16 mei 2025, 23:45:36

welk geslacht

Gestart door maris, 20 maart 2009, 09:04:56

« vorige - volgende »

maris

hallo,

ik ben nieuwd hier op het forum maar zit met een vraag.

ik heb 4 valkparkieten
3 van 2008 en 1 van 2007
ik heb 3 gekocht als 2 poppen en 1 man ( 2008)
en 1 gekocht ook als man ( 2007) om 2 koppels te vormen.
maar die 2 die ik als mannen gekocht heb die zitten steeds bij elkaar en kroelen ook heel soms en blijven steeds bij elkaar.
laatst zei iemand tegen mij is het geen pop en man ipv 2 mannen ik snap er niks meer van kan iemand mij de geslachten vertellen ik zet meerdere foto;s neer.

deze 2 heb ik als man gekocht

deze heb ik als pop gekocht

deze ook als pop gekocht

3 samen

Kimm

hoi,

de bovenste foto: de rechtse valk is een mannetje en de linker is denk ik een popje omdat ik nog veel parels bij haar zie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Hoe oud is het geparelde mannetje (bovenste foto)? Van 2008? Is het je opgevallen dat de parels minder werden of is dit altijd hetzelfde gebleven? Ik kan namelijk niet goed zien of dit blijvende parels zijn of parels die vervagen.

maris

ik heb ze pas 1.5 maand.
3 zijn van begin/half 2008.
en de rechtst op 1e foto is van 2007
ik heb daar niet echt opgelet op verandering.
maar ik dacht net naar jou bericht ik ga even kijken of ik verandering zie maar toen zag ik dat ie in het nestblok zat en de grijze ervoor zat. zegt dit misschien iets?

Rianne

Plaats anders een foto van de rug als je in de gelegenheid bent. Ik vind het kopje wel wat geel maar dat komt bij geparelde popjes ook voor. :) Je kunt het ook nog even in de gaten houden, wordt er gepaard en/of komen er eieren, dan weet je het ook ;)

maris

ik zal kijken of het me dadelijk lukt om een foto van de rug te maken en zal anders inderdaad afwachten of er meer intresse in het blok komt en of er idd eieren komen ;D
weet je misschien of die andere 2 op geparelde witkoppen wel poppen zijn?

maris

hoop dat je er iets aan hebt

Rianne

Het lijkt op een man waarvan de parels minder worden. Maar als ik dan de staart zie, en het visgraatmotief onder op de rug, dat lijkt niet minder te zijn geworden.
Je witmaskers lijken mij wel popjes, daar zijn de parels nog zo duidelijk en zijn de kopjes nog grijs. Als dit mannetjes zijn, moeten de kopjes wit worden.

maris

hij is in het echt als je hem ziet vrij duidelijk fel geparelt vooral aan boven kant van vleugels en visgraatmotief loopt hellemaal door naar zijn rug toe

Rianne

We houden het dan nog even op een pop, en wachten af of er eitjes komen :) Spannend hoor!

maris

ja  ik wacht gewoon af of er eieren komen of dat ik ze zie paren ( kunnen 2 mannen met elkaar gaan paren of komt dat niet voor) want anders zeker afwachten tot eieren ;D

Caroline

Ik weet het niet hoor .... ik vind de kop geel te geel voor een pop.  ::)

Ik denk dat de 2 met oranje wangen zeker allebei een man zijn.  ;)

Ik heb hier toevallig net Giorgio een opaline geelwang wildkleur man van augustus 2008 in de rui.

Dit dus ook een geparelde en de staart was geel, deze wordt nu langzaam met elke nieuwe veer steeds grijzer.

Op deze foto hieronder zie je duidelijk dat jouw man ook zijn staartveren aan het verwisselen is en de middelste heeft hij al grijze voor terug gekregen. Een geparelde pop krijgt er gele voor terug.  ;)

Mijn conclusie, gele kop, grijze staart en op de rug al enkele vere helemaal grijs, dit valkje gaat NOOIT eitjes leggen hoor, dit is een man.  ;)

EN wat betreft het kroelen met een andere man, ook in de vogelwereld zijn homokoppeltjes.  :P

Succes met je valkjes.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ik ben het met Caroline eens:mij lijkt het ook een man.

En of 2 mannen met elkaar paren weet ik niet, wel dat 2 poppen het kunnen doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

maris

bedankt voor jullie reactie's dat er ook homo vogels zijn heb ik al ervaring mee met me grasparkieten 1tje was een homo heb em verkocht aan iemand die ik kan ik dacht misschien vindt hij dan daar zijn partner ja heeft hij ook zeker gevonden ook weer een man ;D.
ik wacht voor de zekerheid even af en als er echt niks gebeurt dan haal ik ze even uitelkaar en zet ze samen met een pop dan.

tda1111

Je kan het geslacht zien aan de vleugels; een pop heeft bolletjes onder op haar vleugels (langs de binnenkant --> je zal de vogel dus moeten vangen). Zelf dacht ik ook eerst dat ik een koppeltje had, maar ik had 2 poppen, met als gevolg dat het kweken niet lukte.Want 11 eitjes die maar niet uitkwamen leek me teveel..  :) Maar nu heb ik mijn 5 allereerste bevruchte eitjes die binnen 14 dagen zullen uitkomen.. Ik kan al niet meer wachten om ze tam te maken!  ;D.

groetjes, Toon