22 mei 2025, 01:09:25

mp en sunny willen kweeken?????

Gestart door berrie, 21 september 2011, 11:33:55

« vorige - volgende »

berrie

hoi ik heb een vraagje
we hebben de vogels(5 koppels) nog niet zo lang(viermaandjes,
en hebben nu zo 5 weken de broedblokken in de voliere hangen , mp het mannetje(malle pietje) bezit momenteel 3 broedblokken, maar het popje gaat heel enkel in een broedblok, moet ik nu nog ff wachten met weg halen van de broedblokken of gaan ze nog broeden , heb het gevoel dat ze niet echt geintereseert is ,ik zou het zo leuk vinden als we een rondje konden doen , ze zitten in een onverwarmde schuur, heb het gevoel dat iedereen slecht kweekt dit jaar, wie kan mij helpen

Alexandra

ik ben geen kweker maar ik lees hier overal dat men de blokken gaat weghalen tot het voorjaar ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

berrie

volgens mij kan het nog wel zo lang je geen vorst krijgt,
maar mp loopt zo te klooie met dat hij niet weet welk broedblok , dus vandaar dat ik het vraag, maar iedergeval bedankt voor u berichtje

animallovertje

het probleem is dat je niet weet of er over 3 weken vorst is.. het gebeurt wel eens vaker dat het in oktober opeens heel koud wordt.. en als je dan jongen hebt kan dat wel verkeerd gaan.. ik zou persoonlijk de blokken weghalen als ze buiten zitten
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

smiley

Hallo Berrie

De broedperiode is voorbij !!! en nu nog broeden in een buiten -voliere is onverantwoordelijk .
De nachten worden kouder en als er dan straks jongen in het blok zouden zitten dan sterven ze van de kou .
Stel dat pa en ma nu eieren gaan leggen duurt een week voordat allen eieren gelegd zijn .
Dan 3 weken broeden en dan nog 7 weken voordat ze zelfstandig zijn !!
Deze hele periode duurt dus 11 weken bij elkaar ,ik zou lekker wachten tot het voorjaar .
We hebben een natte zomer achter de rug en misschien wel vroege vorst .
En de vogels gaan nu bijna allemaal in de rui ,als ze ruien gaan ze niet meer broeden .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

berrie

okee duidelijk  :'( jammer had zo graag nog kleine valkjes gewilt , heeft iedereen een slecht jaar gehad met kweeken ?
groetjes berrie  8)

Cherro

Idd lekker in het voorjaar (wanneer de R uit de maand is riepen we altijd) de blokken weer ophangen.
Wanneer het weer lekker zacht is en de temperaturen boven de 17 graden blijven kun je de blokken weer ophangen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!