-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op 20 maart 2008, 16:35:25
Hoi hoi

Gefeliteerd met je prachtige verse koppel !!  ;D

En wil je aan Quapo en Ino vragen of ze hun best willen doen.  ;)
Helaas gaan die van Ed niet door.  :-\

Groetjes Yvon



Thanks, en ik zal het vragen.., ze hebben in elk geval 3 bevruchte eitjes, van het laatste ei weet ik het niet en ik kijk ook niet meer voorlopig. Ze blijven niet zitten bij controle nog en ik vind het te koud ze beiden van het nest te hebben. :)

Tjerk

Hey,

Krijgen we nog een klein tussenstand overzichtje te zien met welk koppel hoeveel eieren heeft :P? En wanneer verwacht je het eerst komende donsje weer?

Cocktail is erg op zoek naar blok, maar is daarbij heel erg bang voor Ayko, da's dus nog niet zo erg praktisch. Dus Ayko & Aylo moeten snel gaan leggen zodat de andere koppels wat meer rust krijgen om te gaan zoeken.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•


4 eitjes.



4 eitjes.



3 eitjes.




Het donsje van Mork & Mindy :) Te reserveren


Citaat van: Tjerk op 20 maart 2008, 17:01:04

Krijgen we nog een klein tussenstand overzichtje te zien met welk koppel hoeveel eieren heeft :P? En wanneer verwacht je het eerst komende donsje weer?

Voila :)

Het eerste donsje verwacht ik 31 maart of erna nij Quapo & Ino, het is even gokken omdat het wel eens echt 21 dagen kon duren nu ze buiten in de kou broeden en ze zijn niet vanaf het eerste ei gaan broeden.

Maar na de eerste al de rest snel volgen, bij alle koppels. Misschien zijn Romeo en Julia wel de eersten, zij broeden volgens mij al vanaf dag 1 en zitten binnen...




*Esther*


♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Eindelijk dan je zin. :P
Nu het andere koppel nog. :D

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 20 maart 2008, 20:08:26
Super! :D

;D  Ze doen het nu weer...

Citaat van: Marlies op 20 maart 2008, 22:38:22
Hoi Bonnie, ;D

Eindelijk dan je zin. :P
Nu het andere koppel nog. :D

Groetjes Marlies ;)

LOL eindelijk? Ik vind het super snel gaan eigenlijk, waneer ben ik ze komen halen, twee weken geleden...  Het andere koppel maak ik me eigenlijk geen zorgen om, ze slapen vaak naast elkaar en hoewel ik tussen hun verder nog niets gezien heb zie ik ze natuurlijk niet de hele dag.

Trouwens... die rare Extran fluit soms met het geluid van een wipwappende pop, rotzak, ik loop dus vaak voor niets naar het raam haha.




•=Bonnie=•

Hm...

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig... dat derde ei bij Pim & Roos heb ik niet over het hoofd gezien, ze is aan het doorleggen! Net vond ik namelijk het vierde ei  ::)

Nu is het even afwachten hoe ze dit gaan oppakken want tussen het ei van vandaag (of gisteren) en de eerste twee zit een week verschil. Beide eerste eitjes zijn bevrucht maar ik ben er vrij zeker van dat een van beide niet verder zal ontwikkelen, de aders zien er "droog" uit. In het andere klopt een hartje, ik heb een hele sterke lamp en het is in een heeeeeel vroeg stadium dus qua leeftijd zou het goed kunnen gaan.

Het is alleen de vraag of ze bewust pas laat zijn gaan broeden (dit ei is hoogstens vier dagen bebroed) en dus weten dat ze een "week langer moeten zitten" dan wanneer er gewoon steeds een dag tussen elk eitje zou hebben gezeten.

Ik vraag me ook af of ze nu klaar zijn of dat ze nog meer gaat leggen, dat hoop ik niet eigenlijk ::)

Bij Quapo en Ino zijn er trouwens minstens drie bevrucht, het vierde weet ik niet zeker omdat Ino er een soort "balletje balletje" mee ging spelen ;)

Bij Romeo & Julia schouw ik niet voorlopig, misschien na de pasen :)

De koppels die onder de houtopslag stonden zijn vandaag de Galerie in verhuisd en hebben daar een blok gekregen. Ben benieuwd, Extreme en Robijn zaten er beide al in. Maar bij Robijn zegt het niets want zij legt rustig in haar eentje een blok vol eieren ;)

Met het donsje van Mork & Mindy gaat het super, het is een heel sterk klein ding en het wordt fantastisch verzorgd.

♥Debby♥

21 maart 2008, 09:00:25 #307 Last Edit: 21 maart 2008, 09:04:27 by Debbeltje
Een behoorlijk spannende tijd dus nu..  ik hoop dat het goed gaat bij pim en roos met het "leeftijdsverschil"..

Je hebt ook een erg mooie site trouwens.. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken.. wat heb je SCHITTERENDE valken zitten.. ongelofelijk zo mooi!!!



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Saar

Heey Bonnie
Ik hoop voor je dat Roos er niet meer eitjes bij legt...

Maar ik kwam even vertellen hoe t met Kyra gaat :)
Ze komt helemaal niet meer ziek over.... ook haar gewicht gaat weer de lucht in. Ze zit nu op 97 gram, en dat was 81.. Dus ze word weer helemaal beter :D Ik baal er alleen heel erg van dat ze die kleintjes plukt :-\ De oudste heeft een kaal achterhoofd, en onder zijn vleugels en bij zijn buik is ie helemaal kaal :'( Die andere twee takels ze gelukkig niet zo erg toe ::)
Groetjes Saar :-*

Anke

Citaat van: Bonnie op 20 maart 2008, 12:56:32


Zojuist zag ik Extran en Extreme paren!  ;D

Extran is een broer van Jelle en Extreme is een eigen kweek dochter van Pim & Roos (zus van Quapo die bij de vorige eigenaar van Pim & Roos gekweekt is). Van hun hoop ik hetzelfde als van Jelle & Beauty alleen zullen deze jongen split voor witmasker zijn.





Hoi Bonnie,
Joepie dat zijn goede berichten :)
Hopelijk komen er vlug eitjes van ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Quendi


Caroline

Ik ben weer helemaal op de hoogte.  ;)

Super mooi breng je dat toch, zo met je koppels en hun verwachtte jongen eronder. Echt gaaf.

Je bent echt handig in dit soort dingen, zie je zo.

Ik blijf je volgen, groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Debbeltje op 21 maart 2008, 09:00:25
Een behoorlijk spannende tijd dus nu..  ik hoop dat het goed gaat bij pim en roos met het "leeftijdsverschil"..

Je hebt ook een erg mooie site trouwens.. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken.. wat heb je SCHITTERENDE valken zitten.. ongelofelijk zo mooi!!!



*bloos* Dank je wel :)
Citaat van: Saar op 21 maart 2008, 09:26:23
Heey Bonnie
Ik hoop voor je dat Roos er niet meer eitjes bij legt...

Maar ik kwam even vertellen hoe t met Kyra gaat :)
Ze komt helemaal niet meer ziek over.... ook haar gewicht gaat weer de lucht in. Ze zit nu op 97 gram, en dat was 81.. Dus ze word weer helemaal beter :D Ik baal er alleen heel erg van dat ze die kleintjes plukt :-\ De oudste heeft een kaal achterhoofd, en onder zijn vleugels en bij zijn buik is ie helemaal kaal :'( Die andere twee takels ze gelukkig niet zo erg toe ::)
Groetjes Saar :-*


Geweldig Saar dat Kyra er helemaal bovenop lijkt te komen.  :D

Citaat van: *Anke* op 21 maart 2008, 19:35:03
Citaat van: Bonnie op 20 maart 2008, 12:56:32
Zojuist zag ik Extran en Extreme paren!  ;D



Hoi Bonnie,
Joepie dat zijn goede berichten :)
Hopelijk komen er vlug eitjes van ;D
Groetjes Anke

Hoi Anke :) Ik heb het liefst dat ze nog even door oefenen met paren want anders hebben ze straks allemaal onbevruchte eitjes. Ik ben benieuwd, ik vind het een geweldig koppel :)


Citaat van: Caroline op 23 maart 2008, 20:40:46
Ik ben weer helemaal op de hoogte.  ;)

Super mooi breng je dat toch, zo met je koppels en hun verwachtte jongen eronder. Echt gaaf.

Je bent echt handig in dit soort dingen, zie je zo.

Ik blijf je volgen, groetjessssssss

Hey Caroline :)

Thanks! :D


Saar


•=Bonnie=•

27 maart 2008, 11:38:19 #314 Last Edit: 28 maart 2008, 09:54:39 by Bonnie


Pim & Roos hebben vijf eitjes, allemaal bevrucht, een afgestorven.






Quapo & Ino hebben zes eitjes, allemaal bevrucht, twee afgestorven.






Robin & Robijn hebben vijf eitjes. Allemaal onbevrucht omdat Robijn meteen toen ze een blok kreeg ging leggen. Maar... Robin broedt wel mee dus ik heb goede hoop dat ze voor de volgende ronde een echt koppel zijn.  ;D







Romeo & Julia hebben vier bevruchte eitjes en zitten dag en nacht samen in het blok  :) Ik verwacht het eerste jong zo tegen het weekend.




20 eitjes
15 eitjes bevrucht
12 eitjes in leven.

Dat klinkt allemaal niet slecht maar ik verwacht problemen... Zowel Pim & Roos als Quapo & Ino zijn door het vreselijk gure weer van slag geraakt. Beide koppels zijn gaan doorleggen en dus opnieuw een cyclus begonnen waardoor er niet continu meer werd gebroed. Ze zijn met grote regelmaat lang van hun broedsel en blijven paren en dat met de kou van afgelopen dagen.

Hun eitjes liggen dan ook in de broedmachine en beide koppels zitten op neppers. Mochten ze stoppen met broeden dan krijgen Robin & Robijn zes bevruchte eitjes en Romeo en Julia de twee die over zijn. De verdeling laat ik afhangen van hoe ver de eitjes in ontwikkeling zijn.

Zes jongen per koppel is veel maar als de nood aan de man is, dan moet het maar. Als het nodig is pap ik de jongen wel wat bij. Maar goed, zo ver is het nog niet, volgende week wordt het weer zacht en wie weet blijven ze dan zitten en kunnen ze voor hun eigen jongen zorgen. Dan krijgen Robin & Robijn twee bevruchte eitjes en heeft iedereen het juist easy.