19 mei 2025, 20:54:29

wat zijn mijn valkjes

Gestart door corina, 17 januari 2010, 23:45:52

« vorige - volgende »

corina

ik wil graag weten wat mijn valkjes zijn
kan iemand dat misschien zo zien of kan ik dat zelf zien
of....
of.....
of...
zo heb ik wel 10 vragen over hoe weet je dat?

groetjes corina
ben wie ik ben

Anja

Je bedoelt een mannetje of een popje of bedoel je iets anders?
Heb je een foto van je valkjes?

Liefs,

Anja

corina

hoi
ja ik wil graag weten of het mannen of poppen zijn.

ik zal zorgen dat er vanavond een foto op komt van mijn valkje en kuifje  :D
(ik zelf kan dat niet)

groetjes corina
ben wie ik ben

bobbie

Kan je dan gelijk vermelden hoe oud de valkjes zijn? De ene is bont en de ander cinnamon zo te zien op de kleine foto aan de zijkant. Bij een bonte duurt het bijna 4 jaar voor je aan het uiterlijk kan zien of het een man of een pop is, daarbij zie je het eerder aan het gedrag.

Is de cinnamon ouder dan 1 jaar dan is het een pop, ik zie volgens mij een poppenveer in de staart. Is ze jonger dan 1 jaar dan zal je de eerste rui moeten afwachten.

groetjes, Nel :)

corina

hoi,

kuifje(de cinnamon) en valkje (de bonte) zijn volgens mij allebei van oktober 2009
waneer gaan ze dan in de rui?
groetjes corina
ben wie ik ben

corina

ben wie ik ben

corina

ben wie ik ben

Nemi

Corina, ik kan je niet helpen, maar er  komt vast wel iemand anders die kan vertellen of het een man of pop is.

Ik heb even een vraagje: hierboven wordt gezegd dat je bij bonte valkjes pas na 4 jaar het geslacht kunt zien?
Bedoel je met bont gewoon de wildkleur, of is dat weer anders? Hoe kan het dat je het pas na 4 jaar zien kan, en waar zie je het dan aan?
Ik heb altijd begrepen dat je het na de 1e rui zou moeten kunnen zien. Hoe zit dat dan?

Enne.. wat is een poppenveer?

Manouk

Bij veel mutaties kan je door kleurverschillen zien of het een popje of een kereltje is..
bij een wildkleur word het koppie geel bij een mannetje en zal hij voornamelijk grijs blijven als het een pop is..
bij bonte valkjes zit er meer geel op plaatsen die wildkleurvalkjes niet hebben, dat geel kan overal verspreid zitten en daardoor kan je dus niet zien of het een pop of een man is.

Waar je het aan zal kunnen zien na 4 jaar weet ik ook niet,

Een poppenveer duid op een staartveer van het valkje..
bij een ventje is de veer grijs/zwart.. bij een popje zal je er strepen op zien het zogenaamde visgraatmotiefje...

groetjes
Manouk

hilde

dit is een bont mannetje

macho gedrag en fluiten kan ook duiden op een mannetje maar 100% zekerheid heb je niet .ik weet nu dat het een mannetje is omdat hij ligt te wipwappen met een popje .en hij wordt 3 jaar .

Larissa

De eerste rui vindt plaats na een maand of 6 dan krijgt de vogel zijn volwassen verenkleed als jou vogeltje van okt.2009 zijn zou dat in kunnen houde dat ze in april van dit jaar de rui gaan krijgen

Mocht ik het niet goed zegge dan wordt ik wel verbeterd

groetjes Larissa

Manouk

maar qua kleur of tekening kan je een bont popje en een bonte man toch niet echt uit elkaar halen??
alleen qua gedrag??

Larissa

hey Manouk

Klopt bont is een van de soorte die je niet aan uiterlijke kenmerken kunt onder schijden man en pop een DNA test kan dan een oplossing zijn....of een paar jaartjes wachten en dan kijke wat het vogeltje doet

Liefs Larissa

hilde

het is zoals larissa getypt heeft

of je moet weten welke mutatie de ouders hebben dan kan de mutatiecalculator uikomst bieden tenzij het 2 verschillende mutaties zijn van het ouderkoppel .

Kimm

De jeugdrui kan met 4 maanden al beginnen  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010