19 mei 2025, 23:52:13

Nieuwe eigenaar

Gestart door Rissiejjj, 1 augustus 2012, 11:51:27

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Ik wou toch even jullie mening over een situatie wat ik voor handen heb/had.

Dit jaar ben ik in contact gekomen met iemand die ook een koppel valken heeft. Toen zijn koppel eitjes had hield dat koppel ze niet meer warm dus de eitjes naar hier gehaald en bij een koppel ondergelegd welke gelijk liep. Naja jongen kwamen uit, dus logisch dat je dan best wat contact hebt met zo iemand.
Op 3.5 week wou hij graag zijn jongen weer hebben want hij wou ze met de hand grootbrengen. Normaliter ben ik er absoluut tegen, maar het waren zijn jongen dus kan ik dan niks tegenin brengen.

Naja dat terzijde. Nu had hij dus een jong van mij gereserveerd om te gaan koppelen aan 1 van zijn jongen. Tot dusver allemaal prima, totdat binnen een halve week tijd de jongen die net zelfstandig waren spontaan van stok vielen. Zijn jongen bedoel ik dan. Ze aten echt goed zelf verzekerde hij mij. Hierop heb ik hem aangeraden sectie te laten plegen of in ieder geval onderzoek te doen naar ziekte of virus. Hier had hij geen geld voor werd mij verteld. Zodoende heb ik hem een bericht gestuurd dat zolang ik niet weet of hij iets besmettelijks in huis heeft ik geen vogel naar hem wil doen. Hierna nooit meer iets van hem vernomen.

Heb ik nou overdreven gereageerd of is het mijn goed recht om zekerheid te willen alvorens ik een vogel weg doe?

Rianne

Nee hoor, je bent en blijft eigenaar van je jonge vogels, al heb je ze nog zo beloofd aan iemand, je hebt het recht om van de verkoop af te zien.

Jeroenw

Nee totaal niet overdreven

animallovertje

zeker niet overdreven alleen maar goed!! jij bent diegene die bepaalt waar de jongen heen gaan en als het niet goed voelt moet je je gevoel volgen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Rik1987

Niks mis mee. Jij stopt tijd en liefde in die beestjes en je wil toch dat ze bij hun nieuwe thuis hetzelfde krijgen.