In een kooi in de huiskamer broeden: en dan?

Gestart door danoontje21, 28 april 2007, 11:22:24

« vorige - volgende »

danoontje21

Eindelijk na wat onzekerheid is vanmiddag het tweede eitje gelegd. Jip & Janneke staan bij ons in de huiskamer, ze zijn niet handtam. Ik vraag me of wij ons nu moeten aanpassen tijdens de broedperiode? En dan bedoel ik: geen harde muziek draaien (daar kan manlief wat van nml) en veel mensen over de vloer? Toevallig ben ik komende week jarig, maar ik zie het niet zo zitten om iedereen uit te nodigen incl kleine kinderen enz omdat ik bang ben dat het de valkjes stoort...vooral kleine kinderen zitten dan tegen de kooi te rammen enzo. En een kamer vol visite is ook nogal luidruchtig... en of t weer zo goed blijft dat je in de tuin kunt zitten is nog maar de vraag ntl.
Ik ben iig bang om ze te storen...durf er ook niet met de stofzuiger langs...

Wie kan me wat tips/ informatie geven wat ik beter wel of niet kan doen? Waar moet ik rekening mee houden?

Lin

Als een valkje echt broeds is gaat het er vrijwel niet af en kan je gerust wat drukte hebben. Ik doe niks anders dan normaal. als je de mogelijkheid hebt dan niet telkens het blok openmaken en niet in de buurt komen. Met een stofzuiger kan je er wel langs. daar zouden ze toch aan moeten wennen je kan dat beter nu laten wennen dan later.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

margreet

hallo,

Zelf zou ik een verjaardag vieren  afraden, mijn valkjes staan ook in de kamer en normale geluiden waar ze aan gewend zijn kunnen geen kwaad. Maar in februari was mijn man jarig en dat gaf toch veel drukte en de valkjes reageerden daar zeer nerveus op. Er zaten 2 koppels op eitjes en dat ging niet goed. Ze waren zeer onrustig en gingen van de eitjes af, pas de volgende dag pakten ze het weer op.
Ook als ze niet op eitjes zitten zijn ze zeer onrustig en luidruchtig als er een feestje is. Ze zijn dan van slag, ik zet ze dan ook meestal in de slaapkamer.

groetjes Margreet