26 april 2024, 14:31:26

Andere dieren van Lin

Gestart door Lin, 25 juli 2007, 21:36:50

« vorige - volgende »

Rianne

Je hebt toch ook een advertentie op marktplaats gezet? Geen reactie nog? Dat wordt idd vangen en ringnummer controleren :)

Lin

ja twee maar dat klopte niet.  :-\


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik heb allemaal leuk nieuws te melden. De laatste keer vertelde ik over de duif. Twee weken geleden is hij/zij naar een duivenliefhebber gegaan en die vind hem hartstikke mooi. ik hoop dat ie daar een mooi leventje krijgt.

De kwartels zijn weer buiten. Mijn vriend heeft een deel van de voliere dichtgestraat en de gaten gedicht. Nu zag ik helaas dat de ratten een gat onder het tuinhuisje hebben gegraven..  De ratten zijn er dus nog steeds. Morgen meteen maar wat rattengif halen voordat ze aan mijn vogels gaan! De kwarels vinden het geweldig buiten. vooral de grote kwartel die is alleen maar aan het badderen. Nu nog op zoek naar 2/3 vrouwtjes kwartels!

De grasjes gaan ook goed. ze zijn dolverliefd op elkaar. Vooral het mannetje is alleen maar aan het kwetteren tegen haar en ze spelen vooral met elkaar. Voorlopig krijgen ze nog geen blok. Eerst maar de valkjes.

Ook zagen jullie op de vorige fotos de vogelhuisjes. In het rechtervogelhuisje is een paartje gekomen. Ik kan nog niet zien wat voor soort vogel het is.

Ook loopt daar een stel eenden. Ik heb een grote houten ton op de zijkant gezet dus ik hoop dat ze hier blijven en misschien een nest beginnen. Vorig jaar liepen hier ook jonge pulletjes, dus dat zou wel heel leuk. Voorlopig voer ik ze nu elke ochtend  :-X

Met de konijnen gaat het ook goed (ook met de hond, paarden, aquarium en kippen hoor  :) ) We hebben voor het konijn dat in een oude kippenren(zie oude fotos) loopt nog een stuk afgezet met gaas. Nog meer ruimte dus voor dat konijn. :-X

Dat was het voorlopig weer even.  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Mis je de duif niet ??? het is wel een prachtige vogel  :)

Heb je nu zo'n hele grote tuin Lin ??? Het ziet er allemaal erg ruim uit  :D en zoveel dieren  :o bijna een dagtaak  ;D ;)

Leuk dat het goed gaat met de grasjes bij de valkjes....  :D

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Ja mis de duif wel. hij begroette me ook als ik eraan kwam en dan kwam ie naar me toe. ik woon met mijn vriend tijdelijk bij mijn ouders en die hebben een grote boerderij!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1


ff OFF topic  ;)

Aha, vandaar....  :D wij hebben óók inwoning van onze zoon en schoondochter  ;D gezelllig hoor  :) Nog een paar weken en dan kunnen ze "over"   :D Ze zijn sinds donderdag druk bezig   :P in de net opgeleverde woning.

Wanneer kunnen jullie naar de nieuwe woning ??? Ik dacht dus dat dít het was. In ieder geval supermooi bij je ouders, zo oppervlakkig te zien, als je daar al je jeugdjaren heb doorgebracht  :o :D :D :D .... schitterend en vele speelplekjes, denk ik zo?!

De voliere is toch wel van jezelf ???  Wil je in de toekomst meerder grasjes erbij, of laat je het bij deze 2 voor de kweek ervan ??? Toch blijven ze ook best leuk, die ondernemende grasjes  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hoi Wilma,
Ik had het verhaal al eens van je gehoord van je zoon. Wij kunnen pas in Januari in het huis. Moet namelijk nog gebouwd worden.

Ik heb hiervoor op een veehoudersbedrijf gewoond en we hadden een boerderij (vee en land) in Oost duitsland. Hier in Anna Paulowna hebben we geen echte boerderij, hier heb ik gewoond vanaf mijn 18e tot 22 en nu dus weer.

De voliere, konijnen en vissen zijn van mij. Meer dieren mag ik niet!  :-XIk vind grasparkieten echt leuk. Het kwetteren vooral en natuurlijk de mooie kleuren. Qua gedrag vind ik de valkjes weer leuker. ik zou best een aparte voliere willen met grasjes, maar ja zie die maar allemaal weer te verkopen als je jongen hebt. Ik zou nog wel een koppel catharinas willen. Maar als dat ooit mag dan wel een bijzondere mutatie. Als het dan toch het laatste koppel is  :D Maar goed ik heb nu een slot gekregen..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Als ik een reacte krijg dan hoop ik morgen weer 3 chinese dwergkwartel henntjes op te halen. rianne wilde er ook nog 2. Ik hoop dat die man morgen tijd heeft.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: Lin op 19 april 2008, 11:19:40
Hoi Wilma,
Ik had het verhaal al eens van je gehoord van je zoon. Wij kunnen pas in Januari in het huis. Moet namelijk nog gebouwd worden.

Ik heb hiervoor op een veehoudersbedrijf gewoond en we hadden een boerderij (vee en land) in Oost duitsland. Hier in Anna Paulowna hebben we geen echte boerderij, hier heb ik gewoond vanaf mijn 18e tot 22 en nu dus weer.

De voliere, konijnen en vissen zijn van mij. Meer dieren mag ik niet!  :-XIk vind grasparkieten echt leuk. Het kwetteren vooral en natuurlijk de mooie kleuren. Qua gedrag vind ik de valkjes weer leuker. ik zou best een aparte voliere willen met grasjes, maar ja zie die maar allemaal weer te verkopen als je jongen hebt. Ik zou nog wel een koppel catharinas willen. Maar als dat ooit mag dan wel een bijzondere mutatie. Als het dan toch het laatste koppel is  :D Maar goed ik heb nu een slot gekregen..

Oei, dat duurt nog ff  :-\ maar er is een dak en verzorging boven jullie bolletjes  :P

Joh, een veehouders- én boerenbedrijf is hard werken, maar wel met veel voldoening, denk ik zo! Vooral oost Duidtsland, nu niet één van die gemakkelijke plekken, toen...(Veronica komt ook van Oost-Duitsland).

Valkjes zijn socialer en grasje ondernemend/ondeugend druk... een aparte voliere van beiden zou erg leuk zijn, maar moet je dan wél de ruimte voor hebben (én de buren, vanwege het gekwetter ::) ). Een collega van Piet heeft er velen en kan idd de jongen met steeds meer moeite kwijt  :-\ !

De Catherina's zag ik voor het eerst bij Rianne, dat zijn mooie en toch ook wel rustige vogels (vind ik).... maar er moet een X een stop komen hè, aar goe dat er dan partners zijn  :P

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Esther*

Oh wat grappig dat ik dat hier lees,

Ik heb een vriendin Jana Hover gehad zij woonde ook in Oost Duitsland- Gross Quenstedt. Een klein stadje.
Helaas leeft zij niet meer.
Toen de grenzen nog dicht waren zijn wij daar geweest en daarna is zij geregeld gaan reizen toen het kon. Ondertussen had zij al meer van de wereld gezien dan ik.

In januari 2009 kun je in je nieuwe huis? Ga je daar wel meer dieren houden?

groetjes Esther


Lin

Hoi Wilma,

Ja was erg zwaar daar voor mijn vader. Als er iets kapot ging kon hij weken wachten of iets van 500 km rijden om het op te halen. Ook de veearts moest hij vertellen wat voor injecties de koeien kregen. Het liep in dat gedeelte heel erg achter.

Hoi Esther,

Mijn vader was daar vanaf 1992 dus toen waren de grenzen geopend. Wel zag je overal de restanten van hoe het regime zeg maar was.
Ik ga niet mer dieren houden daar. Ik heb echt een stop nu. Misschien dat mijn vriend dan nog een kat wil, maar dat denk ik niet.

//
Hier gaat alels goed met de dieren. Voor de albino konijn hebben we een deel afgezet met gaas en bamboe stokjes zodat ze nog meer ruimte heeft en we elke keer het gaas kunnen verzetten.



In de paardenschuur hebben we een bergeend met eieren. Ze is nog aan het leggen, dus ik kon met een flits een foto nemen.

Dit is een bergeend
http://www.vogelvisie.nl/foto/bergeend.jpg
(foto van fotovisie)



In het helemaal rechterhuisje heb ik vandaag ook gekeken. Ik weet nog niet wat voor vogeltje erin zit, maar ik zag wel 6 eieren!


Daarnaast hebben we nog een duif die broedt en mijn japanse kwartel hen. De enige andere kwartel een chinese dwerkwartel haan blijft ook bij het nest. Ze broedde eerst op haar eiegen eieren, maar gisteren ehb ik eieren bij Rianne opgehaald. Het zou leuk zijn als hier wat hennen uitkwamen die kan ik dan zelf houden.


Opeens legde ze ook drie verschillende eieren!


Met de grasjes gaat alles prima. Het vrouwtje ziet er wel rommelig uit en val telkens de kwartel lastig met de eieren. Waarschijnlijk wil ze zelf ook eieren  :)

Groeten, Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

http://www.papegaaienjournaal.nl is een tijdschrift over papegaaien en kromsnavels. Ik dacht misschien vinden jullie dit net zo leuk als ik. :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

De valkjes hebben hun rondes voor een deel weer gehad dus tijd voor andere zaken. Op de laatste foto vertele ik dat ik dat ik 6 eieren in een vogelhuisje had. Dat bleken jonge meesjes te zijn. Ik heb er 1 op de foto staan, de rest was al uitgevlogen.


Van de bergeenden heb ik niks meer vernomen. Ik zie ook nergens pulletjes. Waarschijnlijk zitten ze een paar sloten verder.

De grasjes vermaken zich nog steeds prima. Wel valt de pop telkens de kwartel lastig die aan het broeden is. Ik hoop dat ik deze week even bij mijn exbuurvrouw wat echte bevruchte eitjes kan halen. We hebben namelijk aanvragen voor kwartels. Hopen dat dit keer alles goed gaat.

Tegen die tijd horen jullie het wel weer van mij.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)