-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Zo,dan zal je toch wel geschrokken zijn zeg.
En zo zonde....zo'n mooie valk !!

Sterkte !!

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Veel sterkte met het verlies van Fellow !
Grtjs Ann



♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Kl*te zeg. :'(

Het was zo'n mooie.

Groetjes Marlies

*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Heel veel sterkte met het verlies van Fellow.

•=Bonnie=•


Allemaal bedankt voor het meeleven...

Ik zit heel erg in dubio...

Ik heb de kans een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow split bonte man over te nemen, die zou natuurlijk onwijs goed bij Yellow die nu vrijgezel is passen.

Yellow is een cinnamon-opaline-geelwang split bronzefalow en waarschijnlijk split bonte pop.

Maar het is natuurlijk afwachten of dat gaat klikken. Als het niet klikt mag de man wel terug maar ik hou niet zo van dat gesleep met vogels. Ik zie ook een beetje op tegen de quarantaine weer omdat ik nog maar 1 jockkooi over heb. Die zou ik dan in de keuken zou moeten zetten want in de galerie broeden Mork & Mindy...

Ik overweeg dus voor Yellow een nieuw huis te zoeken. Ze is van 2004 (of 2003 weet ik niet 100% zeker) en hoort bij de grootste valken uit mijn groep.



Als iemand van het forum interesse heeft stuur me dan maar een PM. Ik ben er nog niet helemaal uit maar het zou misschien wel het verstandigste zijn. Ook al omdat ik misschien ook uit eigen kweek nog wat geelwang zou willen aanhouden en zoveel koppels heb (en wil) ik nu ook weer niet... Daar komt bij dat ik, als ik Mork & Mindy even niet meereken, op dit moment maar 2 bewezen goede ouderkoppels heb.

*Esther*

OOOh men zeg, wat VET balen.
Ik hoop dat je een goed oplossing vindt.
Wel zonde om Yellow weg te doen. Kan ze niet gekoppeld worden aan een toekomstig jong, of heb je geen passende jongen?

gr Esther

Tjerk

Hey Bonnie,

Balen joh dat Fellow zo ineens is overleden. Zo oud was hij toch ook nog niet.

Ik denk dat ik het wel zo proberen en Yellow (nog) niet zo weg doen. Ik zou het proberen met een nieuw mannetje, ondanks dat het toch behoorlijk wat werk met zich mee brengt (qaurantaine etc.) Maar dit moet je gewoon voor je zelf besluiten.

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Bonnie,
Ik snap je dilemma.
Ik denk dat ik het ook zou proberen met de nieuwe man erbij.
Yellow is een prachtige pop!
Of je nou de man weer terug doet als het niet klikt, of Yellow nu verkoopt, slepen met vogels doe je dus toch...
Tja een kooi in de keuken is natuurlijk helemaal niet handig...
Succes het nemen van de beslissing!!
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Hoi Esther, Tjerk en Anke,

Ik heb er gisteren de hele dag en vannacht over zitten piekeren maar ik ga die nieuwe man voor Yellow niet halen. Ik heb namelijk veel meer redenen dat niet te doen dan om dat wel te doen.

Ze mag dus naar een nieuw adres en anders blijft ze hier voorlopig vrijgezel. Als ik eenmaal weet wat ik van de nieuwe koppels kan verwachten kan ik altijd nog beslissen een jong van Bingo en Belle voor haar aan te houden.





Ik heb net kunnen kijken bij Mork & Mindy. Ondanks de dikke kont en eierpoep is het bij twee eitjes gebleven. Mindy haar kont is ook weer normaal. Een van de eitjes is bevrucht, de andere niet, ik denk dat dat het eerste ei is. Ik kijk er zo dwars doorheen dat het lijkt alsof er zelfs niet eens een dooier in zit.

Opstart probleempjes in de eierfabriek dus  ;)

Maar... wie het kleine niet eert is't grote nie weert, één bevrucht ei al zo snel nadat ze bij elkaar gekomen zijn is al meer dan waar ik vanuit gegaan was. Nu maar kijken hoe ze het gaan doen en wat eruit komt natuurlijk :)

Dierenfreackske

 Hoi ...hoe is het daar met de valkjes ? En met het ei ?
Ik lees hier dat 1 ei bevrucht is ...hopelijk komt er een mooi jong lief klein donsje uit he ! Alvast succes ! Grtjs Ann



*Esther*

Ja, lastige beslissingen zijn dat.
Het zou natuurlijk wel erg leuk zijn om daar een eigen jong aan te koppelen.

Hoop dat het goed gaat met dat ene ei.

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: Dierenfreackske op 29 februari 2008, 10:37:23
Hoi ...hoe is het daar met de valkjes ? En met het ei ?
Ik lees hier dat 1 ei bevrucht is ...hopelijk komt er een mooi jong lief klein donsje uit he ! Alvast succes ! Grtjs Ann

Met de valkjes is het nog steeds goed sinds vanmorgen hoor, dank je wel ;)

Citaat van: *Esther* op 29 februari 2008, 11:51:13
Ja, lastige beslissingen zijn dat.
Het zou natuurlijk wel erg leuk zijn om daar een eigen jong aan te koppelen.

Hoop dat het goed gaat met dat ene ei.

gr Esther

Ja dat zijn inderdaad lastige beslissingen, maar goed... het wordt hier nog veel leuker... *zucht*...





Extreme is een POP!  >:( :o ;D

*grin* Dus nu zit ik met vluchten vol kweekrijpe poppen en daarvoor heb ik dan  twee mannen  waar ik eigenlijk niet op zat te wachten...

Clyde van Mindy die nog verkocht moet worden en Bauke die over is uit eigen kweek van vorig jaar. Ik had toen iets van ach dan blijft ie maar voor Baukje als ik geen albino man vind maar helemaal in het plan zat ie niet.

Ik dacht ik wil het NU weten dus ik heb bij Quapo en Ino een blok opgehangen omdat ik Quapo met Robijn had zien kroelen. Het blok hing er nog geen vijf minuten en Robijn zat er al in terwijl Extreme kippetje ging zitten voor Quapo die snoeihard in Ino haar oor zat te gillen.  ::)

Dus... Robijn en Extreme uitgevangen en bij de catharina's in vlucht vier gezet. Jelle en Beauty uit de quarantaine gehaald en bij Quapo en Ino in de vlucht 1 gezet.

In vlucht twee zitten Pim en Roos, Suprise, Baukje en Bauke. Ik ben benieuwd of één van beide dames Bauke kiest maar die zit naar de vlucht ernaast naar een opaline bronzefallow te lonken en dat kan ie gevoegelijk vergeten. Kiest hij toch Baukje kan hij blijven, kiest hij Suprise mag ie de eerste ronde doen en als er dan witmasker uit komt mogen ze samen weg.

In vlucht drie Yellow, Bingo, Clyde en drie opaline bronzefallow popjes waarvan er één Belle is.

Clyde en Bingo zitten dus in luilekkerland en dat ga ik even aankijken. Als Clyde voor een bronzefallow kiest mag ie een ronde meedraaien en daarna samen met zijn nieuwe popje weg. Kiest hij voor Yellow dan kan ik mooi zien hoe zij zich tijdens de broed gedraagt. Als Bingo voor Yellow kiest zou dat een mooi koppel zijn al is het wel Oma en kleinzoon... dat moet kunnen zeker gezien het formaat van Yellow, en Bingo is ook niet flauw. Maar het fijnste is het als beide heren voor één van de bronzefallow poppen gaan.







*Esther*

Nou daar heb ik foto's bij nodig om dat verhaal helemaal te kunnen volgen..... ;) ;D ;D
Soap nummer 1
Hoeveel gaan er volgen? ;D

Anke

Citaat van: *Esther* op 29 februari 2008, 18:18:59
Nou daar heb ik foto's bij nodig om dat verhaal helemaal te kunnen volgen..... ;) ;D ;D
Soap nummer 1
Hoeveel gaan er volgen? ;D


Dat dacht ik ook net ;D  Ik kan al die valkjes niet uit elkaar houden...
Na drie keer je stukje lezen, geloof ik dat ik het begrijp :)
Het is inderdaad net een soap bij jou Bonnie ;D
Ik hoop voor je dat iedereen kiest voor de juiste partner!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Citaat van: Bonnie op 29 februari 2008, 09:03:20

Ik heb net kunnen kijken bij Mork & Mindy. Ondanks de dikke kont en eierpoep is het bij twee eitjes gebleven. Mindy haar kont is ook weer normaal. Een van de eitjes is bevrucht, de andere niet, ik denk dat dat het eerste ei is. Ik kijk er zo dwars doorheen dat het lijkt alsof er zelfs niet eens een dooier in zit.

Opstart probleempjes in de eierfabriek dus  ;)

Maar... wie het kleine niet eert is't grote nie weert, één bevrucht ei al zo snel nadat ze bij elkaar gekomen zijn is al meer dan waar ik vanuit gegaan was. Nu maar kijken hoe ze het gaan doen en wat eruit komt natuurlijk :)



Hoi Bonnie,
Ach wat jammer maar 1 eitje bevrucht...
Maar ja.... het is inderdaad al knap dat ze zo snel eitjes hadden.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes