een nieuwe kooi en ach wat een stakkertje

Gestart door tommy, 27 december 2003, 21:47:30

« vorige - volgende »

tommy

27 december 2003, 21:47:30 Last Edit: 27 december 2003, 21:49:23 by tommy
Ja hoor de valken koorts is weer toegeslagen ::). Net van de griepkoorts af dacht ik ,ik ga eens een nieuwe kooi kopen voor mijn valkjes. Kunnen ze gezellig bij elkaar in de kooi. Ik naar mijn favoriete winkel in het hart van onze stad.
Hadden ze alleen hele kleine of achtelijk dure kooien :'(. Ik wist dat er verder in de straat nog een zat maar ben niet wild van die zaak. Toch maar even kijken. En ja hoor daar stond zij dan een mooie grote kooi waar wel 6 valkjes in konden. Of zouden er misschien 7 in komen ::)? Ik draaide me om om een verkoper te zoeken en daar zat ze dan mijn nieuwe valkje. Een stakkertje eerste klas. Een heel kaal nekje en een hele zielige blik. Ik was natuurlijk gelijk verliefd :). Het werden er dus 7 in een kooi inplaats van 6 ;D. Ik vroeg wat ze er voor wilde hebben en de verkoper keek een beetje bedenkelijk en zag dat ik ook voor de kooi ging en zei ik heb liever dat zij bij jouw goed zit dan bij mij weg kwijnt neem haar maar mee ;D. ik was helemaal opgetogen een nieuwe kooi en een nieuw valkje. Ik noem haar SMIEGEL, omdat ze zo ontzettend lelijk is. Ienie mienie, Pino, Yellow,Tommy, Aart en Staartjes moeten nog wel even geduld hebben want eerst moet Smiegel een beetje wennen aan de nieuwe situatie en helemaal gezond verklaard worden door mij. Voor ze in de nieuwe kooi mag.
Ik kon het weer niet laten. ;D ;D ;D
Groetjes Annemieke

Paul

Hoi Annemieke,

Wat leuk dat je er weer eentje bij hebt :-)
Was die van die dierenwinkel zelf of verkochten ze die daar gewoon?
Bij jou zit ie in elk geval stukken beter dan in de dierenwinkel :-)
Ik hoop dat ie er snel een stuk beter uitziet en dat ie dan bij de andere valkjes kan maar even appart houden is heel goed want je weet nooit of ie ziek is.
Veel plezier met je nieuwste aanwinst.

Groetjes, Paul

pona

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst.
Heb je al foto's? En van de nieuwe kooi natuurlijk.
Ben benieuwd hoor.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


tommy

zal snel nieuwe fotos maken en op de site zetten ilona dan kun je zien hoe lelijk SMIEGEL is maar ze is wel ontzettend lief hoor.
Groetjes Annemieke

giovanni

En op mijn beurt ook mijn felecitaties voor je nieuw valkje!
Wat een leuk cadeau hè zo met de eindejaarsfeesten  ;D
Welkeen is het eigenlijk? En ja, ben ook wel nieuwsgierig naar foto's  ;D

DeesDoos

gefeliciteerd met je nieuwe valkje en kooi natuurlijk ook ;) hopen dat smiegel snel z'n veertjes laat groeien en niet ziek is en dan snel bij de andere valkjes kan :) ik wacht op de foto's ;)

groetjes Dees

Nes

Hoi Annemieke,

gefeliciteerd met Smiegel  :) Leuk verhaal hoe je aan haar gekomen bent. Ben benieuwd naar de foto..

Groetjes Nes.

andre28

Gefeliciteerd met Smiegel.
je hart zit op de goede plaats.
Het is altijd goed dat de valkjes genoeg bewegings ruimte hebben.
heel veel succes ermee, ik hoop dat we nog wel foto's zullen zien.

tommy


lekker op de schommel
had hem al snel gevonden

wel erg kaal he

ben ik in beeld

HALLO!!!!!!!!!!!!!!

Kan je het wel goed zien als ik uit mijn nek klets hahaha

HE

Wat gebeurd er

Wie is daar

hhhhhmmmmmmmmmmmmmm

vertrouw het nog niets hier

even opletten

he jij daar met die camera ben jij te vertrouwen


Ik hoop dat jullie net zo van genieten van de foto's als ik van SMIEGEL veel kijk plezier
Groetjes van Annemieke

Paul

Hoi Annemieke,

Leuke foto's van je nieuwste aanwinst.
Zo erg lelijk is ie nou ook weer niet hoor :-)
Alleen het nekje is kaal en de rest van de veren zien er best wel goed uit.
Kan het niet zijn dat ie door andere valkjes is kaalgepikt?
Ik heb hier ook een popje wat steeds door de man geplukt word dat is echt erg maar als je ze uit elkaar haalt schreeuwen ze beide naar elkaar en willen toch weer naar elkaar toe.
Als het van het plukken komt zal ie met een paar weken weer nieuwe veertjes krijgen :-)
In elk geval is ie bij jou in goede handen en zal ie er zeker weer heel mooi uit gaan zien :-)

Groetjes, Paul

giovanni

Wat een lief ding!  :D
Het is een zééér mooi valkje hoor annemieke!
Alleen jammer van zijn/haar nekje   :-/ :'( Maar dat zal wel teruggroeien.
Veel geluk met je nieuwe aanwinst!!

pona

29 december 2003, 01:32:26 #11 Last Edit: 29 december 2003, 01:33:03 by pona
Nou ik snap wel wat je bedoelt hoor
Hij is lief van lelijkheid, ;D maar zo lelijk is ie nou ook weer niet
Ik denk als ie straks lekker in de veertjes zit dat het een hele knapperd is. Van lelijk eendje tot mooie zwaan :D :D :D.
Enne mooie foto's trouwens.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


tommy

Ik hoop dat je gelijk hebt dat SMIEGEL van lelijk eendje veranderd in een mooie valk ;D.
Maak over een paar weken nog een paar foto's en zet ze dan weer op de site. Kunnen jullie blijven volgen of ze knapper wordt :D :D :D.
Groetjes Annemieke

ziralioness

Lelijk?? Welnee... ze is prachtig!!! Zodra haar nekje is aangegroeid (ik denk idd geplukt door andere vogels) is ze een prachtvalk, let maar eens op! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Annemieke,

Smiegel is een prachtvalkje, en ze zal er nog prachtiger uit gaan zien als die veren er weer zijn.

Ik vind het trouwens heel erg aardig van die verkoper dat je Smiegel zo mee mocht nemen. Dat maak je niet veel mee.

Heb veel plezier met haar.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006