29 juni 2025, 14:51:48

Valkje met humeur

Gestart door Nic0, 19 januari 2012, 23:20:21

« vorige - volgende »

Hermien

Over het algemeen kun je valkjes geen dingen afleren; het zijn geen honden, hè? Daarom vind ik ze ook zo leuk! Omdat ze gewoon lekker hun eigen ondeugende 'ding' doen.

keet

Inderdaad dat vind ik ook!

Demellie

ik heb ook zo'n brompotje zeg! Genaamd Harry ;)
De laatste tijd is het erger en uit zich in bijten.
Ik geef hem gewoon wat ruimte als tie weer aan het brommen is.

Zo heb ik een grasparkietje die begint rond half 10, als ze echt de pest erin heeft 9 uur, te tetteren voor haar doekje. Als dat niet genoeg is voor de koningin, dan krijg ze een dekentje erbij, dan is ze compleet afgesloten. (tegenwoordig wilt ze dat alleen nog maar, maar ze is oudste, tussen al die jonkies en wilt gewoon rust)
Als ik laat weg ga en met donker pas thuis ben, doe ik ook de lampjes aan. (sommige van ons zijn bang in het donker. Ik verzin het niet!) Net zo als 's nachts, maar dat is voornamelijk zodat mijn vriend zijn nek niet breekt als hij naar de wc moet. LOL.

Vogels zijn geen honden, maar je kan ze zeker wel wat leren. Elmo (Kobalt parkiet) is tam en het is uit ten boze om op mijn rode stoel te poepen. Echt niet dat hij op die stoel schijt als ik er ben. LOL. (Mijn vriend was thuis en had een foto van hem op mijn stoel gemaakt, verstuurd naar mij, en Elmo keek alsof hij zei: 'ik ga poepen en jij kan er niks aan doen!') Zo heeft mijn vriend Elmo geleerd om zelf zijn kooi in te gaan, zolang je maar zegt dat hij dan wat lekkers krijgt. Als hij zegt 'Blijf', blijft Elmo mooi zitten waar hij zit. Hahahaha, heel veel geduld en herhalen.
Hoe gaat het nu?

keet

Lilofreye

Ons valkje heeft nooit echt een ochtendhumeur..
S'avonds door de weeks gaan we half 11 naar bed, rond kwart over 10 gaat hij op zn slaapstok zitten en begint met zn snavel te knarsen. Wij doen dan altijd een doek half over de kooi, zodra hij dat ziet roept hij al: lekker slapen schatje!! (op zijn fries nog wel)

S'morgens om 8 uur komen we de huiskamer binnen en is meneer aan het wakker worden, hij zegt dan heel zacht ben je wakker lilo?
En als hij wat meer wakker is hoor je hem rondlopen door de kooi, dan halen we de doek eraf en is hij super vrolijk!
Het enigste probleem bij ons is dat hij vaak de kooi niet meer in wil, hij vind het veelste leuk om los te zijn

Nic0

Er is weer een tijdje overheen gegaan.

Inmiddels gaat het hartstikke goed met mijn vogeltje!
De kooi staat 24/7 open dus hij heeft geen moeite om de kooi in te gaan. Hij gaat er gerust gedurende de dag zelf in/uit.

Daarnaast ben ik nu een beetje zijn grenzen aan het ontdekken.
Zoals heb ik nu weer een raar iets; als hij op mijn schouder zit, wat hij best vaak doet, kan ik hem kroelen mijn oor,kin etc... Maar als ik met mijn hand dichtbij komt gaat'ie bijten en dergelijke, erg vreemd.

Voor de rest is het prima, ik laat hem 's ochtends vroeg zo rond 07;15 dan ook lekker zijn gang gaan inplaats van hem te storen ;)

Leuk om al jullie verhalen te horen!

Gr;
Nico