10 mei 2025, 19:39:40

Puberaal gedrag?

Gestart door Timmy, 19 mei 2009, 10:30:50

« vorige - volgende »

Timmy

Dag iedereen,

wij hebben een valk, ozie genaamd, en is ongeveer 2,5 jaar.
De laatste tijd heeft hij enorme stemmingswisselingen. Hij geeft zijn kopje om te krabben, je krabt en dan begint hij te bijten dan stopt hij weer enz enz... Hij berijdt ook onze afstandbediening regelmatig. Bijten is ook één van zijn 'favoriete' bezigheden de laatste tijd, terwijl hij dit enkele maanden geleden niet praktisch nooit deed. In het kort gezegd er is niks mee aan te vangen op dit moment. Hij loopt hier over de vloer schouders recht, vleugeltjes wat opengezet, een echt macho mannetje.

Ik heb hier op het forum al één en het ander gelezen over puberaal gedrag en nu was de vraag. Is hier iets concreet aan te doen? Zo ja wat?
Is het misschien beter dat er een vrouwtje bijkomt? Maar we hebben een beetje schrik dat als we er een vrouwtje bijzetten dat hij dan niet meer met ons te maken wilt hebben? Is dat zo? En is het beter ook een tam vrouwtje te nemen of niet?

Je ziet we zitten met nogal wat vragen.

Ik hoop dat er iemand ons wat tips kan geven.

Grtz Timmy

Kimm

hoi timmy,

ik denk dat hij ook last heeft van zijn hormoontjes.
je kan er een popje bijzetten. wel is het altijd afwachten of het klikt. ik zou voor een tam popje kiezen. uiteraard moet je een valkje wel verder zelf tam maken.
het is niet zo dat ozie dan minder van jullie wil weten. het ligt ook aan jullie zelf of jullie dezelfde aandacht aan ozie blijven geven. sowieso is het voor hem wel leuker als er een vriendje of vriendinnetje bij zal komen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Timmy

24 mei 2009, 10:57:53 #2 Last Edit: 24 mei 2009, 11:48:29 by Timmy
Thx voor de reactie.

Dan gaan we is op zoek naar een popje.
Onze valk is zoals bij andere een hond, als we thuis zijn dan zijn we er ook mee bezig.  :)
Weet jij misschien iemand die zo een poje heeft?

Grtz

Kimm

je kan even kijken bij het topic herplaatsing en links bij te koop.
ook zijn er de dagboekje waar veel mensen nu jonkies hebben.
succes  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Mijn mannen hier hebben ook wel eens last van hun hormoontjes, hoor! Maar omdat ik er vier heb valt het misschien niet zo op. In ieder geval straf ik bijtgedrag altijd af èn negeer de bijter dan. Ga ik gewoon lekker met de anderen spelen en doen. Tenzij je een koppeltje wilt, met mogelijk later een nestje, kun je ook gewoon er nóg een manneke bij nemen. Mijn verhaal komt er in ieder geval op neer dat in de broedperioden er inderdaad hormoontjes in het spel komen. Maar dat gaat ook weer over. Evengoed zou een vriendje/vriendinnetje erbij wel heel leuk voor je valkje zijn. Succes met de keuze. Die is er hier op het forum genoeg, dunkt me.