15 mei 2025, 01:01:23

Broedgedrag??

Gestart door sworp, 22 januari 2008, 16:52:00

« vorige - volgende »

sworp

Hoi,

ik heb een valkparkietje van ongeveer 3 jaar. Ik weet niet of het een hij of zij is maar het is een gele met rode/oranje wangetjes, maar heeft geen rode oogjes. Nu zit hij/zij sinds een tijdje soms met de kont omhoog en piept dan. Ik heb wel gelezen dat dit broedgedrag kan zijn, maar kan dat ook als hij/zij al 3 jaar alleen zit? En hoelang duurt zoiets meestal.
Nu is het ook zo dat de buren sinds een tijdje ook een valkparkiet hebben maar ikzelf en mijn ouders horen die niet. Kan het zijn dat mijn valkparkiet het wel hoort en het daarom doet?

Alvast bedankt.

Sandra

Rianne

Valkjes kunnen beter horen als wij. :)
Dat alleen gehouden valkjes broeds gedrag vertonen is normaal. Aan het gedrag te lezen denk ik dat je een popje hebt. Waarom ze nu na 3 jaar pas dat gedrag vertoont kan ik geen antwoord op geven. Ik weet ook niet of het door de andere valk kan komen.
Het kan zijn dat ze nog eitjes gaat leggen, laat deze dan leggen tot ze er niet meer naar omkijkt. Dit duurt dan een week of 3 a 4.

SLC

Hee dit heeft mij kuiffie op dit moment ook.
Hetzelfde gedrag als die van jou valkje Sworp.
De mijne is trouwens een vrouwtje en is iets ouder dan anderhalf jaar.  :)

sworp

Mijn valkje heeft zaterdag een eitje gelegd. Helaas is deze stuk gegaan. We hebben het wel in haar kooitje gelegd en ze is er ook wel even bij geweest maar ze eet het stuk.  :-\  Denk dat ik het vandaag maar eruit haal want nu het open is zal het wel gaan rotten.

Bello

Dan moet je een paar kunsteitjes gaan halen en deze in de kooi leggen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

sworp

Ze heeft gisteren weer een eitje gelegd, dus meteen die oude eruit gehaald. Nu zit ze de hele dag op dat ei.  ;D