De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

ohja Karin,

mag ik een verzoeknummer aanvragen?? hihi..

Jan en ik hadden gisteren de foto's zitten kijken en we vroegen ons af of je misschien een foto had waarop de rug van Dixie goed te zien is?? we zijn zo benieuwd naar hoe de parels er uitzien..

als het te doen is hoor.. anders moeten we gewoon nog wat weken geduld hebben..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Voor sommige mensen zijn huisdieren wegwerpartikelen >:( >:( >:(...
Gelukkig zal het voor deze katjes nog goed aflopen!

Om nog even op de jonge valkjes terug te komen... gaat de fallow nu toch weg? Ik zag hem/haar ook bij de jongen staan op je web site ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hoi Karin,
Wat een schatje die poes :-* :-* :-*
Sommige mensen zouden ze eens net zo moeten behandelen als ze hun beesten doen, wat een  :censuur :censuur baasjes zeg.
Fijn dat moeder poes bij jou mag blijven om te bevallen.
Hi hi de badkamer ook al bezet.... hebben jullie nog wel plaats over met al die dieren inhuis?

Ik ben wel benieuwd wat voor kittens eruit zullen komen.
En voordat je er iets van gaat denken.... eh nee ik heb al drie katten en dat vind ik echt genoeg  ;)

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Diaantje

Hoi,

Wat een vreemde mensen heb je toch op deze aardbodem he...
Wel lief van jullie dat de poes even bij jullie mag blijven...
Zo langzaam aan wordt het wel heel vol he bij jou thuis...

Zelfde als je van de week zei over die mensen die eerst 2 grasjes weg gingen doen om dan 2 valkjes te nemen.. rare mensen.. het is geen ding die je zo weg kan doen..
Ik kan daar echt heel boos om worden...
>:( >:( >:(
sommige mensen snappen er niks van...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Nou, ik ben eerlijk gezegd heel blij hoor dat deze mensen afstand deden van de poes  ;D Ik moet er toch niet aan denken dat ze na een maand of 3 daar naar toe terug had gemoeten.
Ene... druk is het zeker zo met die jonge valkjes. Maar ach... het is mijn tijdelijk  ::) Over een week of 5 - 6 is alles weg, gaan de vogels uit de badkamer naar de vogelzolder en hebben we weer.... rust !!
Alleen...eh.... als we in maart naar Disneyland gaan zit ik nog met de moederpoes + jongen  ::) Dan zullen ze denk ik 4 - 6 weken zijn, dus daar moet ik wel oppas voor gaan zoeken. Even me moeder lief aankijken ?  Maar die heeft Indy dan al. Ach, we zien wel, wie weet worden alle jongen wel dood geboren, dat kan natuurlijk. De moeder heeft natuurlijk niet de optimale verzorging gehad.

Ene, Marc, ik zet altijd alle jongen op de site hoor, ook degene die al besproken zijn en degene die ik hou  ;D De fallow witmasker blijft gewoon ! Ik ga wel DNA testen, is het een pop dan blijft het zeker, is het een man dan ligt het aan zijn karakter of hij blijft  ;) Maar tot nu toe is het een moppie, dus ik ben bang....  ;D ;D ;D

Ik zal eens kijken Debby voor een foto van Dixy's rug....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Je vind vast wel iemand die op wil passen.. kittens zijn vaak toch TE schattig.. hahaha.. dat dan weer wel..

alvast bedankt voor de moeite mbt de rug van dixie..  ;)



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Weer een fotoupdate !!

De foto's zijn van gisteren. Eerst de jongen van Dizzy en Diba. Zo te zien krijgen alle jongen dus felgele parels en de oudste tot nu toe met het meeste geel ! Van de 2 kleinste kan ik nog niet veel zeggen. Ik zie hier en daar wat donkerrode pupillen dus er kan zeker ook cinnamon tussen zitten. Maar daar heb ik me vaker in vergist dus eerst maar eens afwachten tot de veertjes komen  ;D

Allemaal gezellig bij elkaar



5 op een rij



oudste jong



tweede jong



jong 3



jong 4



jongste jong



Ik heb gisteren jong 4 geringd en die was even oud als jong 1 toen ik die ging ringen. Wat een verschil zeg ! Bij jong 1 ging het echt net aan toen het 8 dagen oud was, bij dit jong was het de vraag of de ring om zou blijven zitten. Ze zie je maar wat een voorsprong in groei de oudste jongen krijgen.

En dan de jongen van River en Phoenix. Echt stilzitten netjes op een rijtje.... nee, dat zit er niet in bij deze jongen, ze zitten even netjes bij elkaar, scherpstellen en..... dan krijg je dit  ;D



Ik moet zeggen dat deze jongen echt boven verwachting leuk zijn. Ik dacht eerst dat het drukspookjes waren, maar dat zijn ze alleen in het blok. Als ze bij me zitten ontpoppen ze zich als knuffeltjes die zelfs met hun stekeltjes kroelen heerlijk vinden ! Wel zit ik een beetje te dubben of ik ze over 1 of 2 weken met de hand ga voeren. De vader plukt wat, niet zo heel erg gelukkig, maar hij bijt wel hier en daar veertjes door en trekt bovenop er wat uit. Ook voeren de ouders nu al wat minder. Ik voer ze nu 1 - 2 x per dag wat pap bij en dat gaat goed. Ik wil ze alleen zo lang mogelijk bij de ouders laten. Ik vind dat ze het heel goed doen voor de eerste keer, maar ik merk dat ze in hun hoofd al bezig zijn met een tweede nest. Zodra ik de jongen uit het blok haal gaan de ouders aan de zwier, versieren enz. en ik ben bang dat ze binnenkort aan een tweede nest gaan beginnen en dat komt echt niet uit i.v.m. de vakantie. Ik kijk het nog even een weekje of 1 1/2 aan en als ze steeds minder gaan voeren en meer gaan klieren dan haal ik de jongen eruit.

Het cinnamon bontje, wilde niet stil zitten voor de foto  ::) :



Het fallow witmaskertje die dus blijft  ;D



En deze... ja, toe er een puntje veer uit de hulsjes kwamen dacht ik bruin, dus cinnamon, ook de pupil was donkerrood wat je bij cinnamon ziet, maar toen ik gisteren keek vond ik het zo donker in vergelijking met het eerste jong dat ik ging twijfelen. Ik dacht nog misschien is het eerste jong fallow cinnamon maar na navraag te hebben gedaan blijkt dat niet zo te zijn, omdat de ogen ook dan felrood moeten zijn. Ik hou het bij het jongste jong dus even op bont, de rest zien we als er meer veren doorkomen  ;)



En dan de jongen van Dimple en Magic. Toe ik gisteren foto's ging maken probeerde Dixie er al tussenuit te piepen. Ik zag hem / haar al zo'n beweging maken om omhoog te springen en de vleugels te nemen, maar heb het kunnen voorkomen, snel hand op de rug  ;D dat gaat hij maar lekker bij Debby doen ! Verder zijn het echte genieters dit stel. Bij het kroelen gaan hun oogjes dicht en vooral Mumble legt gewoon het kopje in je vingers  :-*

Murphy



Dixy



Mumble



Ukkie



Vandaag nog even ontwormingsmiddel voor de jongen gehaald en het weekend ga ik ze ontwormen. Laat ik eerst de ouders een paar uurtjes vliegen zodat de jongen lekker honger krijgen en doe ik het middel in hun papje  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hey zeg Karin ....wat een mooie foto's weer zeg !!!
En ik vind het nu al hele mooie jongen hoor !!!Wat
leuk dat het zulke goede ouders zijn ook aangezien dat het de eerste keer is he !!! Wat een lieverdjes toch !!
En je andere grotere jongen zien er prachtig uit !!
Grtjs Ann



♥Debby♥

Wat een mooie foto's weer Karin..  ze groeien allemaal als kool hoor..  't gaat zo ontzettend hard.. voor je het weet zit jij weer met het legenestsyndroom.. gelukkig heb je leuke afleiding vlak daarna..

Ik begrijp dat jij de fallow het liefst als pop ziet?? Dan wil je in de toekomst met haar gaan kweken?

Ik denk dat hij/zij zoiezo wel blijft.. denk dat als je dat eenmaal in je hoofd heb je toch anders naar zo'n vogeltje gaat kijken.

Bedankt weer voor de mooie foto van Dixie.. 't is echt een schitterend valkje!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  8 januari 2008, 00:12:49
Murphy




Murphy vind ik qua kleur het mooiste jong van dit nest! Mooi fel oranje en geel! :D

p.s. ondervinden jullie ook dat er geen notificaties komen van valkparkiet.com? Of is dat alleen bij mij ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Manon*

Hoi Karin,

Mooie foto's van de jongen!  ;D ;D
En ik krijg ook geen notificaties... of juist veeeeel te laat ;)

Groetjes Manon

♥Debby♥

De storing is bekend Marc.. staat al bij fouten en bugs en peter is op de hoogte..

Ik vind trouwens dat je helemaal fout zit marc.. Dixie is het allermooist!  ;D ;)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Ik had daar eerst even moeten kijken :-[...

En NATUURLIJK is Dixie het mooist! ;D
Maar een gekleurd Jefke is toch ook wel speciaal! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

tck

Murphy is het allerallermooist!!!  :-*
(maar het kan zijn dat ik bevooroordeeld ben want Murphy komt bij mij en Jos wonen  ;D ;D ;D)

Anke

Hoi Karin,
Ik vind de foto's weer heerlijk om naar te kijken!!!
Wat worden ze toch mooi!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes