18 juni 2025, 19:39:29

De zonparkieten Billy&Jessy

Gestart door mariejj, 13 februari 2009, 21:38:09

« vorige - volgende »

mariejj

13 februari 2009, 21:38:09 Last Edit: 8 juni 2010, 16:05:39 by mariejj
Hoi Hoi

Ik heb sinds vanmiddag een zonparkiet  ;D ;D
Echt een GEWELDIG lief tam beestje!!  :-* :-*

Omdat deze zomer alle valkjes naar de buitenvoliere gaan, en het anders zo stil in huis word wou ik graag een tam koppeltje vogels binnen.  
Papegaaien en kaketoes zijn nog iets te hoog in prijsklasse (aangezien ik enkel een zaterdagochtend baantje voor me vogeltjes heb :P)  
Toen viel mijn oog op een stel zonparkieten,, Jeetje die vallen op zo met dat geel en orange  :D

Er zijn niet veel zonparkieten te koop,, dus toen ik een tamme kweekrijpe te koop zag heb ik gereageerd!  
Vandaag heb ik hem/haar opgehaalt, 2 uur heen met trein en bus en 2 uur terug.
Wat een schatje!  :-*
Hij/zij ging na een tijdje voor conducteur spelen want elke keer als we bij een station waren ging hij/zij heel hard schreeuwen!   De echte conducteur zei zelfs 'dus dat is die schreeuwlelijk'   :-[ ;D
Ik probeerde hem een beetje zoet te houden met zonnepitjes  ::)  maar daar trapte hij niet in als we bij een station waren  8)
Maarja we zijn thuis gekomen en niet de trein uitgetrapt wegens geluid overlast  ;D

Ondertussen zit hij/zij nu op me arm, na een schoonheidsslaapje, is het speeluurtje en hij/zij is alles aan het slopen! Hangend op de kop pakt hij alles wat binnen bereik is  :o  het tafelkleed heeft nou een gat want ik lette niet op en dacht dat hij een tijdschrift sloopte,,  :-X

Maar het is ook een schatje hoor,  Onverwacht geeft hij je zomaar een kusje op je mond!  :-*
Volgens de vorige eigenaar praat hij ook en kan hij dansen,,  ben benieuwt wat hij straks allemaal doet als hij gewent is hier.  ;D
Ik ga een dna-test doen en dan komt er nog een vriendje of vriendinnetje voor hem/haar  ;)

Foto's van de vorige eigenaar:

groetjes Marie

Caroline

Ooooooooooooooh meis, wat gaaf!!!!

Heel erg veel plezier met hem/haar. Heeft ie trouwens een naam??

Was er een reden waarom die mensen hem/haar weg deden?? Soms snap ik er echt helemaal niks van.

Wel regelmatig even komen vertellen over hem/haar hoor.

FIjn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Citaat van: Caroline op 13 februari 2009, 22:09:30
Ooooooooooooooh meis, wat gaaf!!!!

Heel erg veel plezier met hem/haar. Heeft ie trouwens een naam??

Was er een reden waarom die mensen hem/haar weg deden?? Soms snap ik er echt helemaal niks van.

Wel regelmatig even komen vertellen over hem/haar hoor.

FIjn weekend.  :D

Helemaal vergeten te vertellen  ;D
Hij/zij heette Lisa dat had een nichtje(?) verzonnen. Ik wacht eerst de dna-test af voordat ik een nieuwe naam verzin  ;)

Hij/zij ging weg omdat de eigenaars meer gingen werken en er dus geen tijd meer voor hadden. De vrouw vind het heel erg dat hij/zij weg ging en was dus voordat ik kwam al gauw het huis uit gevlucht  :-[  Zij was degene die alles met hem kon doen.  De grijze roodstaart ging ook weg, naar hun dochter toe.
Ze hadden ook nog een grote voliere staan, met 4 prachtrossela's  2 valkparkieten (albino man! en witmasker pop)  en nog splendids en een roodrug en nog meer van dat soort.  :)

Hij/zij voelt zich al behoorlijk op zijn gemak hier en vliegt (wel gewiekt veren om en om?)  van mijn schouder naar me broer en weer terug.  Me broer is zo te zien ook al gek van hem/haar hij zit nu alweer voor de kooi geluidjes te maken  :D

Caroline

Lisa .... niet echt een mannelijke naam, mocht het een ventje zijn.  ;D

Sneu dat zijn vorige baasje zo'n verdriet had .... het zal haar wel goed doen dat hij nu een fijn adresje heeft gekregen.

Super dat hij al zo vertrouwd is bij jullie .... komt vast goed.

DOei doei!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Wat een gaaf kleurtje! ;D Gaaf dat ie zo tam is, hopelijk gaat hij bij jullie ook gauw praten :)

mila

hoi marie

mooie zonparkiet ze kunnen echt goed praten,
heb zelf een koppeltje gehad helaas vonden mijn buren dat minder ze zaten bij binnen in huis waren ook super tam.
dronken smorgens thee met koekje haha.
hoop dat je heel veel plezier mee hebt met Lisa of hoe zij/hij ook gaat heten.

groetjes

mariejj

HoiHoi

Hij heeft al wat gepraat maar ik kon het niet verstaan omdat iedereen aan het praten was  ::)

ik heb ook een paar foto's maar niet het beste kwaliteit. Volgende keer met daglicht foto's maken.
De kooi is nog niet klaar want er moeten nog wilgentakken in maar ik ben de grote snoeischaar kwijt  :-X

Caroline

Hij/zij is echt leuk!!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

'Het' heeft veel gemeen hoor met een kaketoe als ik het zo bekijk, gevaarlijke snavel en scherpe nagels ;D
Rhody begint hier vaak ook pas echt te 'praten' als wij praten, helemaal als ik aan de telefoon zit. ;) Komt wel goed met je zonnetje :)

christa

wat een prachtig vogeltje heb je!! ;D

mariejj

Caroline

Gaaaf!!!!!  ;D ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Had filmpjes dat hij/zij danste,,, maarja ik had de camera op de kant gehouden want dan past hij beter in beeld  :-X  niet erg handig van me  ::)

Maar toch nog 2 foto's ,, filmpjes komen later weer  ;)
En ik ga nu eventjes veertjes trekken  :-X

Marc van de Kuifjes

Prachtige vogel heb je daar zeg!
Hij/zij heeft ook meer weg van een kleine papegaai dan een parkiet vind ik! ;D

Deze foto vind ik wel erg leuk! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

mariejj

Klein stukje van het dansen  ;D  maar hij/zij was een beetje verlegen  ::)