Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat een geregel he voor een vakantie ?  :P
Hedwig is weer lekker vlot met eitjes leggen.
Broed ze 's nachts ook?
Hopelijk worden Plukkie en Amor iig hele goede vriendjes met elkaar.
Ze vechten gelukkig niet,dat scheelt.
Gewoon nog een poosje aankijken dus.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ja hoor, wat ik gisterenavond al dacht: het eerste ei ligt er weer bij Derrick en Damali!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Nogmaals gefeliciteerd! :D :D :D
Ben benieuwd naar het volgende eitje. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Caroline,
Leuk dat er al een eitje ligt ;D
Ik ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen :)
Groetes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hey Caroline,

Hoe gaat het nu met Harry en Chinta in de voliere? Jaagt Hedwig nog steeds achter ze aan?  ::) Of zit ze inmiddels weer als de rust zelve op haar eitjes? ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

En is er nog iets gebeurd tussen 17.30 en nu ?  :P
D&D toevallig nog een eitje erbij of Maurice nog een gaatje erbij ?  ::) ;D
Ahhhh....geintje.  ;)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv


carco

Inmiddels weet jij het verhaal al ;)

En nee Yvon geen gaten meer er bij en ook geen eitjes meer, maar wel een mannetje dat om
6 uur al sliep en niet meer wakker te branden was. En dus vroeg op bed lag.

We wilden vandaag dus naar de kapper gaan, waar we ook wel geweest zijn, maar niet zijn geknipt :-\
Simone en Maurice waren er een beetje erg druk en Simone was op een gegeven moment zo leuk om de kruk onder Maurice vandaan te halen zodat hij ipv op de kruk zat dus viel. En jawel met zijn hoofd op de punt van de tafel.
Een flinke snee in zijn achterhoofd. Konden we naar de huisarts toe.
Aangezien ik wist dat de ha op vakantie was dacht ik slim te zijn en gelijk naar zijn plaatsvervanger te rijden. Die dus ook op vakantie was.
Ik wilde toen naar het ziekenhuis rijden, maar je had Maurice toen moeten horen gillen.
Dus toch onze ha maar gebeld en geluisterd wie de plaatsvervanger was. Gelukkig zat die ook dichtbij en hebben we daar gewoon aangebeld.
Deed daar een vaag mens open die ons binnen liet, vervolgens voor Jeroen en Simone de deur van de wachtkamer dichtsloeg en daar beteuterd achterliet. Toen keek ze naar Maurice zijn hoofd die geplakt moest worden. Alleen dat had ze niet omdat dat nogal eens verliep en moesten we toch naar de ehbo van het ziekenhuis, waar we niet mochten zeggen dat we bij haar waren geweest.
Wij dus naar de eerste hulp toe.
Staan we daar: niemand bij de balie, tig keer op de bel gedrukt, waar dus niemand kwam.
Er zaten al wat mensen binnen die ons er toen inlieten.
Het werd steeds drukker daar, maar er kwam dus niemand.
Degene die voor ons open deed zat te wachten op een gipsbeen en wist ons te vertellen dat ze weg waren gegaan om te lunchen.
Zij heeft toen het alg.nummer van het ziekenhuis gebeld of er iemand kon komen, omdat de wachtkamer toch wel erg vol zat.
Belachelijk toch!!
Ik had al het idee naar Zwijndrecht te rijden of zo, ik zei al inmiddels is die wond al dicht en is het niet meer nodig!
Nou ja de arts die ons hielp uiteindelijk, was wel heel erg aardig.
Nu is de snee gelijmd en mag hij dus 7 - 10 dagen niet zwemmen.
Het moet er vanzelf uitgroeien, dus ook voorzichtig met kammen.

Nu over de birdies:
Vanmorgen heb ik Harry en Chinta vast in de volière gezet bij Hedwig en Noo-Noo, omdat ze toch tijdelijk terug gaan straks en omdat er van de week toevallig weinig kwam om ze te laten vliegen en ik dat ,vooral voor Harry, zielig vond.
Hedwig was het er niet mee eens geloof ik en zat ze door de hele volière achterna. Die heeft inmiddels 4 eitjes en duldt alleen Noo-Noo bij haar.
Vooral voor Chinta was dit erg zielig, want die heeft dus nog nooit in de volière gezeten en stortte dus steeds naar beneden.
Later wilde ze beneden kijken en werd toen omhoog gejaagd wat haar ook niet zo snel lukte en is ze flink gepakt door Hedwig ::)
Ik ben dus wel blij dat ik het nu heb gedaan en niet pas de dag voordat we weggingen, nu kan ik ze nog in de gaten houden.
Ach en Harry pikt ook gewoon iedereen in de buurt maar weg, inclusief Chinta, die het dus wel erg zwaar te verduren had vandaag.
Wat het heen en weer ijsberen betreft hielp het niet echt veel, alleen dat Harry nu wat meer ruimte heeft om dat te doen.
Hij op het bovenste touw en Noo-Noo op het touw eronder :P
Daar wordt je echt zenuwziek van als je daar te lang naar kijkt. Dat gaat de hele dag door van Harry, die weet dat Damali in het blok zit, hij kan haar niet zien, maar wilt er blijkbaar dus gewoon heen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Caroline,
Wat een verhaal zeg van die hoofdwond en alle artsen erom heen. Het is toch schandalig dat je in geval van nood eigenlijk nergens terecht kan :o
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je valkjes in de voliere. Hedwig heeft toch geen bevruchte eitjes? Als ik het me goed herinner heeft ze geen partner toch?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Heb jij weer, echt weer iets voor Maurice.  :-\

Gelukkig viel het allemaal wel mee.

Ik had gisteren hier zo´n geval, Jasper loopt boven zijn kamertje in, struikelt over de drempel, vangt zich keurig op dus valt niet op zijn gezichtje maar vergeet nog wel zijn tongterug te trekken (die laat hij steeds langs zijn nieuwe tandjes glijden, die zijn 2 mm groot), resultaat: een gat in zijn tong, bloeden pfffffh, het stroomde eruit .... gelukkig werd het na een minuut of 10 minder en langzaam aan stopte het.

Degene die het hardste gilde was onze Thomas, die raakte helemaal in paniek toen hij het bloied uit Jasper zijn mondje zag stromen. Was ook erg leuk, zit je helemaal in je eentje ....

Oeps, zit ik hier jouw dagboekje vol de zeuren.  :-[ :-X

Verder ga ik duimen voor je dat je snel donsjes mag verwelkomen bij je bontjes.  :D

Heb ik er eigenlijk overheen gelezen, ga je nog op vakantie??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Allereerst: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D :D :D
Kom je zo even persoonlijk feliciteren. ;D ;D

Hoe gaat het met Harry en Chinta in de voliere? Is Hedwig al aan ze gewend?

En met D&D en de eitjes gaat het zo te horen ook allemaal goed. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline



Hoi hoi!!

Van harte gefeliciteerd met ....

je 41 ste  :o verjaardag!!!!

Een hele fijne dag met Hans,

de kids en je familie.





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi


Gefeliciteerd met je 41ste verjaardag !!!  :-* ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja