9 mei 2025, 20:18:23

Bleekmasker of toch niet???

Gestart door moonwitch (diana), 27 juli 2007, 15:50:29

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hallo

Ik heb de vraag als eens eerder gesteld, maar ik zou toch graag willen weten wat dit voor een mutatie nu eigenlijk is.
Het is een jong van vorig jaar en al volledig in de rui geweest.
Ze heeft bijna geen geelpigment.
Gaat het hier nu om een bleekmasker of niet??

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tjerk

Hey,

wat waren de ouders dan. Het is logisch dat een Wildkleur pop een donkerder masker houdt. Dus ik houd het zelf toch op een Wildkleur.

Groeten Tjerk

Rianne

Het is idd handig om het ouderkoppel te vermelden en weet je misschien hoe de andere jongen van dat koppel er uit zagen? Ik vind het wangetje ook erg bleek.
Je kunt dit valkje aan een witmasker koppelen om er zo achter te komen. :)

moonwitch (diana)

Wat de ouders waren weet ik niet, omdat alles door elkaar kweekte vorig jaar, en er meerdere popjes op een nest zaten.

Hier nog 2 foto's van haar naast een gewoon wildkleur popje.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tjerk

Hey,

ik houd het toch gewoon op een Wildkleur pop. Ik heb hier ook een Bont Opaline man zitten met een licht oranje wangvlek.

Dit is mijn bleekmasker, en in vergelijking is de wangvlek van jou pop toch nog oranje:

Groeten Tjerk

Ludo

Als je de vogel meebrengt naar de valkparkietendag dan zullen we er graag eens naar kijken er zullen ook bleekmaskers zitten.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Citaat van: moonwitch (diana) op 27 juli 2007, 15:50:29
Hallo

Ik heb de vraag als eens eerder gesteld, maar ik zou toch graag willen weten wat dit voor een mutatie nu eigenlijk is.
Het is een jong van vorig jaar en al volledig in de rui geweest.
Ze heeft bijna geen geelpigment.
Gaat het hier nu om een bleekmasker of niet??

Groetjes diana

Zet haar tegenover een witmasker als je ruimte hebt Diana, dan kom je er waarschijnlijk wel achter. Een lutino witmasker man of witmasker split ino man zou mooi zijn.  :)

Ik weet exact zo'n vogel zitten in een dierenwinkel... heb nog even getwijfeld of ik ze mee zou nemen maar heb er toch vanaf gezien. Mede ook omdat ik binnenkort toch al een bleekmasker 'krijg' :)