4 juni 2024, 04:20:06

Bepaald geluidje met blazen

Gestart door Emely, 13 januari 2008, 17:53:01

« vorige - volgende »

Emely

Hallo,

Paco maakt een voor mij vreemd klinkend geluid. Het is me gister ook al opgevallen maar nu weer. Hij zit dan op stok of boven op zijn kooi en dan is het net of hij door zijn "neus" uit ademt. Het klinkt als blazen maar dan korter en geen agressie of uit angst of iets dergelijks... Daarbij doet hij zijn kopje op en neer bewegen... Iemand hiermee bekend???

Alvast bedankt.

liefs, Emely en Paco

bargram

Hi Emmely en Paco,

Dit lijkt op wat ons mannetjes valkje ook regelmatig doet. Zijn een soort ritmische staccato pufjes? Voor onze Fons is dit echt machogedrag. Hij spreidt daarbij zn vleugels half en tikt ook vaak tegen zn stok en tralies.

groetjes,

Barbara

Sanna

Hoi Emely,

Ja hoor, dat is gewoon blazen. Meestal doen valkjes dat als ze ergens van schrikken of ergens bang van zijn. Maar ook als het te donker voor ze is, want valkjes zijn nogal nachtblind. In het donker schrikken ze ook gauw, daarom is het altijd het beste een nachtlampje bij de kooi te houden.

Groetjes, Sanna

Nadja

Hoi Emely,

Ik sluit me aan bij Barbera, als hij zijn kopje snel op een neer beweegt (zoals je kaketoe's vaak ziet doen in de dierenwinkel) Is dit maco gedrag. Croky doet dit ook vaak en tikt dan ook wel eens ergens op. Hij doet het ook op het ritme van mijn muziek of wanneer ik snel met mijn nagel over mijn spijkerbroek heen en weer ga :P.

Groetjes Nadja