17 augustus 2025, 21:48:29

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

ja, ik ben blij dat het goed is gekomen met het kleintje van Sjors en sjimmie. Hij wordt goed gevoerd, en de pootjes zijn niet meer zo verschrompeld.
Het eitje van hun is nog niet uitgekomen, maar deze moet er vandaag wel zijn.

Het laatste eitje van billy en Yellow is ook uitgekomen.

ja, het was zeker balen, met het eitje, maar doordat ik vaak eitjes oppak, heb ik ook levens kunnen redden.

Ja daantje, ik weet nog dat het jou overkwam, je was ook helemal in paniek :-/

Maar het is allemaal weer goed gekomen, en we hebben nu in totaal 23 jongen ;D

Lique

ps lieve, ik heb even je albinotje geleend voor de paasfoto hahaha.

Lieve

Hoi Lique,

Ach, het is toch een schatje, niet ;D ;D ;D
Ben heel trots dat hij/zij op de paaspicture mag, wil wel delen in de opbrenggsten van dit fotomodel. ;D ;D ;D

Groetjes, Lieve

Lique

Het wordt stees erger.
De jongen van Tom en jerry worden een beetje geplukt, maar de jongen van Ren en stimpy ook. Deze worden veel erger geplukt, en ze zijn zelfs al kaal op hun borst.
Hopelijk wordt het niet erger, anders zal ik ze moeten scheiden... :-/

Lique

7 april 2004, 19:20:17 #229 Last Edit: 7 april 2004, 19:33:34 by Angelique

Suzanne

Oh, wat vervelend dat ze geplukt worden. Wel leuke foto van de valkjes  :)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Ja, ik vind het echt heel jammer. Vandeweek warende jongen tot bloedens toe in de nek geplukt.

Ik heb er weer nieuwe foto's bijgezet, 1 berichtje voor de jouwe.

groetjes Lique

Suzanne

Jeetje, dat is echt balen zeg. Ik hoop niet dat dat bij mijn valkjes ook gaat gebeuren  ???. Wel hele leuke foto's zeg! Je hebt ontzettend veel jongen.

Ik zag net dat Loki een kaal plekje op zijn voorhoofd heeft. Hoop niet dat er een valkje is wat hem plukt  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

CitaatEr is wat ergs gebeurd... alweer!
Ik wilde de eitjes controleren, of ze al moesten uitkomen.
Per ongeluk liet ik een ei vallen. Hij gleed zo uit mijn vingers.
Ik wist niet wat me overkwam!
Ik heb het jong nog geprobeerd te redden, maar helaas, het was te laat, hij is overleden.
Het zou een cinnamon jong zijn geweest.

Heel triest is het. En ik ben er ook echt kapot van.
Ik weet dat het iedereen kan overkomen, en menigeen is het ook overkomen.
Maar als het jezelf gebeurd is het verschrikkelijk. je kan ook zo weinig doen voor zo'n jong.

Helaas is dit gebeurd, maar we gaan voor de jongen. We moeten ook door.... :-/

Tja, helaas heb ik dit ook wel eens meegemaakt, echt heel erg naar... :(
Bij mij zat er ook een jong in, dat moest een paar dagen later uitkomen. Ik zag 'm nog naar lucht happen en was later dood, brrrr echt vreselijk, ik heb die beelden nog wel een poosje gezien hoor... ::)
Maar helaas niets aan te doen, de keren daarop ben je wel voorzichtiger, een ongeluk zit in een klein hoekje. :-/
En je komt er snel overheen als je je kan ontfermen over de jongen die wel uit het ei gekomen zijn en die opgroeien tot mooie valkjes.
En die heb je ook, prachtig zijn ze! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Juppie, Levi's en Chipie hebbe hun eerste echte jong.
En het is een albino zo te zien.

Suzanne

Gefeliciteerd met de 3e(?) albino.

Groetjes Suzanne

daan

Hey lique,

gefelicteerd weer een albinootje hihihi
Mooi joh.

Knuf daan

Speedy

Wow, wat een albino geboorte golf zeg opeens....leuk!!!
Te gek zeg.
Gefeliciteerd.

Groetjes,
   Trudie

Nes

Hey Lique,

heel veel gefeliciteerd met het albinotje  :).
Gaat alles goed?

Groetjes Nes.

Lique

Hoi, het gaat niet goed met het kleine albinotje.
Hij lag niet bij de anderen, en is zelfs nog steeds niet gevoerd.
Ik vond hem een erg slechte indruk hebben, en besloot hem weg te halen bij de ouders en bij Kyra neer te zetten, Kyra heeft 5 (zo te zien) onbevruchte eitjes.
Hoe dit afloopt weet ik niet. Het jong is wel ongelooflijk klein, het eitje van hem was ook bijzonder klein.
Misschien is er iets niet in orde, dat de ouders het jong afstootten, want het jong van sjors en sjimmie doet het wel heel erg goed. Deze wordt wel gevoerd, en ligt onder de ouders.

Als het kyra niet lukt, zal ik het bij p.d. of een andere pop proberen...