-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Anke

Citaat van: Bonnie op 31 maart 2008, 11:24:38
Citaat van: Anke op 31 maart 2008, 11:04:23
Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je nieuwe koppel :)
En met het eerste ei van Extran en Extreme!!!
Spannend hoor allemaal, niet in de laatste plaats voor mij ;)
Hi hi het is echt als dit dan dat en indien zus dan zo....
Groetjes Anke

Haha, ja we houden de spanning er lekker in hier. Ik denk dat het jong bij Mork & Mindy toch gewoon rode wangen gaat krijgen hoor. Dat maakt het wel zo makkelijk wat betreft de   berekeningen voor het koppel natuurlijk. Nog een paar dagen geduld vrees ik.

Hopelijk moet ik de voedingen niet over nemen, ze paren meermaals op een dag en het jong wordt niet meer zo volgestopt als eerst. Als ik het eruit pak gaat Romeo meteen op de rand zitten prieten met dat typische geluidje zo van "ohw kijk eens wat ik hier een super gaaf leegstaand blok voor je heb liefje..."





;D ;D ;D ;D ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey Bonnie , gefeliciteerd hoor met je nieuw koppel ,grtjs Ann



*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Nou spannender kan niet meer  :D
en gefeliciteerd met het eerste eitje van je nieuwe koppel

•=Bonnie=•

@ Anke, Ann en Jeanine  ;) :D

Nou een klein beetje van de spanning kan ik inmiddels wegnemen. Het kleintje van Mork & Mindy is gewoon een wildkleurtje. Het zit nu bij me op schoot omdat het alweer een lege krop had en de hele dag alleen in een hoekje van het blok zit. Ik heb het pap gevoerd en ga de verzorging over nemen.

Dus, als er iemand een vreselijk tam wildkleurtje wil reserveren kan die zich melden. Ik denk dat het een popje is en in dat geval is het een zuivere wildkleur.

*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Jammer dat het geen geelwangetje is maar een wildkleurtje is natuurlijk ook mooi.
Volgens mij ben je haar zo kwijt  :D

•=Bonnie=•

Citaat van: Jeannine op 31 maart 2008, 16:03:39
Hoi Bonnie,

Jammer dat het geen geelwangetje is maar een wildkleurtje is natuurlijk ook mooi.
Volgens mij ben je haar zo kwijt  :D



a, maar in dit geval vind ik het wel prima zo hoor omdat ze nog geen lutino geelwangen en lutino's gehad hebben hier zou dit alleen maar verwarring geven. Nu klopt het gewoon nog :)

En ik denk inderdaad dat ik zo een huisje voor haar heb, super tamme valkjes zijn meestal zo weg.


Quendi

Ow wat spannend allemaal!!!
En veel eieren heb je joh!

Ik wil mijn geduld bewaren, dus weet niet hoeveel eitjes ik hier heb. Maar 4 koppels zijn echt constant netjes aan het broedden dus het gaat allemaal geweldig. Over 2 weken, 13 april wordt als het goed is het eerste jong geboren. En dan van de geelwangen/bleekmaskers en mijn bonte koppel. De andere geelwang/bleekmasker lutino met pale fallow witmasker en de dominante pastellen krijgen hun jongen later.

Maare, toch weer een punt he, waarom mijn gele wangen valken bleekmasker zijn, tot nu toe broedden ze nog heel goed constant.  ;).

Ik ga nu even je site helemaal weer door neuzen.

Blauwe ringetjes dit jaar? Mijn ringen worden van de week in de brievenbus gedaan.

Groetjes Sietske


Rob S

Het lijkt wel een complete legbatterij bij jou daar :P. Gaat lekker zo met de valkjes, hopelijk ga je erg veel mooie jongen krijgen dit seizoen!

*Esther*

Heej,

Heb je nog een paar mooie foto's van Q en I  ;D
Kan ik ze vast op de site planten. ;) :D

gr Esther

♪ Marlies

Ben toch wel heel benieuwd naar de jongen van Surprise en Bauke. :P
Ik heb hier ook nog zo'n twijfel gevalletje zitten, een lutino zusje van hem. Deze heeft nu 3 eitjes. :D

Kweken met valkjes blijft spannend !!!!

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Het 1e jong van Quapo & Ino is geboren, het is een witmaskertje en ligt bij Romeo & Julia van wie het eerste ei zo langzamerhand ook uit zou moeten komen. :D




Citaat van: Quendi op 31 maart 2008, 19:56:55
Ow wat spannend allemaal!!!
En veel eieren heb je joh!

Blauwe ringetjes dit jaar? Mijn ringen worden van de week in de brievenbus gedaan.

Hoi Quendi :)

Er zijn inderdaad veel eitjes maar de vier die het eerst gelegd zijn zijn afgestorven en Robin & Robijn hebben niet gepaard dus 5 onbevruchte eitjes ;) Dus al met al valt het wel mee. Nu gaan er echter weer koppels beginnen dus dan zal het totaal nog wel verder oplopen.

De ringen zijn inderdaad blauw. Ik ben erg benieuwd naar wat er uit jouw koppels komt hoor, mooie combi's in elk geval!


Citaat van: Rob S op 31 maart 2008, 20:09:47
Het lijkt wel een complete legbatterij bij jou daar :P. Gaat lekker zo met de valkjes, hopelijk ga je erg veel mooie jongen krijgen dit seizoen!

Hoi Rob,
Ja het tikt aan met de eitjes, maar het komt niet allemaal uit hoor dus het valt wel mee :)


Citaat van: *Esther* op 31 maart 2008, 21:41:06
Heej,

Heb je nog een paar mooie foto's van Q en I  ;D
Kan ik ze vast op de site planten. ;) :D

gr Esther

Hoi Esther :)
Ik heb ze je gemaild. :D  Hun 1e jong is uitgekomen vandaag!


Citaat van: Marlies op  1 april 2008, 07:52:46
Ben toch wel heel benieuwd naar de jongen van Surprise en Bauke. :P
Ik heb hier ook nog zo'n twijfel gevalletje zitten, een lutino zusje van hem. Deze heeft nu 3 eitjes. :D

Kweken met valkjes blijft spannend !!!!

Groetjes Marlies ;)

Ja ik ben ook hele egr benieuwd, vooral omdat Suprise qua kleur eigenlijk een man had moeten zijn, ik ga me dus ook nog niet verheugen als er geen witmasker uit komt maar wacht braaf de wangen af ;)

*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,


En gefeliciteerd met je donsje. :D :D

En sterkte met het wachten om naar wangetjes te kunnen kijken  :D ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Jeannine op  1 april 2008, 10:29:59
Hoi Bonnie,


En gefeliciteerd met je donsje. :D :D

En sterkte met het wachten om naar wangetjes te kunnen kijken  :D ;)


Hi hi, thanks :) Dat wangen kijken komt wel goed dit jaar, 2 koppels met een split geelwang man en een mogelijke split bleekmaker pop die alle drie gaan beginnen (1 koppel is al begonnen) dus reken maar dat er hier geloerd wordt straks :D


*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Hihihi echt leuk wangetjes loeren :D ;)
mogen wij dan mee komen loeren ;D ;D

Er gaan heel wat mooie valkjes bij jou komen dit kweekseizoen daar ben ik van overtuigd.
Echt super leuk  :D :D

•=Bonnie=•

Citaat van: Jeannine op  1 april 2008, 10:40:18
Hoi Bonnie,

Hihihi echt leuk wangetjes loeren :D ;)
mogen wij dan mee komen loeren ;D ;D

Er gaan heel wat mooie valkjes bij jou komen dit kweekseizoen daar ben ik van overtuigd.
Echt super leuk  :D :D


;D

Er piept weer een ei in de broedmachine... ook van Quapo & Ino... Deze breng ik zo ook naar Romeo & Julia, ik wil niet dat ze in de machine uitkomen.