24 mei 2025, 07:53:52

Het Beste Idee in de Dierbranche

Gestart door Daniëlle de Boer, 29 augustus 2008, 10:18:47

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

29 augustus 2008, 10:18:47 Last Edit: 29 augustus 2008, 15:59:19 by Daniëlle de Boer
Hai,

Ik doe de opleiding Dierverzorging niv. 4 en wij hebben het vak Etaleren en Verkopen. Voor dit vak moeten wij een product maken wat nog niet bestaat. Je kunt dan denken aan 'Het beste idee van Nederland' maar dan in de dierbranche. Het beste idee krijgt ook een prijs.

We hadden al een beetje een ideetje. Namelijk: Bij papjongen heb je altijd zo'n bende, het pap blijft plakken, wordt hard en is moeilijk schoon te maken. Hiervoor wilden we dan een oplossing voor vinden, misschien een soort slab of speciaal spuitje/lepeltje zodat er niet meer zulk knoeiwerk is. Bestaat zoeits al, en is hier interesse voor?

Ook heb ik een vraag aan jullie. Hebben jullie problemen waarvan jullie zeggen daar moet een product voor worden gemaakt? Of hebben jullie zelf goede ideeen? Of producten die bestaan maar die verbeterd/veranderd moeten worden?

Omdat er veel van jullie al jaren bezig zijn met valkparkieten, hebben jullie meer ervaring met producten en zijn jullie meer problemen tegen gekomen dan ik. Daarom hoor ik graag van jullie!

Groetjes Daniëlle

Hermien

Mijn speelkleed! Is niet speciaal bedoeld voor het pappen van valkjes, maar ze spelen er wel leuk mee.

En wat dacht je van luiertjes?  ;D  ;D  ;D. Ze poepen immers maar wat rond in huis... ;D

kenay86

voerbakjes die geen rommel achterlaten lijkt me wel een goede ;D een plaatje rondom en eronder ofzo? dat van de pap is ook een hele goede, maar zou niet weten hoe je daar ene oplossing voor kunt bedenken... wel een leuk onderwerp trouwens!

Daniëlle de Boer

29 augustus 2008, 21:40:59 #3 Last Edit: 29 augustus 2008, 21:48:21 by Daniëlle de Boer
Helaas bestaat een soort gelijk luiertje al:

Maar dat van dat speelkleed of van die voerbakjes is idd wel een leuk idee. Ik zal het aan mijn partner vertellen, en horen wat die ervan vind. Ik weet zelf ook nog niet echt hoe ik dat met die papjongen zou gaan doen. Want slabbetjes voor parkieten bestaan al, die heb ik op internet gevonden.... Lastig hoor! Want bijna alles bestaat al :P

kenay86

het beste idee van nederland: een zelf reinigende kooi ;D

even serieus.. nog een paar ideeen:

vervoersbakjes waar geen pootjes en dingetjes tussen kunnen komen of de vleugels aan kunnen beschadigen

iets waarmee het valkje mee naar buiten kan.. ik weet dat er al een soort tuigje bestaat, maar net zoals dat luiertje vinden de valkjes dat niet prettig en lijkt me ook niet zo bevoordelijk voor de spiertjes en dingetjes die lopen onder de bevestiging ervan... misschien een goed punt om te verbeteren?

nou ja, het anti knoei voerbakje ;D

iets waarmee je je huis valken proof kunt maken, ik denk dan aan die stopcontact dingetjes voor kinderen, maar dan echt iets voor valkjes.. (scherpe punten, kabels, verstop hoekjes etc.)

een voerbakje wat zich zelf vult zodat je valkje gerust een paar dagen alleen kan blijven zonder de hele kooi vol te moeten hangen met bakjes die ze alleen maar leeg gooien..

een water bakje wat zorgt dat het water vers blijft? voor katten en honden is er een soort van fontijn die het water in beweging houden.. misschien een fontijn voor vogels?

en verders laat ik het wel weten als er weer iets te binnen schiet :D

Rianne

Iets wat minder knoeit bij handopfok is er, een kropnaald. Dit is een lange 'naald' die direct de krop in gaat. Wordt vaak gebruikt bij vogels die te zwak zijn om te eten.