19 mei 2025, 20:37:24

bijna kaal valkparkietje

Gestart door Ruben P, 12 juli 2007, 12:48:47

« vorige - volgende »

Ruben P

12 juli 2007, 12:48:47 Last Edit: 12 juli 2007, 14:53:19 by Roenix
Ik heb een probleem met men valkparkietje. Hij is 8juli uitgevlogen. Maar is kaal buiten zen vleugels en staart en beetje zijn kuifje. Wat kan ik het beste doen voor hem? (Ik heb er een paar foto's van maar ik weet niet goed hoe ik ze er op zet.)

hennie

Hallo,

Het valkje is waarschijnlijk geplukt door de ouders. Je kunt de kale plekken insmeren met uierzalf.

Het plukken houdt vanzelf een keer op. De veertjes zullen weer helemaal terugkomen.

groetjes, Hennie

Lin

hier leer je hoe je een foto erop zet.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Wat hennie zegt het groeit vanzelf wel aan nu hij ook kan ontsnappen aan de plukker.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ruben P

dit is mij valkparkietje waarover ik het had.

hennie

Hallo,

Nou, het is gelukt met de foto, zie ik!

Het is inderdaad een kaaltje, zeg! De ouders zijn behoorlijk tekeer gegaan. De vleugels hebben ze met rust gelaten.

Heb je niet nog ergens een body-warmertje liggen?   ;D

Het komt helemaal goed, hoor!

groetjes, Hennie

Mara

Hoi

Wat een kale valk zeg. Gelukkig dat het wat warmer gaat worden. Hij is behoorlijk geplukt door zijn ouders maar het zal allemaal wel goed komen.

Mara

Lin

je kan tijdelijk ook even degene die plukt apart zetten.

Ruben P

ja, maar ik weet niet wie plukt want de ouders voeden hem nog zeer goed denk ik. maar hoelang duurt het dat de veren terug groeien?

Rianne

Hoi,

mijn koppel plukte hun jongen ook maar ze voerden ze ook heel goed. Ik heb het zo gelaten en toen ze uitgevlogen waren groeiden de veren weer snel terug. Wel probeerden de ouders toen ook nog te plukken maar de jongen konden toen weer wegvliegen.

Ruben P

das goed nieuws ;).
op wat voor leeftijd kan je eigenlijk valkparkieten verkopen?

Ruben P

Waarom plukken de ouders hun jong eigelijk kaal?

hennie

Hallo,

Als je kijkt onder het hoofdstuk   kweken   dan zie je een topic van Inger. Ouderkoppel plukt jongen. Daar lees je er heel veel over.

groetjes, Hennie

Lin

Citaat van: Roenix op 12 juli 2007, 17:48:40
das goed nieuws ;).
op wat voor leeftijd kan je eigenlijk valkparkieten verkopen?

Als ie zelf kan eten meestal met 7 weken.