28 mei 2025, 22:59:40

Is airco wel goed voor ze ?

Gestart door happymar, 2 juli 2010, 08:30:14

« vorige - volgende »

happymar

Ik zelf ben hartpatiƫnte en heb voor de hitte een verrrijdbare airco vorig jaar aangeschafd.
Maar is dat wel goed voor de vogels een airco ?
Vooral omdat ze nog zo jong zijn , ivm met een koutje op hun lijfje wil ik geen ziekke moppies creƫren ..
Tnx alvast ...

Kimm

hoi marian,

een airco lijkt mij niet echt gezond voor de valkjes. ook nu ze nog zo jong zijn, zou ik er mee oppassen.
een airco kan flink koud worden. kijk inderdaad uit met die luchtstroom.

ik weet niet of er meer mensen hier ervaringen mee hebben, maar dan zal je het hier wel horen ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

2 juli 2010, 08:47:43 #2 Last Edit: 5 augustus 2010, 08:42:12 by Sanna
hoi marian,

ik wil even mijn antwoord aanpassen. ik denk dat het op zich geen kwaad kan, maar dat je alleen met de tocht moet oppassen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

happymar

Ja ik heb de luchtstroom naar de tegenovergestelde hoek laten gaan ..
En ik zet hem alleen aan als ik het echt niet meer uithou ..
Zal zeker op hun letten , denk dat het niet goed komt als ze ziek zouden worden.
Ben nu al  erg gehecht aan ze.... ;)

Kaatje

Hoi Marian,

Zelf heb ik ook een airco die ik kan verplaatsen. Deze zet ik altijd in de keuken waarbij ik de slang dan uit het keukenraam kan hangen. Als de airco aanstaat zitten de valken in de kooi, ook staat de kou die vrij komt altijd een andere kant op, en nooit richting de kooi, daarbij kan ook nog het aantal graden ingesteld worden.

Deze hou ik op ongeveer 21 nu en dat is al heerlijk.

Zelf hebben mijn valkjes er nooit problemen mee gehad, ook niet toen ze nog jong waren, uiteraard wel met de nodige voorzorgmaatregelen  ;)

Succes verder!