16 juni 2024, 09:47:11

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Gerdy

dat zijn nog eens leuke berichten..je hebt groot gelijk.

Saar

2 jongen van Linkie en Guido zullen ringloos door het leven gaan... Ze zijn ineens erg hard gegroeid... ::) het 3e jong heeft wel een ring en de kleine van Moby en Kyra ook :)

Saar

Citaat van: Gerdy op 10 juni 2010, 01:01:46
dat zijn nog eens leuke berichten..je hebt groot gelijk.


Citaat van: Always look.. op  9 juni 2010, 10:20:02
Dat is idd leuk om eens in je Inbox te krijgen!  :D

En ik ben het met die persoon eens dat je best was eisen mag hebben tov het verblijf etc van jou gekweekte donsje!

xx



Citaat van: Caroline op  9 juni 2010, 10:09:15
:D


:D :D :D

Saar

Hmmm ::) Ik heb net terug zitten lezen in het dagboekje van Mandy en van mezelf... Ze zei toen tegen mij dat Hans verder geen splitten zou hebben en op haar website staat 1x opaline ??? ::)

Anke

Hoi Saar,
Leuk toch zo'n extra splitje?? ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op 10 juni 2010, 14:45:13
Hoi Saar,
Leuk toch zo'n extra splitje?? ;D
Groetjes Anke


Dat wel.. had ik alleen eerder moeten weten ;D

Saar

De 4 kleintjes van Linkie en Guido groeien goed!
Alleen worden de oudste 2 bij t kuifje geplukt ::) Hopelijk blijft t daarbij :-\

Het ene bevruchte eitje bij de bonte pop ontwikkelt zich goed.
Alleen heeft Kuif zich nu weer bij die groep gevoegd >:( Ligt Hans hoogstwaarschijnlijk alleen te broeden ::)

Het blok met de rijstvogeleitjes wordt nog steeds druk bewaakt en de eitjes bebroed. Er liggen 7 eitjes, 1 afgestorven, 1 tikker :D en 5 onbevruchte.

Het kleintje van Moby is een bontje!

Grietje heeft zo te zien 2 opalientjes... misschien nog met cinnamon... Maar bij de oudste zie ik nog steeds geen oranje ??? en het 3e kleintje is een opaline bonte, misschien in combi met cinnamon en geelwang

In blok 6 ligt Tina ::) ::) te broeden op 2 eitjes... 1 is er bevrucht... Ik zag van de week al dat ze op een eitje lag te broeden, maar ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te halen :-[ 2 bevruchte eitjes mag ze uit broeden. Ik wil eventueel wel meehelpen :)

Bij Hans liggen er 4 eitjes, 1 afgestorven, 1 bevrucht, 1 onbevrucht en 1 tikker! :D Ik moet ff in de gaten houden of Kuif daar ook broedt...  ::) Zo niet dan zal ik Hans denk ik op een gegeven moment ook moeten helpen.

Bij de rijstvogel met 9!! :-\ eitjes zijn er 3 bevrucht. Van de week nog ff een keertje schouwen.

De 2 grasjes groeien ook goed!

De 2 van Plien en Sjors gaan ook hard :o :D
Morgen foto's... Dan ga ik de blokken schoonmaken ;)

*Manon*

Wat gaat het lekker bij jou Saar, wat de donsjes en eitjes betreft... superleuk om te lezen  :D

Saar

Hans is van de eieren af :'( :'( :'(
Het tik eitje en het andere bevruchte eitje liggen koud :'(
Wat moet ik nou doen morgen ochtend? Ze onder de bonte pop schuiven? aangezien dan trio weer compleet is :-\

xx-inge-xx

Hallo Saar,

Misschien onder een warmtelamp leggen?
Het is maar een ideetje, succes verder ;) ben benieuwd

Saar

Citaat van: xx-inge-xx op 10 juni 2010, 23:32:07
Hallo Saar,

Misschien onder een warmtelamp leggen?
Het is maar een ideetje, succes verder ;) ben benieuwd


Moet wachten tot morgenochtend.... :-\
Als ik nu de voliere in loop raakt alles in paniek, en dan liggen de andere jongen koud... Onder de warmtelamp is ook niet echt een goed idee. Stel het ei komt uit als ik op t werk ben, dan is er een kans dat het kleintje niet geaccepteerd wordt. toch bedankt voor het meedenken hoor ;)

Always look..

Heb je niet iets van een lamp waardoor je de voliere tot dusverre kan belichten.. zodat je toch de eitjes snel kan verplaatsen?

Suc6 der mee!

Saar

Citaat van: Always look.. op 10 juni 2010, 23:43:29
Heb je niet iets van een lamp waardoor je de voliere tot dusverre kan belichten.. zodat je toch de eitjes snel kan verplaatsen?

Suc6 der mee!



Links is de deur, en helemaal rechts hangt het blok :-\ Ze zitten te slapen... en zullen zich dan lam schrikken. Licht of geen licht ::) Moet onder ze door lopen ;)
Moet 2 blokken openen... Bonte pop ligt op de eitjes, deze blijft ook weer niet liggen :-\ wordt dan chaos.. :-X Zal echt moeten wachten tot morgen ochtend :-\

Saar

Pfffff.... Het eitje tikte nog vanmorgen  :o
Ik heb het eitje nog ff laten liggen... Bij de bonte pop leggen is ook geen optie... Ze verwaarloost zichzelf weer en dat gaat ook tenkoste van meerdere kleintjes. Ze zullen het toch echt met die ene moeten doen... Ik denk dat ik de eitjes maar bij P&S onderbreng... ::)

Gerdy

moeilijk is dit dan..kan me voorstellen dat je even niet meer weet hoe je welk eitje  bij wie gaat leggen..ik hoop dat je piep eitje snel uit zal komen.

gr Gerdy