16 juni 2024, 09:55:08

Re: gillende broeiende parkiet

Gestart door Frank en Carolien, 1 november 2008, 10:36:12

« vorige - volgende »

Frank en Carolien

Hallo,

Ons valkje Ruby had ook al een paar dagen last van grote flatsen die ze alleen buiten de kooi kwijt leek te kunnen.
Vanmorgen ging ze zelf haar kooi weer in (dat gebeurt normaal nooit vanzelf) en een half uur later zag ik dat ze op de bodem zat, op 1 eitje. Ze werd erg agressief toen ik bij haar kwam, ik denk een vergelijkbare reactie met die van jullie.
Het mannetje (tuesday) lijkt het ook niet erg makkelijk te hebben met haar, ze is erg fel.

Wij hebben geen broedhokje in of aan de kooi en het eitje ligt op de bodem, wat kunnen we hier het beste mee doen, alsnog een broedhoke plaatsen, of moeten we haar en het eitje met rust laten?

Groeten,

Frank en Carolien

Gerda

1 november 2008, 11:49:27 #1 Last Edit: 1 november 2008, 11:54:01 by Gerda
Hoi Frank en Carolien,

Het is makkeijker om een nieuw topic te starten, ik heb jullie deel straks afgesplitst.
Jullie hebben een mannetje er bij zitten, dus er is kans dat het eitje bevrucht is.
Wanneer je geen jonkies wilt, zul je de eieren moeten omruilen voor nep-eitjes.
Hier te koop onder het kopje Kweek. Webwinkel 't Valkje

Als je even niets anders hebt, werkt een knikker ook wel even.

Gewoon laten liggen in de kooi tot ze de belangstelling verliezen en zorg in de tussentijd voor voldoende eten en aanvullingen (kalk, mineralen, eivoer etc).

Wanneer je echt wilt gaan kweken, moet je je er goed in verdiepen. En de nodige dingen in huis halen. Dit kun je bij het subforum kweken allemaal lezen.

Gerda