12 mei 2025, 14:10:50

gechipt snaveltje?

Gestart door emmyvanderzwan, 18 juli 2009, 19:36:13

« vorige - volgende »

emmyvanderzwan

hoi
het is niet dringen hoor,
maar ik heb 2 valkparkietjes (een ventje chip en een popje fish)
en het is een koppeltje
maar ze maken ook nog wel eens ruzie
en nu viel me op dat ze allebei een raar snaveltje hebben, alsof er een laag vanaf is.

komt dit mss omdat ze wel eens ruziek maken? meestal heeft fish dan even genoeg van chippie en bijten ze elkaar in de snavel (je hoort dan geklik van het botsen)
ik dacht erover om ze uit elkaar te halen en chip in te ruilen met een ander manneke bij een vriend die ook valkjes houdt.
maar een aantal maanden geleden liet zij hem constant bovenop haar, en gingen ze eitjes leggen en elkaars veren kroelen ect
maar dat snaveltje is nog wel zo gechipt...
weet iemand iets? ik zal kijken of ik een foto ervan kan plaatsen.
fish and chip
are not te be eaten!!!!

Kimm

hoi,

een foto zou inderdaad fijn zijn. soms lijkt het ook wel dat er wat af is maar dat is niet erg.
ook zou ik ze niet meer uitelkaar gaan halen,dat is zielig. het is toch duidelijk een koppeltje.

misschien dat iemand anders hier nog wat anders kan zeggen over de snavel.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Hoi hoi,

Zou het misschien zo kunnen zijn dat  ze niet de mogelijkheid hebben om hun snaveltje bij te houden door middel van schuren? Zit er niet iets ruws in de kooi waarop ze dit kunnen doen?

Ik denk nl dat dit aan de hand is. Ik zou ze zeker niet uit elkaar halen. In ieder goed huwelijk wordt wel eens met de snavels geschermd ;)

Groetjes, Nel

emmyvanderzwan

hoi,
ja het leek mij ook zielig ze uit elkaar te halen maar wou he toch even chekken;)

ze hebben genoeg om hun snaveltjes aan te scherpen, ze vliegen vrij rond door het huis en vooral mijn kamer.
ze hebben zo'n blokje in hun kooi en knagen ook wel eens aan de muur  ::)

het was een hele strijd om een foto te maken, ik heb geen toestel maar wel een cam maar ze zitten niet graag op de vinger/hand dus moest ik hem vast houden en hij bijten naar mijn nagels (hij heeft mooie putjes in mijn nagellak gemaakt) maar tis gelukt

zien jullie dat witte lijntje lopen? dat is het, een beetje alsof net als bij een uit, een laag ervan is.

anders ga ik wel met ze naar een da voor een chek up

het ziet er gewoon een beetje raar uit, als ik foto's bekijk hebben andere valkjes dat niet
fish and chip
are not te be eaten!!!!

Kimm

hoi emmy,

ik zie een hele normale snavel. dat witte randje hebben ze bij mij ook wel eens.
ik zou mij geen zorgen maken ;)

groetjes kim

Kimm

ik heb hier ook nog een link voor jou. dit gaat over snavels en afwijkingen.

http://www.parrotcare.nl/board/viewtopic.php?f=20&t=459

groetjes kim

emmyvanderzwan

jeetje wat een boekwerk  :o
haha

naja dankjewel iig :)
en zoals jouw valkje kijkt naar die andere, echt geweldig, zo kijken de mijnes ook heel vaak naar elkaar
fish and chip
are not te be eaten!!!!

Kimm

ja wat kijken ze lief naar elkaar he  ;D  ;D