2 geen cinnamon maar een gewone geparelde witmasker wordt?
Op de foto kan je al aan de uiteinde van de pennetjes zien dat de veertjes geen cinnamon zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mand,y

Thanks,

Ja klopt ik dacht ook al te zien dat er idd geen cinnamon in zit. Ik had al een mailtje naar Lique gestuurd hihii. Maar het is niet vreemd hoor, want er is geen één split bij de ouders van Cinnamon.

Groetjes daan

daan

Goeiemorgen allemaal,

Ik heb gister weer ff nieuwe foto's gemaakt van de 3 kleintjes.
Dit is de kleinste, Monster.

En dit is de geparelde witmasker, en net wat Mandy hier boven al zei, idd geen cinnamon.

En dan hier de oudste.

Ik zeg trouwens wel oudste en jongste, maar ze zijn allemaal even oud, maar om dat Monster zo klein is zeg je al gauw de jongste hihiihi
Wat een verschil hé in groeisnelheid. MOnster is geadopteerd van Pepsi en Jazzy. En heb ik de eerste paar dagen met de hand moeten voeren. Dus vandaar dat hij niet zo snelgroeit als de andere 2.

Groetjes daan

daan

Hoi Allemaal,

Nou op de foto;s hier boven zien jullie nog hele mooie grote kuifjes op de jongen zitten.
maar toen ik vanavond de jongen ging kijken waren alle kuifjes eraf en een hele kale knikker.
Jammer maar is niet anders.
Ik heb ze nu uit het blok gehaald en gelijk het blok eruit gehaald.

En het eerste eitje van pepper en sisi is bezig met uitkomen.
Dus er komt weer een lutino bij hihihi

En gisteravond is Pucca opgehaald de grijs geparelde.
Dus de kooi die in huis staat voor de jongen is nu (voorlopig ) leeg.

Knuffel daan
Zodra het kleintje is geboren dan komt er een foto aan,
En ik zal ook morgen foto's maken van de valkjes zonder kuif.

daan

Nou wat ik vandaag weer had.................ohohohoh.
Tino had een crosswedstrijd en ik had zin om Breezer om te nemen mijn cinnamon tamme valkje. Hij is nu ongeveer 6 maanden en hij kan (kon) niet vliegen. Hij heeft mooit kunnen vliegen, ik dacht nou ja je hebt in de mensenwereld mongooltjes dus die zal je ok wel in de dierenwereld hebben. Maar goed. Hij zat lekker bij me in de Camper de reis ging goed en ineens gaat de deur open en weg is Breezer. Hij gaat al maanden mee naar buiten, noit niks aan de hand, en nu was het vliegen geblazen. maar ik dacht nou hij zal wel op de grond achter de camper zitten en dan kan ik hem wel weer pakken. Maar nee niks te zien, en ineens zie ik mensen wijzen naar een berg met grind van 20 meter hoog. Dus ik kijken en ja hoor daar zat tie parmachtig boven op die enorme bult. Maar ja het was een bedrijf en overal was prikkendraad en hele hoge scherpe punten er omheen. En iedereen zei al als je op het grind gaat klimmen stort alles ineen en lig je eronder. Maar ineens dacht mijn schoonmoeder dat het hek open was, dus wij samen er heen rennen en ja hoor hek was open. Maar ja afwachten of het daar ook 20 meter hoog was, maar dat was niet het geval, het lief schuin omhoog, waar die shoffels ook omhoog gaan. Dus wij omhoog klimmen (helemaal buiten adem) en ja hoor Breezer zat rustig te tjilpen, dus ik heel voorzichtig naar hem toe, zodattie niet schrok en ik kon hem zo pakken. Oh wat was ik blij dat ik hem te pakken had. Ik trilde helemaal.
Iedereen was blij dat ik hem weer had.

Zo ik moest ff mijn verhaal kwijt hahahaha
Gelukkig met een heeeeeeellllll goede afloop.
ppppppppfffffffffff

Knuffel daan.
Hij zit moe en voldaan weer veilig in zijn kooi hahahaha

Tessa

jueetje dat is nog eens schrikken maar wat een mazzel dat je hem weer kon pakken ik zou hellemaal in paniek zijn
wat een verhaal

groetjes tessa