## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Caroline



Dank je wel Hermien, voor je ontzettend lieve berichtje.  :-*

Knuffie terug voor mijn mooie kereltje.  :-*

En weet je waarom je valt op mijn kerstdonsje??

Het is een neefje of nichtje van jouw eigen Silvo.  ;)

Het is een jong van Queenie van Kirsten, een zusje van Silvo.  :)

====

Natuurlijk iedereen bedankt voor de lieve en mooie wensen, in het bijzonder natuurlijk Angèl, voor het plaatsen van mijn neefje Damian.  :-*

====

Even een paar kleine nieuwtjes vanuit Veghel:

* Vince, Violet & Valentijn wogen vanmorgen na de pap 103 gram .... Vlindertje 100 gram.  :D

* Het zou wel eens kunnen dat Xante en Xoe beide getekende witmasker mannetjes zijn, kan ik straks kiezen voor mijn eigen Nina Ricci.  ;)

* Wonder die straks als Angel door het leven gaat is vandaag ook uitgevlogen, ook daarvan volgen later nog de foto's.  :)
Helaas ook minder nieuws, pa en ma zijn meteen beide oudste jongen minder tot niet gaan voeren .... ik kijk ze vanavond even na, en zijn ze te leeg naar mijn zin krijgen zij vanavond ook een papmaaltijdje.  ;)

* Giorgio & Anaïs hadden vanmorgen hun tweede eitje .... eitje 1 is BEVRUCHT!!!!  ;D

====

Voor iedereen straks een hele fijne jaarwisseling, tot volgend jaar.  ;)








Het W-nest  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien


Monky

Hey Caroline,

Bedankt voor je kaartje  :-*

Ik wil je ook nog een heel fijn 2010 wensen.

Groetjes,
Monique & Zowie  :-*

hilde


ManjaV

Hey Caroline,

Bedankt voor je mooie kaartje in mijn dagboekje!
Ik wil jou ook alle goeds toewensen voor 2010!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kimm

hoi caroline,

ik wou jou ook nog even de beste wensen geven voor 2010!!  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Caroline,
Allereerst wil ik jou en je familie een heeeeeeeeeeel goed 2010 wensen en natuurlijk wat het kweken betreft: Op naar het volgende alfabet ;D

Gefeliciteerd met het bevruchte eitje van G&A!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Dank je wel voor jullie lieve wensen.  :-*

====

Hier gaat alles zijn gangetje, het is een beetje een rare nieuwjaarsdag .... Ed is werken tot vanavond 23.00 uur en mijn ouders hebben beide de griep flink te pakken, daarom heb ik maar besloten om er een joggie-dag van te maken samen met de kids en morgen bezoekjes af te gaan leggen, als Ed vrij is, is wel zo gezellig.  ;)

Was ik nog helemaal vergeten te vertellen, nog 3 weken en dan zit Ed zijn baan in de dagdienst erop en gaat hij weer terug de ploegdiensten in .... heerlijk!!  :D Ik tel echt de dagen af ....  ::)

Tevens nog erg leuk nieuws, mag ik nu vertellen, het hangt uit op zijn werk (MARS) dus iedereen weet het nu .... hij had gesolliciteerd naar een hogere functie en is aangenomen .... een mooie promotie met straks, vanaf 20 januari, 18 mensen onder zich, een hele verantwoordelijke baan maar ook een leuke uitdaging voor hem.  :)

====

Verder zijn er nog een paar dingetjes veranderd hier bij de valkjes ....







Van Gils, de wildkleur man die hier in de tuin aan is komen vliegen en niet meer weg is gegaan is gaan samen wonen met Perle ....

Ik vertelde het al eerder, nu Eros zijn laatste jongen, de V-tjes, zo ontzettend heeft toegetakeld, heb ik besloten om hem nooit geen papa meer te laten worden, het is mooi geweest, dit kan ik echt niet meer tolereren.  >:( :-\

Maar .... Perle zijn dametje moet nog 3 jaar worden (deze maand) en is een goeie lieve mooie mama. Om haar nu nooit meer mama te laten worden vind ik ook zo zielig en oneerlijk, zij heeft immers niks fout gedaan.  :-\

Ik heb er een tijdje over nagedacht en had al snel besloten dat als Perle echt zelf wil ze een nieuwe relatie mag starten met een ander kereltje alleen .... ik ga er geen ander kereltje voor aan houden, ik zit bijna aan mijn limiet, op een paar valkjes die ik nog in gedachten heb. ;) Nu heb ik 3 vrijgezelle kereltjes, Van Gils, een wildkleur man waarvan ik geen enkele split ken, maar in combinatie met Perle die zelf een bonte cinnamon opaline witmasker is komen die snel genoeg naar buiten. :) Van Gils heeft tot nu toe meerdere keren apart gezeten in een kweekkooi met blok, met lutino popje Oilily (2 x zelfs) en met lutino popje Rocky maar beide dames vielen niet in zijn smaak, hij had alleen oog voor Ed, mijn eigen kereltje. ;D De komende periode mag hij dus kijken of hij Perle ziet zitten en .... zij hem. ;) Ze zitten samen in de kweekkooi, uiteraard zonder blok en Eros heeft 2 dagen apart gezeten in de grote lummelkooi nog in de kweekkamer en zit nu in de tweede grote kooi in de huiskamer waar hij gelijk weer zijn weg ging. :)

Mijn tweede vrijgezelle mannetje is mijn lieve JOOP! alleen, JOOP! was zwaar ziek toen hij nog geen 2 weken oud was, hij had o.a. een dubbele longontsteking en zijn kansen waren minder dan 1 %. Hij heeft het uiteindelijk gered, 3 x per dag kreeg hij meerdere medicatie, 7-8 x per dag pap. JOOP! leidt een mooi en rustig leventje maar heeft geen topconditie, zijn longetjes hebben een flinke knauw gekregen, meer dan enkele meters kan hij niet vliegen, dan is het op. Het lijkt me dan ook overbodig om te zeggen  dat hij absoluut geen vader mag worden. Nu wil het geluk dat ook JOOP! hier geen behoefte aan heeft, hij is of eigenlijk was gelukkig met zijn Jim. Samen hadden ze het gezellig, met nadruk op hadden want sinds kort heeft Jim alleen nog maar oog voor de vrijgezelle dames bij hen in de kooi, hij wil nog wel eens kroelen met JOOP! en aangezien hij niet naast één van de dames mag slapen, is JOOP! ook nog steeds zijn slapie maar hij wil heel graag meer en laat dit duidelijk merken.

Jim heeft al jong een achterstand gehad en hierdoor kromme voorteentjes, net als JOOP! trouwens, maar verder is het gezonde vent van bijna 100 gram met een goeie conditie en uithoudingsvermogen die zijn achterstand ruim heeft ingehaald. Omdat hij happy was samen met JOOP! besloot ik dat hij vrijgezel moest blijven en eigenlijk vind ik het nog prima als hij dit blijft maar stel .... het klikt niet tussen Van Gils & Perle, dan wil ik toch kijken of er een klik is tussen Jim & Perle. Is die er niet, ook goed, dan blijven Van Gils en Jim gewoon samen met JOOP! bij de 5 verplicht vrijgezelle poppetjes in de grote kooi in de huiskamer en krijgen Eros & Perle een definitieve plek in de tweede grote kooi in de huiskamer. Maar .... is die klik er wel maak ik natuurlijk 2 valkjes blij, de tijd zal het uitwijzen. ;)

====

De tweede verandering is de verhuizing van Vince, Violet, Vlinder & Valentijntje .... zij verruilde hun kamertje in mijn keuken voor een maisonnette in de kweekkamer. ;D  ;D




Vooral Vince (zie foto) en Violet hadden echt de behoefte om hun vleugeltjes te strekken en vliegoefeningen te doen, dit kon natuurlijk niet in het reiskoffertje ....


Ze vinden het heerlijk in de grote lummelkooi.


Er wordt zelfs al een beetje geknabbeld aan de trosgierst en de grasparkietenzaadjes.


Vince en Vlindertje


Violet en Valentijntje


Vlinder en Valentijn

Ze doen het mega, mijn 4 kleine kanjertjes. :D

====

En ik vertelde het al, van het W-nest zijn Wayan en Wonder uitgevlogen, hiervan maakte ik ook de afgelopen dagen enkele foto's. Helaas zijn de kweekkooien na enkele maanden met eitjes en jongen niet meer je van het, ik maak wel het hoognodige schoon, de blokken zelfs om de dag en de bodem van de kooien met die eierpoepen elke week maar echt helemaal schoon schrobben durf ik echt niet, zeker niet nu er 3 nieuwe jonge koppeltjes met nest in de kweekkamer zitten. Persoonlijk heb ik een hekel aan foto's met overal stront maar ik wilde toch de uitgevlogen jongen laten zien dus kijk er maar doorheen .... doe ik ook voor één keer.

Woensdag 30 december, Wayan de oudste vloog uit.




Pleegpapa Kouros maakt dit voor de allereerste keer mee en is er helemaal door van de wap. ;D ;D




Samen met pleegouders, Kouros & Lou Lou, die het geweldig hebben gedaan, hun eerste nestje.


By the way  Wayan is een mannetje en is nog te reserveren dus heb je interesse in deze knappe kerel die over een week of 2-3 weg mag, laat me dit dan weten. ;) Hij is split cinnamon en opaline en 66 % kans op witmasker.

Gisteren zat Wayan weer lekker in het blok maar was wel Wonder/Angel uitgevlogen. :D






Prachtig!!!!




Gekke Kouros valt in de voerbak. ;D ;D









En .... vandaag waren ze allebei uit het blok!! :D :D :D










Gaaf hè??

====

Als laatste wil ik nog even de tekening laten zien van 3 donsjes van het X-nest die inmiddels pennetjes beginnen te krijgen.


Xenox, volgens mij net als Wayan, een bont getekend mannetje en ....nog te reserveren.


Xenox, lieffff!!!! Ik ben gek op gele kleine kuifje.


Als dat kuifje net wordt als die van papa Amor, hoor je me niet klagen. ;)


Xante, volgens mij een bont getekend opaline witmasker MANNETJE ;D :D


Xoe .... als ik het goed zie, ook een MAN, op een paar grijze veertjes na, een Clear pied witmasker. :D


Xoe, live zijn de grijze veertjes nog donkerder. ;)


Lieve Xoe.

Eén van de mooie getekende witmasker mannetje is nog te reserveren. ;)

====

Zoals het er nu uitziet blijft Vlindertje en Xoe bij mij wonen maar, ik wacht even met beslissen tot beide volledig in de veren zitten. ;)

Het albinootje wordt namelijk het kroelkippie van Sanne en zij is namelijk gevallen voor Violet en .... misschien val ik straks wel voor Xante, wie zal het zeggen. :D

====

Dit was weer mijn eerste update van 2010, ik hoop dat er nog velen zullen volgen en dat ze ook dit jaar weer  met plezier worden gelezen door jullie. :)

Het weekend, als Ed thuis is om op de kinderen te letten, zal ik weer een mega fotoreportage maken van alle 17 donsjes. :D Dan hebben de donsjes van Unique & Queenie ook grijze vlekjes waar later hun tekening zal komen en ook het kleinste gele donsje van Amor & Diégah zal grijze vlekjes hebben en heel misschien zijn de V-tjes helemaal zonder kale plekjes en natuurlijk vergeet ik ook niet om Wiebe en Wobke op de foto te zetten want er zijn 2 mensen die met spanning zitten te wachten om hun keuze te maken, weet ik. ;) En ze zijn allebei zo mooi geworden!! :D

Een fijne avond allemaal nog en natuurlijk een lekker lui weekend, net voor het echte leventje weer gaat beginnen.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Prachtig de Xjes

Andere kindjes ook hoor  :P

Lekker bezig geweest met de verhuizingtjes.
Erg leuke foto's van de kleintjes in zo'n maionnette woning

s

:-* :-* :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

sabine


Marian

Hoi Caroline,

Het nieuwe jaar is van start gegaan, natuurlijk gaat het leven gewoon door, maar toch ook wel weer spannend wat 2010 te brengen heeft... :)
Van harte gefeliciteerd met Ed, super dat hij promotie heeft gemaakt!! Ook echt fijn voor je dat hij weer zijn oude diensten gaat draaien.

Je hebt prachtige foto's van Van Gils en Perle gemaakt, je weet 't, Van Gils heeft een speciaal plekje bij mij ;)
Zo lief om hem daar met Perle te zien, hoop echt dat de vonk over gaat springen en dat er prachtige jongen mogen komen 8)

En wat heerlijk, dat gedartel, in de maisonette ;D woning. Ze zien er echt vrolijk en gelukkig uit .... nu de veertje nog ;)

Zo heb ik genoten van al je foto's.
En hier, thuis, geniet ik van 'je' super lieve Jasmijntje en Indy :-* :-*

Voor jou en je gezin ook een lekker 'kassie an' weekend :D

Liefs, Marian

Dierenfreackske

Hoi Caroline .....aaaaaach wat sneu dat Eros zijn donsjes zo heeft toegetakeld,  goede beslissing hoor!  Mooie foto's  !!

Gelukkig Nieuwjaar meiss! Grtjs. Ann




Ida

Hoi !
Allereerst de beste wensen voor 2010 voor jouw, je gezin en al je valkjes   :-*
Ik heb weer genoten van je update, super !
Wat een scheetje wordt Rico (Valentijn) toch, een eigenwijs koppie op de laatste foto van het V-nest....net of hij er even voor is gaan zitten hahaha
Hopelijk brengt het X-nest wat je graag wilt, ik zal voor je duimen !
groetjes Ida

Anja

Zo we zijn weer helemaal up to date.

Ik hoop dat alles gaat lopen zoals je wilt. Je hebt weer super foto's geplaatst.
Wat groeien de veertjes dan snel als je de jongen apart zet hè?

Gefeliciteerd met de promotie van Ed.

Liefs,

Anja