20 juli 2025, 13:46:06

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi anja,

hihi nee ook geprobeerd. lijkt wel alsof hij ogen achterin heeft zitten.......
het is denk ik niet goed maar vanmiddag het ik het met een theedoek gedaan, want het was weer drama en eigenlijk wil ik dat dus helemaal niet. ik wil hem niet bang maken...

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Kimm,

Ik kom langst hier ook even u succes wensen morgen bij de DA.
Ik hoop dat Bemmie gewoon kern gezond is.
Wel goed dat zn poepjes iets steviger worden he.

Is inderdaad niet leuk dat je steeds achter hem moet zitten jagen, brengt heel veel stress met zich mee.
Heb je al gedacht om hem te laten korwieken? Misschien wordt ie daar wel rustiger van.

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

dank je wel hoor ;) ja over dat kortwieken zit ik ook te denken hoor, want dit is natuurliijk vervelend he........

liefs kim

Gerdy

Hoi

ik wil je voor morgen heel veel sterkte wensen en zal voor jullie duimen dat alles goed is.

ik heb dat ook met een valkje gehad dat  niet in de kooi wilde en heb het toen ook met een theedoek gedaan..nou dat is dus super stress ..wat ik nu heb is eigenlijk heel snel en makkelijk en niet zo stress vol voor de vogel..ik heb een speciaal soort visnetje aan een stokje speciaal bedoeld voor vogels..dit gaat zo snel voor ze het in de gaten hebben heb je ze gevangen en als ze eenmaal in het netje zitten kan je ze door het netje heen vastpakken en zachtjes kroelen en dan bij de opening van het kooitje uit het netje laten..ik hoop dat je iets aan deze tip hebt.

Zoals het er nu uitziet hou ik zelf een wildkleurtje tenzij ik nog iemand heb die deze wil hebben maar anders blijft hij lekker bij mij..

nou heel veel sterkte morgen en veel liefs

gr gerdy

Anja

Hoi Kim,

Veel sterkte en succes bij de DA.

Groetjes Anja

Kimm

26 februari 2008, 09:20:19 #365 Last Edit: 26 februari 2008, 09:24:35 by Kimm
hoi anja,

lief van je dat je eraan denkt :-*
dank je.

vandaag is het 1 jaar geleden dat mijn allereerste valkje beauty is overleden. hij is 18 jaar geworden. even een foto van hem ter herinnering........

Kimm

ik heb een dik uur binnen gezeten bij de va. de conclusie was, dat bemmie een hele slechte conditie heeft, darmstoornissen en stoornissen met de veren en de rui. dus hij zit erg slecht in zijn vel. er zaten ook onverteerde zaden in zijn ontlasting. het goede nieuws is dat hij niet ziek is en de va er alle vertrouwen erin heeft dat bemmie er weer helemaal boven op komt. bemmie heeft injecties gekregen, voor zijn veren, voor zijn weerstand en voor zijn darmen. ook heb ik medicijnen meegekregen. bemmie is ook gekortwiekt nu. het was een hele ervaring daar. mijn moeder werd afgestraft door de va. ze mocht niet naar bemmie kijken :o
het ging er even verhit aan toe daar, want ik heb dus gelijk een gedragsconsult gehad. :o
het was zekers erg interessant maar hoe hij met mijn moeder omging  :censuur
later bond hij wel in hoor. ik wist dat hij zo was. ik leg dat ook naast mij neer want ik vind zijn kundigheid belangrijker.
hij zei tegen mij moeder dat hij arogant is . ja dat klopt zei mijn moeder tegen hem ;D
hihi nou dat wou hij dus ook niet horen. hihi
wel had ik enorme bewondering over hoe hij met bemmie omging en hij bemmie in een mum van tijd gewoon op zijn vinger had :o  :o  :o
zijn gewicht is te laag voor zijn bouw. maar hij komt wel weer aan. voor zijn bouw is 100 gram het mooiste.
ik heb veel geleerd en mijn moeder ook ;D  ;D  ;D  ;D
maar wij kwamen er allebeide doodmoe weg van zijn gebabbel. hij bedoelt het goed hoor maar de manier waarop :o
tegen mij was hij aardig en ik durfde ook niet meer naar bemmie te kijken :-[
dat deed ik dus ook niet, durfde al niet meer, maar mijn moeder deed het wel per ongelijk, hihi nou dat was mis ;D  ;D  ;D
maar goed met bemmie gaat het ok en daar gaat het om en ik ben helemaal gerust..........

liefs kim

Sally

Hallo Kim,

wat goed om te lezen dat Bemmie gewoon een slechte conditie heeft en niet echt ziek is, en er weer helemaal bovenop komt.
zeg maar? Waarom mocht jullie moeder niet naar Bemmie kijken? Wat is daar nu mis mee :s... EN waarom doet die zo stom tegen jullie? :s. Wa ne lummel zeg!

*Manon*

Hoi Kim,

Ik kom effe niet meer bij van het lachen.... het verhaal over het vangen met een visnetje...
Gerdy vertelde dat.... ik zie het al zo voor me ;D

Maar ik weet heel goed hoe vervelend het is om achter een valkje aan te rennen, omdat ie al aan zijn water aanvoelt dat ie in de kooi moet en dat niet wil.

Gelukkig dat er niks ernstigs aan de hand is met Bemmie, maar wat een dokter zeg....

Groetjes Manon

Anke

Hoi,
Goed dat je met Bemmie naar de DA bent geweest, nu kan hij lekker helemaal gezond gaan worden.

Hoe kundig iemand ook is, ik vind dat hij jullie gewoon met respect moet behandelen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Anke, daar ben ik het mee eens.
Ik vind het flauwekul dat je nog niet eens naar je eigen valkje mag kijken :s

Kimm

hoi anke,

ja daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. hij is erg arrogant.

hoi manon,

hihihi ja een visnetje was ook een leuk idee ;D  ;D  ;D
en gelukkig komt bemmie er met de goede zorgen helemaal bovenop.
het kwam ook vooral door het 8 maanden vastzitten.

hoi sally,

wij mochten niet kijken omdat dat ongewenst gedrag uitlokt. dus ik mag nu ook niet meer kijken thuis dus ik zit hier met de ogen dicht ;D  ;D  ;D  ;D
ik doe nu alles op de tastwhaaaaaaaaaaaaa
maar ik ben wel erg blij hoor dat ik toch ben geweest.

liefs kim

Saar

Heey Kim
Gelukkig komt jou Bemmie er ook weer bovenop :D
Maar wel een aparte VA hoor :o
Groetjes Saar :)

Sally

Hallo Kim

Haha, da is n goei, zie maar da ge ni overal tegen loopt. :P Straks houde er nog een blauw oog aan over. :D
Eigenlijk zou die va voor het binnen komen doekjes moeten leggen om voor de ogen te houden, ahja je mag niet kijken...
Maar ik denk dat er dan wel ongelukken gaan gebeuren. HAHA.

Maar wel goed dat je geweest bent hoor, dan weet je waar je staat en dat het dan toch niet zo erg blijkt te zijn met Bemmie.
Ook al is da zone arrogante... Tja... ;D

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

whaaa ja doekjes er neer leggen is een goed plan. ik ben net tegen de deur gelopen :o
het is hier zo donker,  ;D  ;D  ;D
ik moet wel zeggen dat bemmie wel in een neerwaartse spiraal zat dus ik ben blij dat ik hem heb overgenomen van die mensen. zo kan hij weer gelukkig worden!!!

liefs kim