9 mei 2025, 20:23:37

aiko een man of popje?

Gestart door biene, 13 november 2009, 19:35:46

« vorige - volgende »

biene

hoi ik wil graag zeker weten of Aiko een man of popje is omdat we waarschijnlijk nog een valkje erbij gaan nemen en we geen jongen willen. hier een paar foto's:

hier is ze 3,5 maand oud, ze is nu 4,5 maand en haar wangen zijn ietsjes feller oranje maar niet veel, ze is nog niet in de rui geweest sinds ik haar(?) heb. ik denk dat t een popje is omdat ze soms met haar staart omhoog  en  kuif strak naar achter heel zachtjes gaat zitten piepen, maar ik wil het graag zeker weten. als jullie recentere foto's nodig hebben hoor ik t wel

alvast bedankt  ;D

Karin

qua kleur kun je het nog niet zien op deze leeftijd. Pas na de eerste rui, dan wordt het masker geler bij de  man. Dat kippetje zitten duid om een popje, maar is geen 100 % garantie ( mijn Meego liet zich zelfs betreden door een andere man ). Je zou het DNA kunnen laten testen, kosten 21 euro bij gendika en je hebt alleen een paar veertjes nodig  ;) Weet je wat voor kleur de ouders hadden ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

biene

13 november 2009, 22:22:19 #2 Last Edit: 13 november 2009, 22:24:58 by biene
nee ik heb echt geen idee welke kleur de ouders hebben, ik zal t eens aan de kweker vragen.was eerst niet van belang omdat we er maar 1 wilden maar we willen er nou toch wel eentje bij omdat ik nou ook overdags weg ben en anders  zit  ze de hele dag alleen.

biene

kan t zijn dat ze nou ook al een keer in de rui komt? want ze laat de laatste dagen wel erg veel veren los.

Kimm

ja dat kan, is de jeugdrui  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

biene

zo jong al? heb een paar x gelezen dat de jeugdrui meestal rond de 6 tot 8 maanden is?

Kimm

bij 4 maanden kan het al. ik heb het hier ook al gehad.
en daarna beginnen ze weer  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabrina1980

Summer wordt 27 nov 4 maanden.
Ze is nu ook in de rui.
Is dat dan niet te vroeg ???
Ja ik ken ze moeilijk weer vast plakken ;D
Maar vroeg me wel af is het te vroeg.
Daisy is ook bijna 4 maanden die is nog niet in de rui.

biene

aiko is nu ruim 4 maanden en t kan blijkbaar ineens beginnen  ??? dus dat zal wel normaal zijn denk ik  ;)