## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Caroline,

Ai, dat heeft zeer gedaan :-\, en misschien nog wel!
Verzorg 't maar goed en misschien toch even contact met de huisarts? voor de zekerheid?
Dit vond ik over hondenbeet en tetanus vaccinatie:
1 Tetanusvaccinatie >10 jr geleden: TETANUSIMMUNOGLOBULINE.+VACCIN
2 Tetanusvaccinatie 5-10 jaar geleden: TETANUSVACCIN


En toen weer schrik om Fleur, hoop dat het nu wat beter met haar gaat!!
En Jasper, ook geschrokken zeker?

Tot strakjes hier, Liefs Marian

amazingleeuwtje

Wohooo Caroline je hebt een pitbull in huis ;)..

Hoop dat de pijn minder is kan inderdaad heel erg pijn doen..

Hoe gaat het met de griep??

Oh jee lees net pas wat er met Fleur is gebeurd :-\ Agossie wat zal ze een pijn hebben, hoop dat het nu beter gaat?

carco

Ik ben een poosje terug door een hond in mijn been gebeten ( was een leuke ervaring, maar niet heus  :-X ) en heb vervolgens 1,5 uur op de huisartsenpost op zo'n prik zitten wachten.
Die moet je inderdaad wel gaan halen hoor!
Een ab is meestal niet nodig na een hondenbeet. alleen bij een kattenbeet: het is toen ook niet gaan ontsteken, maar bij je duim is de kans daarop , en vooral bij je nagel. denk ik wel wat groter.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Ah arme Fleur!

Hopelijk is ze snel van de pijn af, gaat je door merg en been lijkt me als ze zo ligt te kermen van de pijn...  :'(

Zo zien we maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit hé... dat Fleur ook net achter de stoel van Jasper moet lopen als hij omvalt... stomme toevalligheid  :-\

Hoe is het met Jasper?
Heeft hij zich nog bezeerd... lijkt me ook niet zo prettig vallen met zo'n stoel achterover...

Sterkte in de strijd  :-*

Liefs Manon

Caroline



Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.  :-*

Fleurtje ligt lekker naast me op de bank te slapen, ik heb inmiddels het volledige verhaal in het dagboekje van Sanne en Fleur geplaatst. Om niet teveel offtopic te gaan.  ;)

Mocht je het graag lezen kun je op de foto hieronder klikken, dan open je het betreffende berichtje.  ;)








Lieve Kippie, 11 jaar!!!!

Gefeliciteerd!!!!







Verder weinig nieuws .... met de valkjes gaat het super!!!!

* Amor & Diégah hebben het bij 4 eitjes gelaten, allen bevrucht!!  :D :D

* Eros & Perle hun V-nest doet het goed, helaas nog steeds een beetje geplukt.  :-\ Vince en Violet zijn al geringd.  :)

* Kouros & Lou Lou hun W-nest doet het ook super!!!! Wayan en Wonder zijn vandaag geringd.  :D Tot nu toe zie ik bij Wonder, het witte donsje nog geen grijs doorkomen.  ::)

* Giorgio & Anaïs broeden samen goed op hun 3 eitjes waarvan er 2 bevrucht zijn.  :D

* Unique & Queenie hadden vanmorgen hun vierde eitje, de eerste 3 zijn soweiso bevrucht.  :D :D Hun jongen van het U-nest doen het goed en krijgen steeds meer veertjes, ik denk na het weekend wel veertjes te kunnen opsturen.  8)

* Sero mag al verhuizen .... ik verwacht dat hij deze week nog gaat.  ;)

Tot vanavond allemaal.  :-*






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Gelukkig dat ze alleen kneuzingen heeft en niks gebroken of inwendig...

Maar kneuzingen doen bij ons ook zeer ...
Vertroetel er maar lekker zoals jullie al doen...

Alle 2 sterkte
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Marian


Anja


Kimm

oh jee jij maakt ook wat mee zeg  :o

arme fleur  :-\ gelukkig gaat het weer goed en ik wens jou ook heel veel beterschap!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Caroline, aaaaach jeetje wat schrikken zeg en zo bovenop dat arme kleine hondje nog, maar hoe zit het eigenlijk met Jasper?? Heeft hij hem niet pijn  gedaan?? Ik hoop van niet , maar zal straks het verhaal bij Sanne helemaal lezen, arme Jasper ook , die zal er toch ook wel mee in gezeten hebben he ....met Fleurtje ...en Jij ben weer gerust nu he ...gelukkig heeft Fleurtje geen botten of iets anders , natuurlijk heeft het veel pijn  gedaan en heeft hij het nu natuurlijk lastig om te blijven liggen ondanks de pijnstillers he, dat is niet niks he, zo'n volle stoel met een kind erin op je tere ribbertjes krijgen ....ach, hopelijk valt het allemaal mee en hersteld hij goed en is Jasper niet te veel geschrokken, wat moet ie ook verdrietig zijn voor zijn  hondje he! Hij ziet hem natuurlijk ook heel graag he ...maar geef hem ook maar een lieve knuffie van me en Sanne en de andere kindjes en Fleurtje, een lieve zachte kus ...grtjs en sterkte , en beterschap voor Fleurtje..Ann



Caroline



Flinke paniek ....


Wat is dat toch verschrikkelijk, midden in de nacht toe moeten kijken hoe je valkjes zichzelf verwonden terwijl jij wacht tot ze gerust gesteld zijn. Niks kun je doen ....

In de huiskamer, bij de 2 grote kooien, hangt 24 uur per dag, 7 dagen per week een 7 Watt lampje te branden. Uitgerekend als vannacht om half 4 de regen en hagel met bakken tegen het raam aanslaat, onze Summer die normaal in de gang slaapt, doodsbang door de huiskamer sluipt en op de bank gaat liggen, stopt het lampje ermee. Rotding!!

Waarschijnlijk veroorzaakte dit een flinke paniek want ik werd wakker van de herrie in de grote kooien. Snel was ik beneden waar de chaos zo groot was dat ik ze in eerste instantie niet rustig kreeg. Inmiddels alle grote lampen aan en maar tegen ze praten werd het na een paar minuten toch wat rustiger.

Op dit moment zitten in beide kooien bij elkaar 14 valkjes en gelukkig bleef de schade beperkt tot 3 valkjes wat eigenlijk reuze mee valt als je had gezien hoe 14 valkjes zich bijna dood leken te fladderen. Helaas zijn deze 3 wel erg gewond ....

* Rocky, mijn lutino poppetje in de vrijgezellen-kooi had al eerder bij paniekuitbraken aan 1 kant alle slagpennen verloren en zij heeft dit keer het hele stompie wat er nog over was kapot en gekneusd gefladderd. Het ziet er echt verschrikkelijk uit, zeker 1 x zo dik en helemaal rood met hier een daar een wondje.

* Nina Ricci, mijn opaline lutino bleekmasker poppetje wat de vorige keer ook al zo zwaar beschadigd was aan beide vleugels mede omdat ze ook zwaar in de rui is, heeft weer beide vleugels helemaal open geslagen. Gelukkig geen bloedpennen deze keer.

* Armani, mijn getekend mannetje wat samen met zijn meisje Princess, Nina Ricci, Naomi en Pablo & Coco in de tweede kooi zit heeft zoals ik het zie tenminste eerst door schrikrui aan één kant al zijn pennetje verloren en heeft daarna zich zelf helemaal verwond door door te blijven fladderen, het hele veerloze stompje is een bloederige massa.

Jeetje, wat zitten ze vol met bloed en gadver wat stinkt dat bloed als je op je nuchtere maag voor die kooien staat ....

Gelukkig zag ik al snel dat er geen wonden bleven bloeden en heb ik de lampen aangelaten en kon ik nog even een paar uurtjes gaan slapen.

Vanmorgen toen de kinderen naar school waren ben ik rustig de schade op gaan nemen en bij de 3 gewonde valkjes waren de wondjes goed aan het opdrogen en alle andere 11 valkjes zitten weliswaar helemaal voor met bloed, dit is niet van hen maar van de andere 3. Zelfs JOOP! & Jim die meestal de pineut zijn tijdens paniek mankeerde deze ronde helemaal niks. Maar even kijken hoe de wonden zaterdag zijn en ziet alles er rustig uit krijgen ze een lekkere douche van me. Ik heb vandaag de badjes maar weggehaald en ze een fles water met druivensuiker gegeven. Tevens heb ik ze verwend met een heerlijke snoepstaaf die ze van een Sinterklaas uit Den Bosch hadden gekregen. ;)

Ik zit mezelf nu alweer af te vragen wat er morgen weer mis zal gaan ....

Met ons kleine teckelmeisje gaat het best goed naar omstandigheden. Ze jankt/piept eigenlijk niet meer van de pijn tijdens zichzelf bewegen, ze loopt weer wat meer en heeft vandaag ook af en toe wat gespeeld. Wel loopt te nog steeds mank met haar linkervoorpootje en rechterachterpootje, de eerste zet ze ook scheef neer om te ontlasten. Ze heeft vandaag nog gewoon haar pijnstilling gehad en ik geef die morgen sowieso ook nog. Zaterdag wil ik het eerst even een ochtendje aankijken zonder medicatie, dan weet ik ook hoeveel pijn ze nog heeft. ;) Misschien dat we dan ook weer een stukje buiten kunnen gaan wandelen.

Vannacht heeft ze een goeie en rustige nacht gehad en vanaf vandaag slaapt ze ook weer gewoon beneden in de bench. :)

Ik heb nog eventjes de tijd voor de kinderen van school komen, Sophy ligt lekker te slapen op de bank, ik ga even de blokken verschonen van het V- en W-nest. Dit had ik expres vanmorgen niet gedaan, dan kan ik nu mooi eventjes fotootjes maken MET volle kropjes. ;) Helaas het V-nest wel zonder pennetjes. Stoute papa Eros!!!

Tot vanavond met .... waarschijnlijk foto's!!! :D

PS. bedankt iedereen voor het mee leven.  :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Sjee altijd  :censuur als er paniek uitbreekt...

Fijn dat het met Fleurtje beter gaat..

Ook foto's van de U-tjes?? :P ;)

Marian

10 december 2009, 15:21:39 #6522 Last Edit: 10 december 2009, 15:23:11 by Marian
Och, die arme valkjes :'( en dan machteloos toe moeten zien :(
Het k :censuur e is ook nog dat er weinig valt te doen aan 't voorkomen van paniek (buiten wat je dan al doet ;))
Wel fijn dat er een lieve sinterklaas is (zoals JIJ dat zegt), uit Den Bosch, die voor iets lekkers zorgt ;D
Maar ja, da's maar een schrale troost .... :-\
Sterkte weer, met de valkjes verzorgen, de boel verschonen, de extra onrust die het je geeft.

Knuffel!, ook van Indy :-* en Jasmijntje :-*
Liefs, Marian

Kimm

he wat balen weer die paniek. ja en het duurt vaak ook nog wel even voordat je ze eindelijk eens uit die paniek hebt.  :-\
dat bloed stinkt enorm inderdaad! die geur vergeet ik ook nooit weer  :censuur

je voeld je er toch altijd een beetje naar van he als er paniek is geweest.

fijn dat het met fleur wat beter gaat en zij lekker heeft geslapen ;)

sterkte meid met de valkjes en een dikke knuffel  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mila

heey

bah zeg als er paniek is vind ik ook nooit leuk.
heb het een keer gehad deur niet dicht gedaan kat erin nou een paniek :(....

succes verder met FLeur dat ze maar snel opknapt.

w8 op de foto's

gr