19 mei 2025, 00:56:07

Popje blijkbaar ziek. Maar wat?

Gestart door Spanksel, 23 juli 2007, 14:17:14

« vorige - volgende »

Spanksel

Vorige week dinsdag heb ik 2 nieuwe popjes in huis. Ze staan in een voliere buiten. Daarnet merkte ik op dat een van de popjes heel zielig op de bodem zit. Dit is een cinnamon, de ander een wildkleur.

Ze lijkt wel levendig, ze slaapt alleen erg veel lijkt het zo. Ze loopt een beetje rustig heen en weer, alsof er niets aan de hand is. Stopt haar hoofdje tussen haar opgezette verenpak en slaapt ff. Na een paar minuten waggelt ze weer naar een andere plek op de bodem en zit rustig te gapen.

Ze toonde sowieso al weinig interesse als er een mens voorbij liep. Het andere vrouwtje was dan meteen verstoort en ging op een plek zitten waar ze goed zicht had op wat er gebeurde. De cinnamon daarentegen gaat gewoon door waar ze mee bezig is en let niet verder op wat er gebeurt.
Nu dus ook, ik heb niet aan de kooi gezeten of iets, maar ik zat er wel heel dicht bij en een beetje fluiten/praten. Ze bleef rustig zitten gapen/slapen.

Ik heb net meteen bij ziektes gekeken, en daar staan echt alle symptonen van ziektes, zoals ik daarnet ook al beschrijf. Haar ademhaling lijkt wel normaal. Ik las dan over legnood, maar het popje zou nu 1 jaar moeten zijn. De wildkleur zou 2 jaar zijn.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ze komen ook uit een voliere, en mevrouw had teveel popjes, dus ze moest er een paar kwijt. Ze zijn bedoelt om gekoppelt te worden aan m'n wildkleur man, die ik nog gescheiden heb staan.

Mara

Hoi Sankara

Ik zou zo even niet weten maar zou haar goed in de gaten houden en anders een da bellen.

Mara

Spanksel

23 juli 2007, 19:07:40 #2 Last Edit: 23 juli 2007, 19:20:13 by Sankara
Helaas, een uur geleden is het popje gestorven...

Ik ga straks de vrouw bellen van wie ik ze had gekocht. Het andere vrouwtje lijkt het wel goed te doen, maar is best in shock nu ze alleen is.

Die vrouw van wie ik ze heb, begon gelijk te schreeuwen door de telefoon. Ze zei, ik verkoop geen zieke vogels, ik ga geen zaken met je doen, ik ga niets met je afspreken, ik ben geen handelaar, bla bla bla...

Ik heb gezegd, dat als het andere popje ook komt te overlijden, dat ik m'n geld terug wil. En njah, ik krijg dan het geld van 1 vogel terug, maar ik moet wel bewijzen dat de vogel overleden is...

Mocht dit popje ook komen te overlijden, hoef ik 't geld ook niet meer, dan zoek ik wel via dit forum een leuke, gezonde!, vogel...

Mara

Hoi Sankara

Sorry om te lezen dat je popje is overleden. Een verhuizing is stressvol en door een verhuizing kunnen dus ziektes makkelijker uitbreken als je snapt wat ik bedoel.

Sterkte ermee.

Mara

Spanksel

Ja, ik wist allang dat een verhuizing stress kan veroorzaken.

Maar zoals ik al zei, de pop voelde zich vanaf de eerste dag al thuis, net als de andere wildkleur pop. Ze zaten alleen de eerste avond constant op hetzelfde plekje, maar de volgende dag hadden ze elke hoek in de voliere al ontdekt.

Ik ga hopen dat het met de wildkleur pop goed gaat. We zullen het zien.

Slotje mag