29 mei 2024, 03:18:03

HELP!!!

Gestart door valky, 1 juli 2009, 14:57:49

« vorige - volgende »

valky

Citaat van: Kirsten op  2 juli 2009, 09:02:56
Hoi,

Hoe gaat het vandaag met de kleine?
Het grootste gevaar bij zo'n kleintje is dat ie zich verslikt. De pap komt dan in de longen en dan gaat het fout.
Zorg dus bij het voeden dat je elke keer wat pap in hele kleine hoeveelheden in de ondersnavel spuit, dan slik ie zelf, waardoor dit risico afneemt.
Bij 4 weken mag je ook andere dingen aanbieden. Zet wat eivoer in de kooi, trosgierst, bruin brood, beschuit.
Een warmtelamp is niet echt nodig denk ik als je hem binnenhoud, tenzij je valkje nog niet bevederd is.
Heb je misschien een foto van hem/haar.

Maar begrijp ik het goed dat je vriend nu zijn vogels weg gaat doen vanwege de herrie? Een jong maakt nog geen herrie, dus ik vermoed dat ze klagen over de oudervogels.

Succes met de kleine en hou ons op de hoogte zodat we je kunnen helpen.

Groetjes
Kirsten
hey,
ik wil jullie allemaal heel hard bedanken voor jullie antwoorden en hulp.deze nacht zijn we bij het valkje gebleven tot 3uur om het wat in het oog te houden,deze morgen om 8uur was het nog in leven en om kwart voor 9 lag het al dood en helemaal stijf,niets meer aan te doen!!ik vind het jammer dat mijn kameraad als "kweker" mij gewoon heeft wijsgemaakt dat er niets aan was aan zo een valkje eten te geven met de hand!!ook al had ikzelf gevraagd om het kleintje nog wat bij te houden want dat ik dat veel te erg zou vinden als er iets zou misgaan ook omdat we hiermee geen ervaring hebben en me dat te gevaarlijk leek...toch zei hij dat ik het moest meenemen want dat er niets kon fout gaan,hij heeft me zelf niet eens getoond hoe je zo een valkje eten moest geven of dergelijke!!dit was dus voor mij totaal onbekend.toen ik dan op dit forum de dingen begon te lezen en dus las dat er meer dan de helft van de valkjes sterft,wanneer iemand het handopfokt zonder enige ervaring,had ik het nog eens gevraagd om dit valkje even terug mee te nemen totdat het zelfstandig was.tevergeefs...

allemaal bedankt voor de hulp.

<3 Valky, je blijft in ons hartje <3
Kyara, Manuel en rebecca

Kirsten


Wat een verdrietig bericht, ik was er al bang voor :'(
Dit had als het bij de ouders was gebleven een prima huisvalkje geworden.
Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat de kweker jou wijs heeft gemaakt dat hij er veel vanaf weet,. Hij is helaas dus totaal onervaren en onverantwoordelijk bezig geweest. Zonde
Ik ga ervanuit dat je er niets voor betaald hebt, maar anders zou ik elke euro terug gaan halen.

Sterkte, dit is geen leuke start geweest. Ik hoop dat je in de toekomst als je er nog eens aan zou beginnen eeen goed kweker opzoekt en je goed laat informeren over de verzorging. Ik weet dan zeker dat je een heel leuk maatje in huis kan hebben.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valky

Citaat van: Kirsten op  2 juli 2009, 10:02:02

Wat een verdrietig bericht, ik was er al bang voor :'(
Dit had als het bij de ouders was gebleven een prima huisvalkje geworden.
Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat de kweker jou wijs heeft gemaakt dat hij er veel vanaf weet,. Hij is helaas dus totaal onervaren en onverantwoordelijk bezig geweest. Zonde
Ik ga ervanuit dat je er niets voor betaald hebt, maar anders zou ik elke euro terug gaan halen.

Sterkte, dit is geen leuke start geweest. Ik hoop dat je in de toekomst als je er nog eens aan zou beginnen eeen goed kweker opzoekt en je goed laat informeren over de verzorging. Ik weet dan zeker dat je een heel leuk maatje in huis kan hebben.

Groetjes
Kirsten

hey,
ja,inderdaad,wanneer er nog eentje komt zal ik het zeker en vast niet van hem hebben!!en zal ik er ook voor zorgen dat ik het gewoon ga bekijken bij de kweker en dan wanneer het zelfstandig is het gaan halen,dan maak ik zeker het verdriet niet meer mee dat ik nu heb gehad.neen,ik had het valkje gratis gekregen.ik hoop gewoon dat hij dit niet meer doet met eventuele andere valkjes want het is al erg dat de mensen die er goed voor willen zorgen de pijn hebben wanneer het sterft en zeg maar gefaald hebben maar het is nog vele erger dat dit de valkjes hun dood betekent.ik zal er wel nog eentje halen bij een goede kweker,ik hoop dan maar gewoon dat het een even mooi,lief en schattig valkje zal zijn.maar dit zal toch nog niet voor direct zijn want het verdriet zal nog wel even duren!!

bedankt voor alles

Always look..

Sterkte met het verlies van Valky!  :-*

Caroline

Triest ....  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Héél triest. Als ik het goed heb begrepen was deze zogenaamde 'kweker' tevens een kameraad van je? Zal dan vanaf nu ook niet meer zo zijn, neem ik aan.

Geef deze gebeurtenis een goed plekje en, zoals Kirsten ook al schrijft, probeer een volgende keer een valkje aan te schaffen bij iemand die ècht verstand van valkjeszaken heeft! Het is nl. ontzettend gaaf en cool en leuk om een handtamme valkparkiet in huis te hebben! Goeie kwekers genoeg hier op de site.

Sterkte en neem gerust eens een kijkje in het boekje over 'Nieuwe vluchten van mijn 'vliegtuig'. Daar kun je zelf ontdekken hoe geweldig het valkjesvirus is!!


Sterkte, ook namens vliegmaatschappij GGS&B.



valky

Citaat van: Always look.. op  2 juli 2009, 11:17:08
Sterkte met het verlies van Valky!  :-*
dank u wel,de meeste hier op de forum begrijpen dat wel maar anderen snappen dat niet dat je voor een vogel weent wanneer je het verliest.ik heb veel aan jullie steun en hoop dat het verdriet snel iets minder pijnlijk zal zijn.

valky

Citaat van: Hermien op  2 juli 2009, 12:23:53
Héél triest. Als ik het goed heb begrepen was deze zogenaamde 'kweker' tevens een kameraad van je? Zal dan vanaf nu ook niet meer zo zijn, neem ik aan.

Geef deze gebeurtenis een goed plekje en, zoals Kirsten ook al schrijft, probeer een volgende keer een valkje aan te schaffen bij iemand die ècht verstand van valkjeszaken heeft! Het is nl. ontzettend gaaf en cool en leuk om een handtamme valkparkiet in huis te hebben! Goeie kwekers genoeg hier op de site.

Sterkte en neem gerust eens een kijkje in het boekje over 'Nieuwe vluchten van mijn 'vliegtuig'. Daar kun je zelf ontdekken hoe geweldig het valkjesvirus is!!


Sterkte, ook namens vliegmaatschappij GGS&B.



ja,het klopt hoe je het begrepen hebt.inderdaad is dat nu niet meer zo...aangezien ik hem heb laten weten dat het valkje gestorven is doordat wij geen ervaring hadden en hij het toch bij ons gebracht heeft en zei dat je niets kan misdoen antwoordde hij gewoon in een berichtje terug: oei,das minder maar als ik nog eens een kweek heb zal ik een nieuw brengen dat wel al zelfstandig is!!terwijl ik niet snap hoe hij dat zou kunnen want hij zei dat alles weg moest wegens klachten van de buren...ik heb me wel voorgenomen dat wanneer ik nog een valkje in huis neem het wel van een goede en ervaren kweker zal komen.maar ik woon in dendermonde en volgens mij zijn de kwekers van deze site van redelijk veraf als ik het goed heb?bedankt voor de steun.

Always look..

Idd mensen zonder vogels begrijpen het verdriet om een vogel vaak niet..
Ik (en de andren hier op het forum) begrijp het maar al te goed!

Op mijn steun kan je rekenen!  :-*

valky

Citaat van: Always look.. op  2 juli 2009, 12:34:36
Idd mensen zonder vogels begrijpen het verdriet om een vogel vaak niet..
Ik (en de andren hier op het forum) begrijp het maar al te goed!

Op mijn steun kan je rekenen!  :-*

heel hard bedankt,dat doet echt veel wanneer je weet dat mensen je daarin begrijpen en steun bieden en geven.wanneer je er kan over praten en toch een beetje begrijpt wat er is misgegaan maakt het het toch al iets gemakkelijker dan wanneer je alles zelf moet verwerken.

Hermien

Is het dan niet een leuk idee om eens een dagje uit te maken van een nieuw valkje ophalen? En ja, natuurlijk doet het ons heel veel als een valkje of ander dier ziek is of pijn lijdt! We hebben het hier over levende have en we hoúden zielsveel van elk exemplaar. Dus ook van die van jou!

Het zou echter nog triester zijn dat één slechte ervaring zoals deze, jou de moed zou ontnemen om het nog eens te proberen. In ieder geval zou ik van déze kweker niets meer willen hebben. Ook niet als het gratis is. Het is inderdaad een vreemd verhaal dat hij een volgende keer een zelfstandig valkje zou geven, aangezien hij alle vogels beweert weg te doen. Raar verhaal.....

Karin

 :o Voor deze kweker heb ik geen goed woord over, dus hou mijn mond maar, is er veel te warm voor  ;) Jullie veel sterkte en koop gewoon een valkje bij een hobbykweker. Er zullen er vast ook genoeg in België zitten  8)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valky

Citaat van: Hermien op  2 juli 2009, 13:13:27
Is het dan niet een leuk idee om eens een dagje uit te maken van een nieuw valkje ophalen? En ja, natuurlijk doet het ons heel veel als een valkje of ander dier ziek is of pijn lijdt! We hebben het hier over levende have en we hoúden zielsveel van elk exemplaar. Dus ook van die van jou!

Het zou echter nog triester zijn dat één slechte ervaring zoals deze, jou de moed zou ontnemen om het nog eens te proberen. In ieder geval zou ik van déze kweker niets meer willen hebben. Ook niet als het gratis is. Het is inderdaad een vreemd verhaal dat hij een volgende keer een zelfstandig valkje zou geven, aangezien hij alle vogels beweert weg te doen. Raar verhaal.....

ja,dat zou inderdaad leuk zijn.ik heb de moed nog om het nog eens te proberen maar ik zou niet graag weer falen en een valkje van het leven beroven zeg maar!!ja,het is inderdaad een raar verhaal waar volgens mij dus nu niets van klopt,ik kon die jongen dan blijkbaar toch niet zo goed als ik dacht...neen,het mag dan nog gratis zijn,deze keer ga ik naar iemand die echt ervaring heeft en verstandig omgaat met valkjes want deze speelt met de levens van deze vogeltjes!!ik snap niet hoe iemand dat kan doen.

Always look..

Bij een goede kweker krijg je een gezond zelfstandig etend valkje mee daar kan niet heel veel meer mee fout gaan.
zijn dagelijkse verzorging, en heeeeel veel aandacht en je hebt een vriendje voor zijn of haar leven!

xx

valky

Citaat van: Karin op  2 juli 2009, 14:34:06
:o Voor deze kweker heb ik geen goed woord over, dus hou mijn mond maar, is er veel te warm voor  ;) Jullie veel sterkte en koop gewoon een valkje bij een hobbykweker. Er zullen er vast ook genoeg in België zitten  8)
ja,ik kan er ook niets goed meer over zeggen althans vond ik het eerst erg lief dat ik eentje kreeg,totdat ik natuurlijk hoorde dat bij onervaren mensen die handopfok willen doen meer dan de helft niet overleeft!!en hij wou het gewoon niet meer bijhouden totdat het zelfstandig was!!maar dat weet ik dan weer voor als er nog eentje komt,dat ik het zeker niet aan hem moet vragen...ja,er zijn er hier ook vast genoeg,ik heb al eens rondgekeken op internet.het zal toch nog niet voor direct zijn.