My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Sally

Hoi hoi,

Mooie foto's. Leuke valkjes ook.
Wel sneu van Disa haar verenpak. Hopen dat dit goed komt na de rui.

Groetjes Sally

Marian

Hoi Monky,

Teleurgesteld?? Nee joh, tuurlijk niet :o :D
Ik heb juist genoten! En zal ook eens komen neuzen in je tuin ;)
En wat is dat genieten, mooie close-ups, prachtige poetsfoto's.
Laat je er ook ansichtkaarten van maken?
Wel heel naar om de veertjes van Disa zo te zien :(, ik hoop dat het nog goed komt.

Groetjes, Marian



Romy

Hoi Monky

Je berichtje straalt gewoon PUUR geluk af  :D :D Prachtig om te lezen hoe veel je vandaag van je birdies hebt genoten  :D

En ik heb ontzettend genoten van je foto's  :) Wat zijn die toch elke keer moooooooooooooooooooi  :D En de commentaar erbij vind ik heel fijn om te lezen.

Ik heb ook de indruk dat Disa haar veren nog slechter zijn geworden. Misschien is het wel omdat ze apart zat en zich daardoor niet lekker voelde. Hopelijk voelt ze zich nu wat beter, en gaat ze snel in de rui. Kan je je nog herinneren hoe lang de laatste ruibeurt geleden is?

Groetjes
Romy

*Manon*

Hoi hoi,

Jeetje wat ziet de veren van Disa er uit... ik schrik ervan en toen ik het zag, dacht ik direct aan vedermijt, die eten de veertjes namelijk op en er komen daardoor allemaal spleetjes tussen de veren te zitten.... maar als je geen zwarte langwerpige beestjes ziet op Disa is dat dus uitgesloten, maar het ziet er net zo uit als toen ik gegoogled heb... ik zal eens kijken of ik die link weer kan vinden en dan zal ik m plaatsen hier...
als ik de foto in je andere topic zie en de foto's nu, zou ik ook zeggen dat het nog erger geworden is.... wat jammer van zo'n mooie vogel, hopelijk heeft ze er niet teveel last van.

Ik ga even op zoek naar dat stukje over vedermijt... baat het niet dan schaadt het niet toch?

Je hebt echt prachtige foto's gemaakt  ;D ;D ;D

liefs Manon

*Manon*

Hier een fotootje van een veer die 'bewerkt' is door vedermijt, als je googled kun je er veel over vinden ook dat ze erg moeilijk te zien zijn en erg klein zijn... Wil niet zeggen dat het verdermijt is hoor, want ik had ook gelezen dat je ze gecontroleerd hebt en eigenlijk als het dat is, moeten er toch meerdere valkjes dit hebben... maar dan heb je effe een idee hoe zo'n veer eruit ziet  ;)

http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=9583.0

Groetjes Manon
PS: wat moet ik doen om ook zo'n gave kalender van jou in mijn bezit te krijgen.... vind 'm onwijs mooi  :D :D :D

sabine

Je heb weer super mooie foto's gemaakt ;D
Wat vervelend dat Disa zulke veren heeft, het is te hopen dat er iets aangedaan kan worden.

☺ Pita ☺

Mja ik heb et gelezen over der veertjes , hopenlijk komt het nu weer allemaal goed met je vogeltjes.
Ze zien er erg lief uit ;)

Monky

Hey Yvon,
Je mag er best grapjes over maken hoor  :) Het kan verder geen kwaad. Ik hoop ook heel erg dat ze pellets leert eten en dat ze dan van de veren af kan blijven  :-\

Hey Anke,
Fijn dat je weer helemaal bij bent en genoten hebt van de foto's  :D
Ik ben ook heel benieuwd naar wat de dierenarts gaat zeggen... ik heb hem nog niet te pakken kunnen krijgen  ::)

Citaat van: Anke op 15 februari 2009, 11:08:06
Ik geniet elke dag van je mooie kalender, in het kleine kamertje zit ik er met mijn neus bovenop ;)

:D

Hey Ivy,
Ik ben het helemaal met je eens  ;D Yaro blijft schitterend met zijn strakgele koppie  :)
Ik hoop ook dat de rui haar weer mooie veertjes geeft... waar ze van afblijft  :P

Hey Caroline,
Gave foto's hè? Normaal gesproken lukt het me nooit om ze zo op de foto te krijgen. Of ze zitten te haaks op de tralies dat het geen goede foto wordt, of ze stoppen er meteen mee als ik een foto wil maken  ::)
Ik vond de foto met Lumpi en Zowie ook erg leuk  :D Het grappige is dat Lumpi dus steeds achter Whooshy aanzit  ;D
Verbazend eigenlijk dat Zowie het toestaat dat Lumpi zo dicht naast hem zit  :)

Dank je wel Sally  :)

Hey Marian,
Fijn dat je genoten hebt, en nee, ik laat er geen ansichtkaarten van maken  8) Ik denk ook niet dat daar een markt voor is hahaha.

Hey Romy,
Leuk dat je zo genoten hebt  :) Ik heb gewoon een heerlijk weekend gehad  ;D
Disa's veren zijn ook slechter geworden. Ik heb het nog eens vergeleken met de foto's uit mijn andere topic over vreemde veren. Ik dacht het al, maar ik weet het nu zeker. Ze zit nu in de voliere en ik hoop dat ze daar toch genoeg afleiding zal vinden.

Hey Manon,
Ik heb je link bekeken en inderdaad die veer lijkt veel op de veren van Disa. Ik ben alleen bang dat het bij haar geen vedermijt is. Ze doet het namelijk zelf. Ik heb het haar namelijk zien doen. Verder ben ik al met haar bij een vogelarts geweest. Die heeft dat uitgesloten. Het zit helaas bij haar echt tussen de oren.
Ik wil je wel bedanken voor het meedenken  :-* Voor het zelfde geld was het inderdaad vedermijt geweest.

Ik zal je binnenkort een IM sturen met instructies over de kalender  :)

Dank je wel, Sabine en Pita  :)






We zijn weer een paar dagen verder. Ik heb Disa heel even uit het pellet bakje zien eten. Ik juich nog niet te vroeg, want ze zit verdacht veel bij de zaadbakjes  :-\ Vooral 's ochtends zit ze daar klaar om aan te vallen.

We wachten het af.
Vandaag zal het me waarschijnlijk niet lukken om de Vogelarts te bellen. Ik moet zo naar een begrafenis van een collega die vorige week plotseling is overleden. Het was een directe collega waar ik contact mee had, dus het is even afzien.

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi hoi,

wat een mooie foto';s heb je gemaakt zeg! prachtig hoor!
wel schrok ik ook van de veertjes van disa. :o wat een akelig gezicht is dat.

voor vandaag wens ik je heel veel sterkte.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Monky

Wat verschrikkelijk naar van je collega!  :-\
Is er een oorzaak gevonden?
Ik wens je alvast veel sterkte vandaag...

Hopelijk krijgt Disa de smaak te pakken. Het is al erg goed dat je haar ervan hebt zien eten. Hopelijk zet het door!!

Groetjes
Romy

Saar


*Manon*

Sterkte vandaag Monkey!

Ik had inderdaad al gelezen dat het geen vedermijt kon zijn, maar zoals je zelf ook wel ziet, lijken de veertjes enorm veel op die van een door vedermijt bewerkte veer  ;)
Ik dacht... voor alle zekerheid zet ik de link hier neer. Hopelijk komt het allemaal goed met Disa, zo jammer van zo'n prachtig valkje!
Heeft ze er zelf nog last van dan?

Ik zie je IM wel verschijnen, denk vandaag maar eerst even aan jezelf  :-*

Liefs Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hey allemaal,
Bedankt voor de sterkte wensen  :-* :-* :-*

Romy,
Ik weet niet precies wat de oorzaak was. Ik weet wel dat hij ziek was en last van longen en darmen had. Hij heeft zijn vrouw ook een aantal jaren geleden verloren en is er nooit overheen gekomen. Hij is in een enorme dip geraakt en leek er nu net een beetje uit te klimmen.
Wat ik zo erg vond was dat hij 2 kinderen nu achterlaat zonder ouders. Ze zijn wel beide volwassen, maar toch... 56 is toch te jong om te overlijden  :'( D

Hey Manon,
Het leek er inderdaad ontzettend veel op... daarom heb ik toch nog een keer naar haar veren gekeken. Er zitten echt geen beestjes in en anders hadden de andere vogels er ondertussen ook last van gehad... denk ik  :)
Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Ze ziet er alleen verschrikkelijk uit  :-\






Nou ik heb de vogelarts gebeld. Ik had ook de foto's gestuurd. Hij had ook geconstateerd dat het erger was geworden.
Ik vertelde hem dat ze eerst alleen zat en geen pellet aanraakte. Dat ik haar daarna weer in de voliere terug gezet had en dat ze met Garath mee ging eten van de pellets.
Dat vond hij een goed teken.

Ik vertelde ook dat ze nog steeds zich op een vreemde knabbelende manier poetste.
Hij zei, dat het dan waarschijnlijk toch tussen de oren zit.

Hij wilde eerst dat ze nog wat meer pellets ging eten en hij wilt de rui afwachten. Dan moet ik nog een keer terug bellen.

Ik ga weer gauw aan de slag! Ik heb een hele boel werk liggen  :)

Groetjes,
Monky