3 juni 2024, 23:53:45

Wat moet ik nu doen? (Tam maken)

Gestart door viize, 5 december 2011, 22:21:38

« vorige - volgende »

viize

Hallo iedereen!

Mijn naam is Kevin en heb sinds gisteren een valkje in huis (MARLEY). Ik kocht hem op de markt, hij zou nu 7maanden oud zijn. De verkoper zei me dat hij nog niet tam was, maar dit geen probleem zou mogen zijn ;) En inderdaad, ik begon er meteen aan.Bij de eerste benadering fladderde hij een beetje rond. Maar na enkele malen had hij geen bang meer. Als hij in zijn kooi zit, stapt hij gewoon mijn vinger op en blijft zonder probleem uit de kooi zitten. Ook op mijn schouder vindt hij het leuk en blijft rustig zitten.
Wat denken jullie dat de beste volgende stap zou zijn? En hoe ik eraan moet beginnen?

Alvast bedankt Marley & Me :D

* MaRlEy & Me *

Manouk

allereerst gefeliciteerd met je valkje..

Geweldige naam, ja ik heb het boek gelezen en de film gezien ;)

Ik denk dat je al heel goed op weg bent.. probeer dit rustig op te bouwen of hij zich laat kriebelen.. probeer dit dan vooral achter het kuifje.. vinden ze vaak lekker..

Kijk wel uit dat je het niet heel onverwachts doet.. valkjes kunnen schrikken als je met je hand van boven komt, omdat andere roofvogels e.d. hierop lijkt als je dit doet..

Succes en vooral veel plezier met je nieuwe aanwinst..

groetjes
Manouk

viize

Citaat van: Coco88 op  5 december 2011, 23:06:16
allereerst gefeliciteerd met je valkje..

Geweldige naam, ja ik heb het boek gelezen en de film gezien ;)

Ik denk dat je al heel goed op weg bent.. probeer dit rustig op te bouwen of hij zich laat kriebelen.. probeer dit dan vooral achter het kuifje.. vinden ze vaak lekker..

Kijk wel uit dat je het niet heel onverwachts doet.. valkjes kunnen schrikken als je met je hand van boven komt, omdat andere roofvogels e.d. hierop lijkt als je dit doet..

Succes en vooral veel plezier met je nieuwe aanwinst..

groetjes
Manouk


Dankjewel! :)

Het leuke is dat ik hem al mag aaien buik, hoodje, rugje en een stukje onder zijn vleugels dat vindt hij ook leuk :)
Heb hem net mee genomen en boven op mijn douche cabine gezet :p Het stoorde hem niet! Ik ben alleen bang dat als hij de omgeving beter zal kennen zijn gedrag zal veranderen... :s Wat denk jij dat een volgende leuke stap kan zijn?

Groetjes!

* MaRlEy & Me *