1 november 2024, 01:35:11

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: Marlies op 15 oktober 2007, 15:17:24
Hoi Caroline, ;D

Catharina's hebben vaak van die grote flatsen hoor, vooral als ze in broedstemming komen.

Groetjes Marlies ;)

Dat weet ik wel, maar ik verschoon de kooi 2 keer in de week en nog komt de geur je tegemoet als je alleen de kamerdeur maar open doet.
En dus wat Irene al schreef dan raak ik niet in een vicieuze cirkel wat die bacterie betreft en is misschien iedereen eindelijk eens schoon.

Citaat van: ManjaV op 15 oktober 2007, 15:43:11
Hey Caroline,

En...al wat gehoord of kreeg je het antwoordapparaat?
Ik ben heel benieuwd.
Laten we nu hopen dat we er eindelijk eens vanaf komen. ;)

Groetjes,
Manja

Antwoordapparaat, dus ik weet het nog niet.
Ik hoop het ook inderdaad.

Citaat van: imv op 15 oktober 2007, 15:28:56
Beau !  :o :o :o
Jij bent een goeie voor Joepie  :P whahaha!

groetjes,
Irene

Hebben :P 8)
Meneer zit heel de tijd verlekkerd naar Damali te kijken >:(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Dosering klopt Manja: ze heeft nu wel gebeld, wat ik heb is de standaarddosering en bij jou was er toen ws. sprake van een andere bacterie :)

ManjaV

Hey Caroline,

Had ook al gereageerd in mijn dagboekje op wat je hier schrijft.
Fijn dat het nu allemaal bevestigd is en helemaal klopt. Nu kun je met een gerust hart gaan kuren. ;)

Beau weer achter Damali aan? Hij kroelt toch ook zo lief met Spongy? :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Als Beau zo blijft doorgaan mag hij over 2 weken wieberen >:(
Hij blijft nu bezig en gunt zelfs ìn de kooi niemand het licht in ogen en is aan het knokken met Derrick.
Dit gaat niet werken zo en ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.
De kuur moet natuurlijk af gemaakt worden, maar als er dan geen verandering is voel ik me toch genoodzaakt een ander huisje te gaan zoeken voor hem.
Jammer alleen dat het nu winter wordt want ik denk dat hij het beste in een volière past.

imv

>:(  :censuur  >:(
Zet hem vast buiten.. kan hij vast wennen  ;D 8) :-X

carco

*Esther*

Misschien vind je het niks hoor,

ik heb eens een zeer dominant, valkjes mannetje de vleugels geknipt. Daardoor werd hij minder snel en kon hij niet meer zo dominant reageren.
Hij zat nog wel altijd op de hoogste plek maar de anderen waren minder bang van hem. Ook omdat hij niet meer op ze kon jagen.
Hij zat buiten in de voliere.
Wie weet werkt het voor jou ook?

gr Esther

carco

Deze valk is al zeker 3 à 4 keer geknipt en helaas werkt dit niet bij hem, want zodra hij weer wat beter kan vliegen begint hij weer.Misschien als ik hem zo knip dat hij helemaal niet meer uit de voeten kan, maar dat vind ik zielig.
En ik twijfel zeker weer om het al wèèr te doen, maar àls hij weg gaat vind ik dit niet zo vriendelijk voor het beestje.

ManjaV

Hoi Caroline,

Is het niet zo dat Beau weer moet wennen aan Derrick omdat die toch een tijd in de broedkooi heeft gezeten? Volgens mij is het even uitvechten wie de baas is. Als ze eenmaal weer gewend zijn, zou het toch moeten goedkomen?

Zou wel jammer zijn als je Beau laat verhuizen, hij is immers zo lief aan het kroelen nu met Spongy. :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: ManjaV op 16 oktober 2007, 18:56:34
Hoi Caroline,

Is het niet zo dat Beau weer moet wennen aan Derrick omdat die toch een tijd in de broedkooi heeft gezeten? Volgens mij is het even uitvechten wie de baas is. Als ze eenmaal weer gewend zijn, zou het toch moeten goedkomen?

Kan ik me niet indenken, want het is al 2 jaar aan de gang met hun en aangezien Beau steeds begint :-\
Zou wel jammer zijn als je Beau laat verhuizen, hij is immers zo lief aan het kroelen nu met Spongy. :-*

Uh echt niet meer, hij bijt alleen in haar poten op het moment.

Groetjes,
Manja

Vandaag mocht Derrick niet eens bij Damali zitten en eistte Beau het alleenrecht op :(
En Damali lijkt bang voor Beau : gaat helemaal schrap zitten als hij richting haar komt, ze pikt gelukkig wel wat van haar zelf af.

Toen ik Beau even in de wc gebonjourd had voor een sessie, was hij wel heel lief en dan denk ik inderdaad waarom moet dat nu.
Dan laat hij zich ook wel kroelen, maar als er een ander in het spel is gaat het gewoon niet.
En Spongebob maar roepen naar hem, van haar kant lijkt het koppelen dus wel geslaagd te zijn: zij vliegt hem ook regelmatig achterna.
Ik stond inderdaad op het punt hem weer te knippen, maar ik weet gewoon dat hij als hij weer wat kan vliegen weer gaat beginnen en heb het dus nog even uitgesteld.
Als er iemand zich aanbiedt die hem een goed huisje kan geven ga ik er wel  op in ws. Maar zoals vanmiddag denk ik dan toch dat hij beter af is in een woonkamer:alleen of met een ander popje.
Ik weet niet, ik vind het gewoon heel erg moeilijk.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat  :censuur van Beau.  :-\
Kan het me wel voorstellen dat je het zo niet leuk meer vindt.
Misschien is het idd beter voor Beau als hij in een grotere voliere komt (srry,niet bij ons ;) ) of alleen bij 1 popje.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Wat een   :censuur dag zeg  >:(
Niet wat de valken betreft: want dat viel vandaag wel mee, zelfs Beau ging aardig als niemand in zijn buurt kwam. Nu hebben ze van te voren geloof ik al van daar ga ik maar niet bij zitten. Met als gevolg dat Beau buiten de kooi heel de tijd naast Damali zit en Derrick aan de andere kant van de kamer.
Dit was ook zo met Harry toendertijd, net of ze denken laat maar waaien ze is toch van mij. Want in de kooi gaan ze gelijk bij elkaar zitten kroelen :D

We hebben al heel lang last van lekkage in de uitbouw en net zo vaak is het al weer ''gemaakt''
Nu was het door 3 verschillende mensen bekeken die allemaal dezelfde oplossing hadden.Dus dan mag je aannemen dat het wel eens waar is. Niet dus :-\ Vandaag met die plensbui was het weer aan het lekken: om gek van te worden >:( >:( :'( :'(

Maar dat was nog niet alles natuurlijk: Jeroen heeft een schuifkast op zijn kamer waarvan de deuren er geregeld uitlopen: die wordt ook steeds zo goed gemaakt , àls ze al langs komen. Nu dus weer een deur er uit zodat de kast niet meer heen of weer kan. En die deur is loodzwaar , kan je niet alleen verplaatsen >:(

Het volgende : haal ik de oplader van mijn fototoestel uit het stopcontact valt hij op de grond met als gevolg dat de  stekker contacten helemaal scheef staan: gelukkig doet hij het nog ::)

Als laatste (hoop ik) ben ik met mijn broek achter de carrousselkast blijven hangen in de keuken met mijn broek met als gevolg dat die zo ongeveer aan gort is(het kastje dan hè?). Ik heb zo goed mogelijk het kastje terug geplaatst, maar ik denk dat er een nieuw geraamte in moet of zo, want hij is helemaal verbogen.

Volgens mij had ik beter op bed kunnen blijven vanmorgen ::)

Nu weer genoeg geklaagd ;)
Boven wat foto's getrokken van Harry en Chinta.
Harry begint weer een beetje op zichzelf te lijken en mocht ik weer heerlijk kroelen :-*
En Chinta is en blijft een schatje.

Zal ik?

Voorzichtig dan.

Oké:ik geef me over.

*Yvon

Nou,het zit je ook helemaal niet mee in huis.  :-\
Ik zou als ik jou was gewoon gaan verhuizen.  :P  ;)
Wat een lieve kroelfoto's van Harry en Chinta.
Wanneer mogen zij naar beneden?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Wat een lieve foto's.

Hoop dat je morgen een dag hebt die stukken beter verloopt.

Groetjes Anja

carco

Net even naar Feld gebeld voor de uitslag van het mestonderzoek.
Bij Harry en Chinta was het goed (misschien toch nog door die kuur die Harry eerder gehad heeft en daardoor meer weerstand heeft? )
Bij Nerissa en Kalinda had ik het wel goed aangevoeld dat die lucht niet normaal was. Daar zitten dus wèl bacterieën in en tot mijn stomme verbazing hebben die ook wormen ???
Terwijl ik zeker weet dat toen ze hier kwamen ik ze ontwormd heb. Weer een theorie overboord dus dat vogels die binnen zitten geen wormen kunnen krijgen. Voor mij wel een raadsel waar het vandaan komt.
In ieder geval krijg ik nog wat baytil opgestuurd(kan wel een winkeltje beginnen straks) en ontworming voor rechtstreeks in het bekje te doen.

Wij gaan weer een weekendje weg: arme Irene heeft ook altijd genoeg te doen hier :-[