4 mei 2025, 19:02:36

Vanaf wanneer beginnen tam maken

Gestart door Priscilla__, 10 januari 2014, 07:59:44

« vorige - volgende »

Priscilla__

Hoi allemaal,

Gisteren is bij mij zojuist het 1e donsje uitgekomen van mijn eerste nestje. Er zijn nog 4 bevruchtte eitje. Nu wil ik ze graag straks tam gaan maken zelf (mama & papa zijn ook tam). Alleen vanaf welke leeftijd kan ik ze al een beetje op gaan pakken? Ik wil ze nml. het liefste ook wegen om te zien of ze goed groeien.

Hebben jullie verder nog tips om de jonge valkjes tam te maken?

Groetjes,
Priscilla
★ Valkparkietenkwekerij Little Stars ★
Tamme valkparkieten in diverse mutaties

http://www.kwekerijlittlestars.nl
www.Facebook.com/KwekerijLittleStars
info@kwekerijlittlestars.nl

carco

Laten de ouders je er goed bij?
Je kan nu al beginnen iedere dag even te spieken hoe het gaat: even oppakken en weer terug leggen. Als ze wat ouder zijn en in de veren komen en lekker mee gaan zitten en knuffelen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Priscilla__

Ja de ouders laten me er goed bij.
Dan ga ik alvast wat proberen op te pakken en wat wegen.

Bedankt!
★ Valkparkietenkwekerij Little Stars ★
Tamme valkparkieten in diverse mutaties

http://www.kwekerijlittlestars.nl
www.Facebook.com/KwekerijLittleStars
info@kwekerijlittlestars.nl

Helene

Citaat van: carco op 10 januari 2014, 09:47:52
[...] Als ze wat ouder zijn en in de veren komen en lekker mee gaan zitten en knuffelen.

Groetjes: Caroline.

Ik heb 1 jong dat nu 3 weken oud is en heb elke dag even gekeken, zonder de ouders te storen.
Je zegt hier "als ze wat ouder zijn". Vanaf hoeveel weken is dat ongeveer? Hoelang "mag" je het jong dan uit de nestkast halen, zonder het gevaar te lopen dat de ouders het jong in de steek laten?

Groetje,
Helene

jfvhl

Ouders laten hun jonkies niet zo snel in de steek hoor, in de vrije natuur weet ik het zo net nog niet, maar in 'gevangenschap' zal dat wel meevallen. Zoveel mogelijk kroelen en kletsen,
succes.
Jantina

Helene